[M43TU19] Stukające szklanki!
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 9 kwie 12, 14:08
- BMW: E46 m43tub19
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: uk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: scarborough
Witam Po ostatniej operacji zmiany oleju w serduszku z 10w40 (jakiś śmietnik) na 0w30 syntetyk Castrol Edge (wydałem fortune na niego) specjalnie wystylizowany do silników z 2001r.
Moje popychacze oszalały stukają głośniej niż wczesniej na nieznanym mi oleju jest tak że zrana odpalam i już mnie słysze par3e min ogrania cisza więc jadę po trzymaniu na 2500ob/min. slysze je nawet jak mam zamknięte szyby . Dodam że Poprzedni olej dawał sie we znaki tylko nad ranem lecz ten Castrol mnie rozmontował po całości .
Wie ktoś z was może jak mam sie pozbyć tego hałasu . Może zły olej dobrałem może powinien Być półsyntetyk i 10w40 ?
Moje popychacze oszalały stukają głośniej niż wczesniej na nieznanym mi oleju jest tak że zrana odpalam i już mnie słysze par3e min ogrania cisza więc jadę po trzymaniu na 2500ob/min. slysze je nawet jak mam zamknięte szyby . Dodam że Poprzedni olej dawał sie we znaki tylko nad ranem lecz ten Castrol mnie rozmontował po całości .
Wie ktoś z was może jak mam sie pozbyć tego hałasu . Może zły olej dobrałem może powinien Być półsyntetyk i 10w40 ?
Ostatnio zmieniony 28 cze 12, 19:27 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Powód: Poprawa tytułu!
-
- Bywalec forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 8 lip 11, 7:31
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Ślesin
wlałeś olej rzadki jak woda więc się nie dziw, stare silniki z dużym przebiegiem mają już spore luzy których rzadki olej nie jest w stanie wykasować, dlatego na gęstszym nie było tego problemu, są to oleje ekonomiczne o bardzo niskim współczynniku tarcia,to oleje bardzo odporne na niskie temperatury znacznie lepsze od 10w40
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 9 kwie 12, 14:08
- BMW: E46 m43tub19
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: uk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: scarborough
Więc sugerujesz że trzeba wlać spowrotem 10 w 40?
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 9 kwie 12, 14:08
- BMW: E46 m43tub19
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: uk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: scarborough
Ciekawe Jest to że gość w autoryzowanym sklepie stwierdził że ten bedzie lepszy niż 10 w 40 to wychodzi na to że gość pojecia nie ma i niech idzie pracować na pole zberać ziemniaki.freaksarena1 pisze:Więc sugerujesz że trzeba wlać spowrotem 10 w 40?
-
- Bywalec forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 lip 11, 23:08
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rokietnica
Zmień na 10W40 i będzie spokój.
Miałem to samo ze swoim jak kupiłem i zmieniłem olej na castrol O coś tam,klepał jak stary C-330.
Teraz mam 10W40 i cisza.
Miałem to samo ze swoim jak kupiłem i zmieniłem olej na castrol O coś tam,klepał jak stary C-330.
Teraz mam 10W40 i cisza.
Drastyczna zmiana,a gosc w sklepie do zwolnienia,ciekawy jestem czy przestanie walic po powrocie do 10w
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Myślę że już może być nieco za późno...OSA BMW pisze:Drastyczna zmiana,a gosc w sklepie do zwolnienia,ciekawy jestem czy przestanie walic po powrocie do 10w
Powinno być ciszej... ale cicho to raczej nie...
- Greg 318
- Bywalec forum
- Posty: 310
- Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
- BMW: e46/318 e30/1987r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Cork
Nie chodzi o zadne luzy tylko o zuzyte popychacze hydrauliczne ,ktore nie sa sie w stanie napelnic.maniu008 pisze:wlałeś olej rzadki jak woda więc się nie dziw, stare silniki z dużym przebiegiem mają już spore luzy których rzadki olej nie jest w stanie wykasować, dlatego na gęstszym nie było tego problemu, są to oleje ekonomiczne o bardzo niskim współczynniku tarcia,to oleje bardzo odporne na niskie temperatury znacznie lepsze od 10w40
Powinny zostac wymienione.
gesty olej pomoze , tak jak pomagaja wszystkie "doktorki" dodawane do oleju silnikowego.
na 10W i tak odglos sie pojawi znowu po jakims czasie (moze dosc sporym ) i wtedy zalejeszesz 15W?
