M43TUB19 1.9 falujące obroty
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 wrz 16, 13:08
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Witam,
Około 2 tygodnie temu zaczeły się drobne problemy z moim samochodem.
Na biegu jałowym/wcisniętym sprzęgle obroty zaczeły falować 600-800.
W weekend spotkała mnie taka sytuacja ze przy dojeżdżaniu do skrzyżowania samochód potrafił zgasnąć poprzez spadek obrotów.
W poniedziałek sytuacja sie powtórzyła plus wywaliło kontrolkę od nieprawidłowej mieszanki spalin. We wtorek podpieliśmy go do kompa, wyskoczyła sonda lambda. Wymieniliśmy ją na inną - obroty trochę się poprawiły, ale nie na długo - wczoraj ponownie zaczeły falować, czasami przy dojeżdżaniu na jałowym do skrzyżowania/świateł potrafiły utrzymywać się na poziomie 1100-1300, ale z reguły falują nizej - 600-700. Zaczeła również czasami się powtarzać sytacja z gaśnięciem auta na skrzyżowaniu. Dodam że przy włączeniu klimatyzacji jest dużo lepiej - ok 900 obrotów i jeśli falują to tak o 50+/-
zauważyłem w roznych zrodłach wiele podobnych sytuacji - jakie jest rozwiazanie? Poniewaz wszedzie gdybalscy piszą że może krokomierz może przepływka moze sonda może odma może lewe powietrze.. Jakos nie uśmiecha mi się wszystkiego wymieniać po kolei - może tutaj ktos uporał się z tym problemem i wskaże mi przyczynę?
Około 2 tygodnie temu zaczeły się drobne problemy z moim samochodem.
Na biegu jałowym/wcisniętym sprzęgle obroty zaczeły falować 600-800.
W weekend spotkała mnie taka sytuacja ze przy dojeżdżaniu do skrzyżowania samochód potrafił zgasnąć poprzez spadek obrotów.
W poniedziałek sytuacja sie powtórzyła plus wywaliło kontrolkę od nieprawidłowej mieszanki spalin. We wtorek podpieliśmy go do kompa, wyskoczyła sonda lambda. Wymieniliśmy ją na inną - obroty trochę się poprawiły, ale nie na długo - wczoraj ponownie zaczeły falować, czasami przy dojeżdżaniu na jałowym do skrzyżowania/świateł potrafiły utrzymywać się na poziomie 1100-1300, ale z reguły falują nizej - 600-700. Zaczeła również czasami się powtarzać sytacja z gaśnięciem auta na skrzyżowaniu. Dodam że przy włączeniu klimatyzacji jest dużo lepiej - ok 900 obrotów i jeśli falują to tak o 50+/-
zauważyłem w roznych zrodłach wiele podobnych sytuacji - jakie jest rozwiazanie? Poniewaz wszedzie gdybalscy piszą że może krokomierz może przepływka moze sonda może odma może lewe powietrze.. Jakos nie uśmiecha mi się wszystkiego wymieniać po kolei - może tutaj ktos uporał się z tym problemem i wskaże mi przyczynę?
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Wróżki tu nie znajdziesz. To może być każda z wymienionych przez Ciebie rzeczy. Nie wymieniaj tylko sprawdzaj, eliminuj.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Jak by ktoś rozwiązał ten problem to podejrzewam że na pewno natknął byś na jego rozwiązanie ale niestety , na forum jest cała masa podobnych tematów więc czytaj . A jeżeli nie usmiecha się Tobie wymieniać ew eliminować poszczególnych podzespołów to niestety auto samo się nie naprawi a tym bardziej nikt z forum na odległość telepatycznie tego nie zrobi .A przecież są sposoby na sprawdzenie przeplywki ,lambdy ,szczelności dolotu itd ,można wykręcić i przeczyscić krokowca to tak naprawdę 20 min roboty (sam to dziś robiłem tak profilaktycznie ) więc działaj a być może uda się uporać z problemem .
nikt Ci nie każe wszystkiego wymieniać od razu, spokojnie. Każdą z wymienionych części jesteś w stanie sam sprawdzić.
