m43tu19 wymiana popychaczy
-
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 1 lut 15, 23:15
- BMW: E46 M43TU19
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam, mam problem moje popychacze stukaja chce je wymienic bez zdejmowania walka, czytalem ze sa potrzebne do tego jakies widelki, czy ktos wytlumaczy mi jak wymienic te popychacze i da cenne rady bo cena 400 zl za wymiane mnie przeraza.
-
- Bywalec forum
- Posty: 311
- Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
- BMW: 325i EU3
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RZE
tak, żeby wymienić popychacze bez zdejmowania wałka trzeba specjalne widełki żeby wcisnąć zawór i zluzować dźwigienkę. Osobiście uważam że łatwiej zdjąć przedni dekiel rozrządu i zębatke, wyjąć wałek i wtedy sobie elegancko popychacze wymieniasz, może jest troche więcej roboty ale może Ci być ciężko zdemontować je z widełkami. U mnie ciężko było je wyjąć nawet po zdjęciu wałka- trzeba dopiero kilku ruchów w góre i w dół żeby olej spłynął z gniazda i odpuscil popychacz. Jeśli chodzi o uszczelnienie dekla to kupujesz sobie pastę Dirko za 15zł i po problemie.
Nie czaję po co komplikować sobie życie
Ustawiasz tłoki , blokujesz wał ściągasz walki wymieniasz regulatory i wszycho 2 godziny na spokojnie
Ustawiasz tłoki , blokujesz wał ściągasz walki wymieniasz regulatory i wszycho 2 godziny na spokojnie
-
- Bywalec forum
- Posty: 311
- Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
- BMW: 325i EU3
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RZE
1)Spuszczasz płyn chłodniczy
2)Zdejmujesz pokrywe zaworów, termostat, dekielek rozrządu
3)Zakładasz grzechotke na śrube koła pasowego wału, duża zardzewiała śruba bodajże 24, ustawiasz wał w takiej pozycji żeby strzałki na zebatce i tarczce pokazywały godzine 11(zdjęcie),1 cylinder ma byc wtedy w suwie ssania czyli krzywka nad zaworem ssącym jest tuż przed otwarciem zaworu. Teraz można zablokować wał ewentualnie zrobić tak jak ja (pkt 9)
4)odkręcasz lewy ślizg(uwaga na tulejke), tarczkę i zębatkę od wałka rozrządu
5)układasz sobie szmatke na kanałach którymi spływa olej do bloku, odkręcasz łozyska wałka, wyjmujesz wałek
6)wyjmujesz popychacze, może być potrzebne kilka ruchów góra-dół żeby wygonić z gniazda olej, uważaj przy wyciąganiu żeby Ci sie któryś nie rozsypał bo jego wnętrzności sa na tyle małe że moga wpaść na dół do bloku, po to właśnie szmatka
7)montujesz nowe, dobrze je zamoczyć w oleju żeby miały "dawkę startową"
8 )zakladasz walek w pozycji jak w pkt 3
9)jeśli nie blokowałeś wału to teraz bierzesz cos długiego i cienkiego, wsuwasz w miejsce świecy na pierwszym cylindrze i kręcąc wałem szukasz GMP czyli martwego punktu kiedy tłok "zatrzymuje się" w górze
10)kiedy masz ustawiony 1 cylinder w gmp zakładasz zębatke tak aby pokazywała godzine 11, zakładasz tarczkę, delikatnie łapiesz śrubami i tutaj należy przekręcić wałek delikatnie w prawo żeby strzałka na tarczce pokryła się ze strzałką na zębatce. Bierzesz sobie np przedłużkę od grzechotki, mały młoteczek i stukając w tarczkę przekrecasz wałek. Kiedy ustawisz strzałki, dokręcasz tarczkę z zębatką na gotowo
11)przykręcasz ślizg
12)jeśli masz metalową oem-ową uszczelke to super, jeśli nie to odtłuszczasz powierzchnię łączenia denaturatem czy tam benzyną i dajesz cieniutką warstwe silikonu na obie części
13)montujesz dekiel, termostat, resztę gratów i gotowe
14)pozostaje pozwolić silikonowi wyschnąć, wtedy uzupelniasz płyn i odpowietrzasz
Pasowałoby zmienić uszczelkę gumową pod deklem gdyż będzie ona juz zgnieciona i przegrzana, to samo tyczy sie uszczelki pokrywy zaworów. Powodzenia!
2)Zdejmujesz pokrywe zaworów, termostat, dekielek rozrządu
3)Zakładasz grzechotke na śrube koła pasowego wału, duża zardzewiała śruba bodajże 24, ustawiasz wał w takiej pozycji żeby strzałki na zebatce i tarczce pokazywały godzine 11(zdjęcie),1 cylinder ma byc wtedy w suwie ssania czyli krzywka nad zaworem ssącym jest tuż przed otwarciem zaworu. Teraz można zablokować wał ewentualnie zrobić tak jak ja (pkt 9)
4)odkręcasz lewy ślizg(uwaga na tulejke), tarczkę i zębatkę od wałka rozrządu
5)układasz sobie szmatke na kanałach którymi spływa olej do bloku, odkręcasz łozyska wałka, wyjmujesz wałek
6)wyjmujesz popychacze, może być potrzebne kilka ruchów góra-dół żeby wygonić z gniazda olej, uważaj przy wyciąganiu żeby Ci sie któryś nie rozsypał bo jego wnętrzności sa na tyle małe że moga wpaść na dół do bloku, po to właśnie szmatka
7)montujesz nowe, dobrze je zamoczyć w oleju żeby miały "dawkę startową"
8 )zakladasz walek w pozycji jak w pkt 3
9)jeśli nie blokowałeś wału to teraz bierzesz cos długiego i cienkiego, wsuwasz w miejsce świecy na pierwszym cylindrze i kręcąc wałem szukasz GMP czyli martwego punktu kiedy tłok "zatrzymuje się" w górze
10)kiedy masz ustawiony 1 cylinder w gmp zakładasz zębatke tak aby pokazywała godzine 11, zakładasz tarczkę, delikatnie łapiesz śrubami i tutaj należy przekręcić wałek delikatnie w prawo żeby strzałka na tarczce pokryła się ze strzałką na zębatce. Bierzesz sobie np przedłużkę od grzechotki, mały młoteczek i stukając w tarczkę przekrecasz wałek. Kiedy ustawisz strzałki, dokręcasz tarczkę z zębatką na gotowo
11)przykręcasz ślizg
12)jeśli masz metalową oem-ową uszczelke to super, jeśli nie to odtłuszczasz powierzchnię łączenia denaturatem czy tam benzyną i dajesz cieniutką warstwe silikonu na obie części
13)montujesz dekiel, termostat, resztę gratów i gotowe
14)pozostaje pozwolić silikonowi wyschnąć, wtedy uzupelniasz płyn i odpowietrzasz
Pasowałoby zmienić uszczelkę gumową pod deklem gdyż będzie ona juz zgnieciona i przegrzana, to samo tyczy sie uszczelki pokrywy zaworów. Powodzenia!
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 6221 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 2 Odpowiedzi
- 3171 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rysiektr
-
- 3 Odpowiedzi
- 1054 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: smokeon
-
- 2 Odpowiedzi
- 523 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 827 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gczarkowski1
-
- 1 Odpowiedzi
- 1103 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 3394 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2382 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 2 Odpowiedzi
- 1239 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 27 Odpowiedzi
- 7776 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: matjag556