Stukajace popychacze nawet na zimnym to nie jest normalny objaw.
Nie jest to wina sprzedawcy ze zapodal Ci wlasciwy olej (cociaz ja bym sugerowal 5W )pewnie nie wiedzial w jakim stanie sa Twoje popychacze.
Jak chcesz pojezdzic autem dluzej wymien je , a jak nie nalej co kolwiek , byle bylo geste
-
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
- BMW: 320D [M47N]
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska/UK
- Województwo: ---
- Miasto: Leeds
Panowie wydaje m isie ze myslimy troszeczke pjecia o oznaczeniach oleju cyfra poprzedzajaca W (5W,10W,0W) mowi nam o temperaturze do ktorej olej ma swoje wlasciwosci tyle ze 5W nie oznacza 5 stopni celcjusza a bodajrze -15 czy -20 te cyfry sa tylko oznaczeniem. Cyfra po W oznacza lepkosc (gestosc oleju) i tak 30 jak kolega "maniu" napisal jest rzadkim olejem stosowanym w nowoczesnych silnikach i wzglednie nie zajechanych - lepiej wypelnia ale nie "zakleja" jesli mowimy o oleju np 60 to mowimy o smole czyli zalepi wszystko i nic nie bedziecie slyszeli z silnika .
Wracajac do dyskusji to wlewajac rzadszy olej napewno bedizesz slyszal golosniesza prace silnika (jesli ma jzu swoje najechane) jesli zalejesz na nowo 40stka to zdecydowanie bedzie cichszy - Pamietaj ze powinno sie zalewac olejem zalecanym przez producenta a to jaka masz cyferke przed ma znaczenie tylko podczas mocnych przymrozkow.
Wracajac do dyskusji to wlewajac rzadszy olej napewno bedizesz slyszal golosniesza prace silnika (jesli ma jzu swoje najechane) jesli zalejesz na nowo 40stka to zdecydowanie bedzie cichszy - Pamietaj ze powinno sie zalewac olejem zalecanym przez producenta a to jaka masz cyferke przed ma znaczenie tylko podczas mocnych przymrozkow.
Oleje klasyfikujemy ze względu na ich lepkość oraz jakość.
Lepkość określa wielkość tarcia wewnętrznego w płynie. W znacznym stopniu zależy ona od temperatury i za pośrednictwem oznaczeń cyfrowych (na przykład, 5W-40) pokazuje, co dzieje się z olejem przy niskich (5W - zimą) i wysokich temperaturach (40-latem). Na przykład: 5W-40. Taki olej może być używany zimą przy temperaturze do -30°C i latem przy temperaturze do +35°C. Sama litera oznacza że olej jest olejem zimowym W jak Winter
SAE 10 W-40.-to typowy olej mineralny
SAE 0czy 5W-40 to typowy syntetyk itd itd itd
Lepkość określa wielkość tarcia wewnętrznego w płynie. W znacznym stopniu zależy ona od temperatury i za pośrednictwem oznaczeń cyfrowych (na przykład, 5W-40) pokazuje, co dzieje się z olejem przy niskich (5W - zimą) i wysokich temperaturach (40-latem). Na przykład: 5W-40. Taki olej może być używany zimą przy temperaturze do -30°C i latem przy temperaturze do +35°C. Sama litera oznacza że olej jest olejem zimowym W jak Winter
SAE 10 W-40.-to typowy olej mineralny
SAE 0czy 5W-40 to typowy syntetyk itd itd itd
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 26 Odpowiedzi
- 10106 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piasio
-
- 3 Odpowiedzi
- 1051 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: smokeon
-
- 2 Odpowiedzi
- 523 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 827 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gczarkowski1
-
- 1 Odpowiedzi
- 1103 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 9420 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 8 Odpowiedzi
- 3393 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2382 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 2 Odpowiedzi
- 1239 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 9 Odpowiedzi
- 6218 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474