M43tub19 panewka - co teraz?

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
anthony
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
BMW: BMW e46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#21

Post autor: anthony »

skkt1 pisze: 9 lip 21, 9:53 W m43 klekocząca panewka to nader częste zjawisko, pokuszę się tutaj o stwierdzenie że to może być jakaś wada fabryczna, no ale to tylko moje zdanie.
W moim wypadku zaczęło klekotać przy 230k i tak po zebraniu opinii tak z forum jak i od mechaników, oduściłem sobie m43, a postawiłem na m54.
Jak ktoś pisze że więcej przeróbek to ja powiem tak, przepinasz po instrukcji z forum piny w kostkach kompa i dokładasz elektroniczny pedał gazu (bodajże 6 kabelków) prosta robota, wystarczyło dokładnie przeczytać post swap z m43 na m54.
Wiem że są osoby które mają m43 pod maską (mowa o m43tu) i działa jeździ i daje radość, ale nie znasz dnia ani godziny kiedy coś zacznie pukać.
W ramach podsumowania mojego wywodu i takiej swoistej rady dla kolejnych forumowiczów z podobnym dylematem, powiem tak.
Nie ma sensu pchać kasy w remont m43, bo za to co zapłacicie za remont (taki kapitalny, nie tylko wymiane panewek) można kupić m54b22 lub m52b20tu które to są znacznie lepszymi konstrukcjami niż m43. Pozdrawiam
Możesz napisać ile Ciebie wyniosła całościowo impreza ze swapem? Pytam raczej z ciekawości, bo na razie latam na m43 z relatywnie niskim przebiegiem, a kiedyś miałem e36 z tym silnikiem i nalotem 350k - o potencjalnych problemach z panewkami dowiedziałem się z forum już po sprzedaży... Na razie m43 mi wystarcza i jego anemiczne osiągi również :) ale za jakiś czas, kto wie.
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#22

Post autor: skkt1 »

W moim przypadku wymieniłem na m54b25, bo akurat był komplet (silnik z wiązką dme ews kluczyk, dalej skrzynia, wał, i kompletny wydech).
Co do ceny to dokładnie nie pamiętam, ale coś koło 2600pln za w.w. graty, do tego olej, płyny, filtry uszczelniacz wału i jeszcze pare dupereli, ale trzeba wziąć poprawkę na to że było to kilka lat temu i ceny silników trochę się zmieniały.
No i nie wliczam robocizny bo robiłem sam.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”