[M43TU19 2000r] Wywala płyn chłodniczy

matjag556
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 1 lut 15, 23:15
BMW: E46 M43TU19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: matjag556 »

Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć że przeczytałem wiele tematów z problemami taki jak mój lecz nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi.

Więc któregoś dnia podczas jazdy wywalił mi płyn chłodniczy z rury pompy powietrza wtórnego (chodzi o ten boczny otwór).
Po uzupełnieniu płynu , odpowietrzeniu i po przejechaniu około 40km znowu ciśnienie wysadziło płyn dodatkowo odczepiając waz który wchodzi do tej pompy i zalewając cały silnik chłodziwem.
Silnik rozgrzewa sie prawidłowo i utrzymuje prawidłowa temperaturę, rok temu wymieniany był termostat Vernet i króciec z tylu silnika.
W innych miejscach nie widać zapoceń ani jakiś wycieków jedynie wysadza waz od pompy powietrza wtórnego.
Przebieg 260000km

Chodzi o waz załączonym w linku : http://zapodaj.net/7738db62ab7c4.jpg.html

Na korku nie ma "masła'', w płynie nie widać widocznych oznak oleju lecz uszczelka pod głowicą się poci.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#2

Post autor: wandii »

Przecież to są dwa oddzielne układy. Jak sama nazwa wskazuje jest to pompa powietrza i nie a ta płynu.
Możesz mieć przedmuch ciśnienia z któregoś cylindra na układ chłodzenia i dlatego wywala płyn
matjag556
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 1 lut 15, 23:15
BMW: E46 M43TU19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: matjag556 »

Czyli uszczelka pod głowicą jest już do wymiany ?
To czym może wywalać ten płyn skoro waz na dole jest mokry przy wejściu do pompy a ostatnio az wyskoczył po jeździe pomimo ze po zapięciu ciężko go odpiąć rękoma , oringi w dobrym stanie i te plastyczki trzymające wąż tez.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#4

Post autor: wandii »

Najlepiej podjechać na test co2 w układzie lub do jakiegoś ogarniętego mechanika i będzie 100% pewne
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#5

Post autor: WKRENTEK77 »

Raczej uszczelka :( twarde węże,wywalany płyn,podwyższona tęperatura,olej w płynie,brak ogrzewania,zapowietrzony układ to objawy mogą występować wszystkie ale nie koniecznie jedź na test co2 w układzie ale jeźeli masz prawidłową temperaturę a wywala płyn to tak jak byś miał przedmuch spalin do układu chłodzenia.
matjag556
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 1 lut 15, 23:15
BMW: E46 M43TU19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: matjag556 »

Tak myślalem :unknown:

A gdzie taki test mogę wykonać ?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

matjag556 pisze: A gdzie taki test mogę wykonać ?
W warsztacie. Moze nie w kazdym mają, ale w kilku się spytaj to znajdziesz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#8

Post autor: wandii »

Na początek polecam ogarniętego mechanika, on może to stwierdzić bez badania co2 i dodatkowych kosztów. W zbiorniczku będzie czuć spaliny, na odpalonym silniku będzie widać bąble.
matjag556
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 1 lut 15, 23:15
BMW: E46 M43TU19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: matjag556 »

Witam ponownie, otóż okazało się ze rozsadziło chłodnice(zrobił się banan).

W związku z tym wymienię na nowa tylko nie wiem jaka?
Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/nissens-chlodnica-wody-bmw-e46-316-318-320-323-328-i5012284913.html sadzicie ze jakość w stosunku do ceny jest w porządku ?


Jest jeszcze kwestia jaka była przyczyna wysadzenia tej chłodnicy, czy jeżeli w obiegu chłodzenia jest ciśnienie spowodowane uszkodzeniem uszczelki pod głowicą to korek zbiorniczka nie powinien upuszczać te ciśnienie ? Dla pewności wymienię jeszcze korek zbiorniczka na nowy oryginalny.
Chodzi o to żeby nie było tak że założę nową chłodnice i znowu ja rozsadzi.

Ze zbiorniczka nie czuć było spalin ani nie leciały bąbelki .
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: zibi_j1 »

bierz Behr Hella
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”