[M43TU19] Stukające szklanki!

freaksarena1
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 9 kwie 12, 14:08
BMW: E46 m43tub19
Rok produkcji: 2001
Państwo: uk
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: scarborough

#1

Post autor: freaksarena1 »

Witam Po ostatniej operacji zmiany oleju w serduszku z 10w40 (jakiś śmietnik) na 0w30 syntetyk Castrol Edge (wydałem fortune na niego) specjalnie wystylizowany do silników z 2001r.

Moje popychacze oszalały stukają głośniej niż wczesniej na nieznanym mi oleju jest tak że zrana odpalam i już mnie słysze %) :O: par3e min ogrania cisza więc jadę po trzymaniu na 2500ob/min. slysze je nawet jak mam zamknięte szyby . Dodam że Poprzedni olej dawał sie we znaki tylko nad ranem lecz ten Castrol mnie rozmontował po całości .

Wie ktoś z was może jak mam sie pozbyć tego :O: hałasu . Może zły olej dobrałem może powinien Być półsyntetyk i 10w40 ?

:help:
Ostatnio zmieniony 28 cze 12, 19:27 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
maniu008
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 8 lip 11, 7:31
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Ślesin

#2

Post autor: maniu008 »

wlałeś olej rzadki jak woda więc się nie dziw, stare silniki z dużym przebiegiem mają już spore luzy których rzadki olej nie jest w stanie wykasować, dlatego na gęstszym nie było tego problemu, są to oleje ekonomiczne o bardzo niskim współczynniku tarcia,to oleje bardzo odporne na niskie temperatury znacznie lepsze od 10w40
freaksarena1
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 9 kwie 12, 14:08
BMW: E46 m43tub19
Rok produkcji: 2001
Państwo: uk
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: scarborough

#3

Post autor: freaksarena1 »

Więc sugerujesz że trzeba wlać spowrotem 10 w 40?
freaksarena1
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 9 kwie 12, 14:08
BMW: E46 m43tub19
Rok produkcji: 2001
Państwo: uk
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: scarborough

#4

Post autor: freaksarena1 »

freaksarena1 pisze:Więc sugerujesz że trzeba wlać spowrotem 10 w 40?
Ciekawe Jest to że gość w autoryzowanym sklepie stwierdził że ten bedzie lepszy niż 10 w 40 to wychodzi na to że gość pojecia nie ma i niech idzie pracować na pole zberać ziemniaki.
kubota
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 20 lip 11, 23:08
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rokietnica

#5

Post autor: kubota »

Zmień na 10W40 i będzie spokój.
Miałem to samo ze swoim jak kupiłem i zmieniłem olej na castrol O coś tam,klepał jak stary C-330.
Teraz mam 10W40 i cisza.
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

Drastyczna zmiana,a gosc w sklepie do zwolnienia,ciekawy jestem czy przestanie walic po powrocie do 10w
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

OSA BMW pisze:Drastyczna zmiana,a gosc w sklepie do zwolnienia,ciekawy jestem czy przestanie walic po powrocie do 10w
Myślę że już może być nieco za późno...
Powinno być ciszej... ale cicho to raczej nie...
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#8

Post autor: Greg 318 »

maniu008 pisze:wlałeś olej rzadki jak woda więc się nie dziw, stare silniki z dużym przebiegiem mają już spore luzy których rzadki olej nie jest w stanie wykasować, dlatego na gęstszym nie było tego problemu, są to oleje ekonomiczne o bardzo niskim współczynniku tarcia,to oleje bardzo odporne na niskie temperatury znacznie lepsze od 10w40
Nie chodzi o zadne luzy tylko o zuzyte popychacze hydrauliczne ,ktore nie sa sie w stanie napelnic.
Powinny zostac wymienione.
gesty olej pomoze , tak jak pomagaja wszystkie "doktorki" dodawane do oleju silnikowego.
na 10W i tak odglos sie pojawi znowu po jakims czasie (moze dosc sporym ) i wtedy zalejeszesz 15W?
Stukajace popychacze nawet na zimnym to nie jest normalny objaw.
Nie jest to wina sprzedawcy ze zapodal Ci wlasciwy olej (cociaz ja bym sugerowal 5W )pewnie nie wiedzial w jakim stanie sa Twoje popychacze.
Jak chcesz pojezdzic autem dluzej wymien je , a jak nie nalej co kolwiek , byle bylo geste
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#9

Post autor: ameba01 »

Panowie wydaje m isie ze myslimy troszeczke pjecia o oznaczeniach oleju cyfra poprzedzajaca W (5W,10W,0W) mowi nam o temperaturze do ktorej olej ma swoje wlasciwosci tyle ze 5W nie oznacza 5 stopni celcjusza a bodajrze -15 czy -20 te cyfry sa tylko oznaczeniem. Cyfra po W oznacza lepkosc (gestosc oleju) i tak 30 jak kolega "maniu" napisal jest rzadkim olejem stosowanym w nowoczesnych silnikach i wzglednie nie zajechanych - lepiej wypelnia ale nie "zakleja" jesli mowimy o oleju np 60 to mowimy o smole ;) czyli zalepi wszystko i nic nie bedziecie slyszeli z silnika :).
Wracajac do dyskusji to wlewajac rzadszy olej napewno bedizesz slyszal golosniesza prace silnika (jesli ma jzu swoje najechane) jesli zalejesz na nowo 40stka to zdecydowanie bedzie cichszy - Pamietaj ze powinno sie zalewac olejem zalecanym przez producenta a to jaka masz cyferke przed ma znaczenie tylko podczas mocnych przymrozkow. :pijemy:
OSA BMW

#10

Post autor: OSA BMW »

Oleje klasyfikujemy ze względu na ich lepkość oraz jakość.
Lepkość określa wielkość tarcia wewnętrznego w płynie. W znacznym stopniu zależy ona od temperatury i za pośrednictwem oznaczeń cyfrowych (na przykład, 5W-40) pokazuje, co dzieje się z olejem przy niskich (5W - zimą) i wysokich temperaturach (40-latem). Na przykład: 5W-40. Taki olej może być używany zimą przy temperaturze do -30°C i latem przy temperaturze do +35°C. Sama litera oznacza że olej jest olejem zimowym W jak Winter
SAE 10 W-40.-to typowy olej mineralny
SAE 0czy 5W-40 to typowy syntetyk itd itd itd
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”