[M43TU19 2000r] Wywala płyn chłodniczy

Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#11

Post autor: gczarkowski1 »

Jest to układ dość odporny ciśnienie do 2 barów to zazwyczaj norma :roll:
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#12

Post autor: hackunek »

przy 2 bar puszcza zaworek w korku
hdi
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 2 mar 14, 8:59
BMW: skasowane e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bc

#13

Post autor: hdi »

zawsze można włożyć taki co szybciej upuszcza, u mnie ktoś włożył korek z oznaczeniem 140 i nie ma z tym żadnych problemów, węże są twarde ale tak jak w każdym innym aucie
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#14

Post autor: WKRENTEK77 »

Chłodnica okazała się najsłabszym elementem układu wymienisz na nową i za chwilę rozwali np zbiorniczek itd musisz to sprawdzić bo albo to ciśnienie rośnie bo jest problem z głowicą albo jest prawidłowe tylko po prostu jakieś elementy ze starości nie wytrzymują cišnienia.
matjag556
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 1 lut 15, 23:15
BMW: E46 M43TU19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#15

Post autor: matjag556 »

Witam, kupiłem nową chłodnice nissensa i oryginalny korek . Od tamtej pory nie było żadnych problemów lecz dla pewności oddałem na wymianę uszczelki pod głowica bo i tak przeciekało z niej. Po rozebraniu okazało się ze nie jest jakoś bardzo uszkodzona wiec nie wiadomo czy to była przyczyna wysadzania wody.
Dowiedziałem się również że po sprawdzeniu płaszcza wodnego wszystko jest wporzadku lecz 6 z 8 zaworow sie nie domykaja. W zwiazku z tym jaka operacje trzeba przeprowadzić i jak wygląda to cenowo?
radek_08
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 11, 22:00
BMW: e46 1.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Lokalizacja: Płock

#16

Post autor: radek_08 »

Akurat temat na czasie dla mnie bo sam głowice zwalałem. Kosztowo całkowita regeneracja głowicy razem z jej sprawdzeniem na szczelność, szlifem zaworów oraz wymiana uszczelniaczy zaworowych to koszt 300zł u mnie w Płocku. U mnie głowica pękła przy zaworze na 2 cylindrze wiec z alledrogo kupiłem druga głowice kompletna razem z wałkiem i oddałem ja do sprawdzenia i szlifu. Auto obecnie ma nowa głowice i jest cacy. Kosztów robocizny ci nie powiem bo sam robiłem.
matjag556
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 1 lut 15, 23:15
BMW: E46 M43TU19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: matjag556 »

Witam, otóż narodził sie bardzo duży problem.

Po incydentach z wywalaniem płynu z chłodnicy i po jej wymianie wszystko ustało lecz dla pewności oddałem samochód na wymianie uszczelki pod głowica.
Została wymieniona uszczelka pod głowica, uszczelki rozrządu, głowica została splanowana i zostały dotarte zawory ponieważ nie domykały sie, po złożeniu wszystkiego wywala płyn chłodniczy przez korek.
Termostat został wymieniony na nowy a pompa wody sprawdzona, chłodnica nowa.

Diagnoza postawiona przez mechanika to pęknięty BLOK SILNIKA.

Co wy na to spotkał się ktoś z taka sytuacja, co mogę jeszcze sprawdzić, jakie są inne możliwości ? Czekam na sugestie.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#18

Post autor: MARC »

Jaki masz korek ??

Sprawdź nr wewnątrz. Ew. jak masz możliwość to podmień z kimś i pojeździj trochę.
matjag556
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 1 lut 15, 23:15
BMW: E46 M43TU19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#19

Post autor: matjag556 »

Korek nowy Oryginalny zalozony.
Teraz zobaczyłem ze zrobiło sie j**** masło pod korkiem oleju...
Termostat został wyjęty przez mechaników i po przejechaniu okolo 4 km silnik złapał sporą temperaturę prawie pod czerwone pole.
Po osiągnięciu przez silnik temperaturę robocza z nawiewów leci zimne powietrze kiedy jest ustawiona temperatura na maxa.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#20

Post autor: WKRENTEK77 »

matjag556 pisze:Korek nowy Oryginalny zalozony.
Teraz zobaczyłem ze zrobiło sie j**** masło pod korkiem oleju...
Termostat został wyjęty przez mechaników i po przejechaniu okolo 4 km silnik złapał sporą temperaturę prawie pod czerwone pole.
Po osiągnięciu przez silnik temperaturę robocza z nawiewów leci zimne powietrze kiedy jest ustawiona temperatura na maxa.
To jeszcze nie oznacza najgorszego jak jeżdzidz na krótkich odcinkach tak będzie się działo zrób większą trasę i korek powinien być czysty a jeśli nie masz ogrzewania to pewnie zapowietrzony układ jest po tych naprawach.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”