m47 100kW Problem z odpaleniem samochodu.

MarcinZielenski
Posty: 6
Rejestracja: 1 lut 21, 18:21
BMW: e46 320d 136KM automat Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzow wlkp
VIN: jr73021

#1

Post autor: MarcinZielenski »

Moja pacjentka wróciła sobie rano do domu i już nie odpaliła.(odwiozła dziecko do przedszkola) :foch:
Tak brzmiały słowa Pana od którego kupiem tego kota w worku. :evil:
Samochód kręci motorem i nie słychać niepokojących dźwięków.
Paliwo podaje na wtryski, filtr paliwa czarny, po pzetarciu szmatą międzi liściami szlam...
W pompie jest regulator dawki oraz zawor cisnienia, jezeli zawor cisnienia daje cisnienie a regulator nie dziala to auto odpali?
Idąc dalej podłączyłem inpe i okazało się, że ma d 0044imobilizer ( no response from controlunit ifh-0009)
dobrałem się do bezpieczników i przekaźników w schowku. jedyne bezpieczniki jakie wyciągałem to te które są od immobilizera 14,67 (o ile dobrz pamiętam) :oops: z chwilowego braku myślenia nie odłączyłem akumulatora zanim je wyciągnęłem o ile to ma znaczenie.
Nie wiem czy to od tego, ale nagle przestał działać centralny zamek z pilota no i go rozebrałem i okazało się, że jeden lut był przerwany, ten od baterii, zlutowałem to sprawdzilem napiecie baterii i było ok. złożyłem to dziadostwo spowrotem... i nadal nie działa zamykanie oraz otwieranie.
błędy skasowałem, i zaczelem sparowanie kluczyka, kilka razy na trzy sposoby i nic....
silnik kręci ładnie paliwo ma, a nie chce ze mną się bawić ...

Ma ktoś z Was drodzy forumowicze może jakieś podpowiedzi lub wskazówki, które pomogłyby Mi uruchomić ten cudowny pojazd ? :) :on:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wklej ten błąd, jak nie będzie komunikacji z ews to nie odpali.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
MarcinZielenski
Posty: 6
Rejestracja: 1 lut 21, 18:21
BMW: e46 320d 136KM automat Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzow wlkp
VIN: jr73021

#3

Post autor: MarcinZielenski »

na komputerze delphi pokazal takie błędy :
42 steronik DDE (EEPROM i konfiguracja)
8 bbwód modułu sterowania świecy żarowej
44 Elektrozawór regulacji dawki ciśnienia.

Te błędy były zaraz po kupnie auta, zanim wsadziłem tam swoje łapska .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

A z modułem ews jest komunikacja? Odnośnie błędu 42 należy przeprowadzić konfigurację przy pomocy ista lub dis.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
MarcinZielenski
Posty: 6
Rejestracja: 1 lut 21, 18:21
BMW: e46 320d 136KM automat Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzow wlkp
VIN: jr73021

#5

Post autor: MarcinZielenski »

Komunikacja z EWS jest.
Wczoraj dostałem informację, że najprawdopodobniej może być bateria w kluczyku rozładowana ...
Fachowiec powiedział aby umieścic kluczyk w stacyjce i zostawić na włączonym zapłonie, ma to na celu naładowanie baterii w kluczyku.
Co o Tym myślicie?
Czy jak wymienie ews, z pętlą i kluczykiem to musze go wprogramować do DDE ? czy zmienia sie tylko w komplecie? ( DDE EWS kluczyk pętla) ????
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

A co wg tego fachowca ma bateria w kluczyku do odpalania? Swoją drogą u Ciebie zapewne jest jeszcze faktycznie bateria a nie akumulator który ładuje się w stacyjce, więc nawet jakby to mogło mieć jakiś związek, a nie ma, to nic by to nie zmieniło :pardon:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
MarcinZielenski
Posty: 6
Rejestracja: 1 lut 21, 18:21
BMW: e46 320d 136KM automat Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzow wlkp
VIN: jr73021

#7

Post autor: MarcinZielenski »

Ok.
Jest akumulator w tym kluczyku, został wymieniony na nowy sprawdzony, EWS też został ogarnięty w firmie, która się tym zajmuje.
EWS czyta normalnie z wszystkimi parametrami, DDE tak samo, moduł komfortu jest sprawny.
Nadal pozostaje problem zesparowania EWS ze sterownikiem silnika. Delphi pokazuje, że są sprzeczne wersje, a INPA robi sparowanie, ale po podłączeniu spowrotem do delphi pokazuje ten sam problem.
Dzisiak komputer zabrał Pan magik który ma go nastawić jak trzeba. Zobaczymy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”