- przepływomierz możesz dmuchnąć preparatem do czyszczenia przepływomierza (kosztuje grosze)
- lewego powietrza też możesz poszukać sam, najczęściej pęka guma żeberkowana między przepustnicą i przepływomierzem (na odpalonym silniku psikaj plakiem po wszystkich gumach i łączeniach kolektora dolotowego, jak skoczą obroty to masz nieszczelność)
- odme też sprawdzisz przez odkręcenie korka wlewu oleju (sprawdź przy okazji przewód odmy - z tyłu silnika, od grodzi - często pęka i falują obroty)
- sonde wymieniłeś, ale może jest walnięta? sprawdź parametry
- krokowiec odkręcasz i zalewasz benzyną, potem suszysz i to wszystko
tyle od nas na odległość. Reszta zależy od Twoich chęci. Dla ciekawostki dodam, że u siebie wymieniłem wszystko, a obroty czasami potrafią zafalować. Powodzenia
- przepływomierz możesz dmuchnąć preparatem do czyszczenia przepływomierza (kosztuje grosze)
- lewego powietrza też możesz poszukać sam, najczęściej pęka guma żeberkowana między przepustnicą i przepływomierzem (na odpalonym silniku psikaj plakiem po wszystkich gumach i łączeniach kolektora dolotowego, jak skoczą obroty to masz nieszczelność)
- odme też sprawdzisz przez odkręcenie korka wlewu oleju (sprawdź przy okazji przewód odmy - z tyłu silnika, od grodzi - często pęka i falują obroty)
- sonde wymieniłeś, ale może jest walnięta? sprawdź parametry
- krokowiec odkręcasz i zalewasz benzyną, potem suszysz i to wszystko
tyle od nas na odległość. Reszta zależy od Twoich chęci. Dla ciekawostki dodam, że u siebie wymieniłem wszystko, a obroty czasami potrafią zafalować. Powodzenia
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 wrz 16, 13:08
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Dzieki za porady - wczoraj na szybko rozebrałem wlot przepływke, krokowiec, sprawdzilem wąż odmy, nieszczelności nie stwierdziłem - jutro jak znajde w pracy czas to zrobie czyszczenie przepływki, i silniczka krokowego.
Wyczytalem o tesie przepływki polegajacym na rozpedzeniu sie do 60-70 kmh pod gorke wrzucenie 4 biegu i daniu gazu do dechy - ekonomizer skoczyl do ponad 20l, podono na uszkodzonej przeplywce dochodzido 16-17 - ktos potwierdzi to?
Przeplywka na ktora podmienilem raczej byla sprawna, wrzucil ją mi mechanik z naszego firmowego warsztatu i mowil ze jest sprawna
jak cos wiecej sie dowiem to napisze bo widze po forach ze to bardzo czesta usterka, szczegolnie chyba teraz jak zimno i wilgotno sie zaczelo robic
Wyczytalem o tesie przepływki polegajacym na rozpedzeniu sie do 60-70 kmh pod gorke wrzucenie 4 biegu i daniu gazu do dechy - ekonomizer skoczyl do ponad 20l, podono na uszkodzonej przeplywce dochodzido 16-17 - ktos potwierdzi to?
Przeplywka na ktora podmienilem raczej byla sprawna, wrzucil ją mi mechanik z naszego firmowego warsztatu i mowil ze jest sprawna
jak cos wiecej sie dowiem to napisze bo widze po forach ze to bardzo czesta usterka, szczegolnie chyba teraz jak zimno i wilgotno sie zaczelo robic
- gczarkowski1
- Bywalec forum
- Posty: 261
- Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
- BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Teresin
Sprawdz ładowanie i akumulator
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 22 Odpowiedzi
- 4955 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1498 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 8 Odpowiedzi
- 2816 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dominik_E46
-
- 6 Odpowiedzi
- 1979 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1277 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 19 Odpowiedzi
- 3648 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrKush9227
-
- 3 Odpowiedzi
- 1294 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maniek20
-
- 6 Odpowiedzi
- 4896 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maciekz94
-
- 30 Odpowiedzi
- 7236 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pyrlandia