M43tub19 panewka - co teraz?

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Juchen71
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 21, 12:06
BMW: 318Ci 118km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karwiany
VIN: JP53202

#11

Post autor: Juchen71 »

Lashie pisze: 14 maja 21, 9:57 Przy swapie ma r6 150km m52b20 będzie najmniej roboty, m54 to silnik z polifta, wiec będziesz musiał dokładać sporo elementów, jak elektroniczny pedał gazu i sporo sporo innych dupereli.

Do dupy temat, wcale Ci się nie dziwie ze nie chcesz walczyc, o trupka za 9 tys to faktycznie średnio się kalkuluje 3 letnia walka w sądzie, straszna przykrość :cry: :cry:
Kurcze, dzwoniłem wczoraj do wrocławskiej firmy Bmw-swapy.pl i facet mi powiedział, że przekładka z m43tub19 na M54B22 to tylko silnik, wiązka i komputer... Dzięki za radę :)
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#12

Post autor: HoQ »

Kiepska sprawa.

Jak masz czas, siły i ochotę, to walcz o swoje z handlarzem - zwracasz gówno, on oddaje hajs i każdy w swoją stronę, ale łatwo napewno nie będzie i nikt nie gwarantuje sukcesu.

Sprzedać jako uszkodzony w tej kasie raczej się nie uda bo wyposażenie szału nie robi, ale próbować możesz. Moim zdaniem realnie to tak 5k max.

Dosyć sensownie i ekonomicznie byłoby znaleźć z pewnego źródła identyczny silnik, najlepiej z jeżdżącego auta bo będzie taniej niż R6. Z drugiej strony jak już grzebać i swapić, to lepiej dołożyć i wsadzić R6 M52 i będziesz miał fajniejszą zabawkę, tyle że potem więcej problemów i tłumaczenia przy sprzedaży.

Każde wyjście to niestety jakiś kompromis, ale tak to w życiu bywa.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#13

Post autor: Lashie »

Juchen71 pisze: 14 maja 21, 10:18
Lashie pisze: 14 maja 21, 9:57 Przy swapie ma r6 150km m52b20 będzie najmniej roboty, m54 to silnik z polifta, wiec będziesz musiał dokładać sporo elementów, jak elektroniczny pedał gazu i sporo sporo innych dupereli.

Do dupy temat, wcale Ci się nie dziwie ze nie chcesz walczyc, o trupka za 9 tys to faktycznie średnio się kalkuluje 3 letnia walka w sądzie, straszna przykrość :cry: :cry:
Kurcze, dzwoniłem wczoraj do wrocławskiej firmy Bmw-swapy.pl i facet mi powiedział, że przekładka z m43tub19 na M54B22 to tylko silnik, wiązka i komputer... Dzięki za radę :)
https://e46forum.pl/swap-m43-na-m54-18149
Popatrz tutaj, sam widzisz ze to nie tylko wiązka i komputer
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 154
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#14

Post autor: maczupikczu »

maniek21112 pisze: 14 maja 21, 7:12
maczupikczu pisze: 13 maja 21, 17:14Poza tym co to za mechanik że nie powiedział ci że z komisów samochodów się nie kupuje...
Ponieważ? To nie zależy przypadkiem od egzemplarza a nie od sprzedawcy? Prywatni nie sprzedają niesprawnych aut? O wiele lepiej im to idzie, ponieważ nie muszą znać stanu tak jak handlarz.
Tyle już razy było to wałkowane na YouTube czy gdzieś na forum że "kupiłem z komisu i silnik trup" że nigdy nie kupię w komisie. Po myśl ile handlarzyna dał za betę skoro ja sprzedaje za 9k? Dolicz że musi zapłacić podatek itp itd. to kupił ją za 5k? Kto sprzedaje sprawny samochód o wartości ok 12k(bynajmniej tyle chodzą w 3miescie E46 coupe) za 5k.

Ja jestem zdania że nie kupuje się od handlarzy. Oczywiście od osoby prywatnej też można kupić minę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Youtube mówisz? To ciekawe źródła, ja piszę z doświadczenia, a to co potrafią robić właściciele w Polsce ze swoimi autami to książkę mógłbym napisać. Więc przede wszystkim stan a nie sprzedawca jest kluczem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#16

Post autor: Lashie »

Większość aut jest sprowadzanych na osobę prywatna, której nic nie udowodnisz, bo nie dotyczą jej reguły sprzedaży komisowej. Jak myślisz, kto bardziej kombinuje, Janusz który ma płac samochodów ale jest osoba prywatna czy handlarz który ma zarejestrowana DG i odpowiada za to swoim majątkiem
Juchen71
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 21, 12:06
BMW: 318Ci 118km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karwiany
VIN: JP53202

#17

Post autor: Juchen71 »

Siemka,

stwierdziłem, że przedstawię wam zakończenie tej historii. Decyzja zapadła, żeby znaleźć silnik taki sam jak był, w jak najlepszym stanie. Silnika szukałem około miesiąca - trafiłem na silnik z angola z rzekomym przebiegiem 80tys mil (130tys kilometrów). Silnik zamówiłem razem z zestawem panewek korbowodowych KolbenSchmidt, wszystkimi filtrami i 10 litrami oleju 5w30. Auto zrobiłem u swojego zaufanego mechanika. Przed założeniem silnika wymieniliśmy panewki - okazało się, że tamte też już były wyhuśtane. Przyznam, że auto chodzi jak żyleta. Jeżdżę cipowato, że względu na docieranie się panewek, ale czuję, że autko tylko czeka, żeby mu lekko dać w palnik :) Mam tylko problem z jedną sprawą - jeśli odpalę samochód z włączoną wcześniej klimą to klima chłodzi, ale wystarczy, że tylko ruszę pokrętło od regulacji temperatury ogrzewania, to klimą od razu grzeje jak piekarnik. Pewnie na forum jest już jakiś temat z tym związany, także pewnie jest to ogarnięcia.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#18

Post autor: scghost »

pewnie uszkodzony panel klimy i otwiera na maxa elektrozawor
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#19

Post autor: HoQ »

Fajnie że opisałeś finał, rozwiązanie chyba rozsądne. Oby motor pojeździł ;)
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#20

Post autor: skkt1 »

W m43 klekocząca panewka to nader częste zjawisko, pokuszę się tutaj o stwierdzenie że to może być jakaś wada fabryczna, no ale to tylko moje zdanie.
W moim wypadku zaczęło klekotać przy 230k i tak po zebraniu opinii tak z forum jak i od mechaników, oduściłem sobie m43, a postawiłem na m54.
Jak ktoś pisze że więcej przeróbek to ja powiem tak, przepinasz po instrukcji z forum piny w kostkach kompa i dokładasz elektroniczny pedał gazu (bodajże 6 kabelków) prosta robota, wystarczyło dokładnie przeczytać post swap z m43 na m54.
Wiem że są osoby które mają m43 pod maską (mowa o m43tu) i działa jeździ i daje radość, ale nie znasz dnia ani godziny kiedy coś zacznie pukać.
W ramach podsumowania mojego wywodu i takiej swoistej rady dla kolejnych forumowiczów z podobnym dylematem, powiem tak.
Nie ma sensu pchać kasy w remont m43, bo za to co zapłacicie za remont (taki kapitalny, nie tylko wymiane panewek) można kupić m54b22 lub m52b20tu które to są znacznie lepszymi konstrukcjami niż m43. Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”