[M43TU B19]Problem z sondą ? Przepływomierz ?

pietja321
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 19, 22:41
BMW: m43tu b19
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: pietja321 »

Witam, mam problem z moją bmka. Kiedy ją kupiłem miała strasznego muła odpięcie przepływomierza dało efekt natychmiastowy. Zamówiłem więc nowy przepływomierz z Magneti Marelli i bmw odżyło wszystko okej do pewnego czasu. Po wymianie przepływki nie miałem jak skasować adaptacji więc tak jeździłem (dodam że samochód jeździł normalnie i miał moc) ostatnio zakupiłem inpe i skasowałem adaptacje, uruchomiłem samochód wszystko ok na początku kulał ale wiadomo wszystko musiał od nowa robić zrobiłem z 10km wszystko sie uspokoiło. Problem polega w tym że kiedy go kupiłem i robiłem serwis olejowy podłączyłem go pod komputer (przez interfejs Texa) był tam jeden błąd zapamiętany o numerze 141 zbagatelizowałem to i tak jezdziłem do tej pory. Po skasowaniu błędów INPA i usunięciu adaptacji po przejechaniu tych 10km w komputerze pojawił się błąd 141 oraz 171 dodam jeszcze że po skasowaniu adaptacji bmka dostała takiego muła jak na uszkodzonej (oryginalnej) przepływce. Na początku po skasowaniu adaptacji ekonomizer pokazywał na 4 biegu do 16l lecz po tych 10-15km wrócił na swoje miejsce czyli na 4 biegu gaz w podłoge i jest poza skale 20l. Załączam także film w którym pokazuje działanie sond lambda i prosił bym o informacje czy coś sie dzieje z sondą czy problemu szukać gdzieś indziej ?

Po zakupie auta serwis jaki zrobiono to :
- olej
- filtr powietrza, paliwa, kabinowy
- przepływomierz
- świece


Błędy :

Obrazek

Film :

https://youtu.be/8c0GQnD35nA

Edit:

Dodam jeszcze ze od czasu do czasu przyfalują obroty do 500-600 (nie czysciłem jeszcze krokowego) oraz ma opóźnioną reakcje na gaz jak jade i zmieniam bieg to jest takie jak by uderzenie ale opóźniona rekacja na gaz i falowanie była od samego początku na uszkodzonej przepływce, na odłączonej i na nowej tak samo. Przepustnice mam na linke.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

XXI wiek a Ty wrzucasz nagranie takiej jakości..to nagrywa się programem a nie w ten sposób, że połowy ekranu nie widać i po 30 s głowa boli od łapania ostrości oczami. Kupując taki przepływomierz strzelasz sobie w kolano, ma być firmy, która robiła je na pierwszy montaż, tu zdaje się bosch, ale sprawdź na czescidobmw. Przyczyną tych błędów może być właśnie przepływomierz lub np. lewe powietrze, które często jest spowodowane dziurawymi gumami w okolicy przepustnicy albo przewodami odmy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pietja321
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 19, 22:41
BMW: m43tu b19
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Lublin

#3

Post autor: pietja321 »

Witam, za jakośc przepraszam ale YouTube coś pomieszał nagrywane w fhd. Co do odmy to psikałem plakiem po wszystkich wężach zużyłem całego plaka jedynie gdzie obroty się podnosiły przy plaku to z zaworu odmy (załączam zdjecie) dodatkowo tam gdzie zaznaczone na czerwono non stop syczy jak silnik jest uruchomiony. Rozumie że membrana jest uszkodzona zawór do wymiany tak ?

Czy po wymianie zaworu kasować adaptacje ? (moim zdaniem chyba trzeba bo skoro usunąłem adaptacje i on zaadaptował sobie nową mape na lewym powietrzu to nie bedzie banglać)

Zdjęcie i film w lepszej rozdzielczości :

Obrazek
Obrazek
https://youtu.be/j73MaAd9wSY


Co do przepływomierza numer jest taki sam co w oryginalnym tyle że jest logo Magneti Marelli
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Nie chodzi o numer, tylko o to kto robił je na pierwszy montaż, w tym przypadku był to bosch, na przykładzie r6 tylko vdo siemens mierzy jak ori (ma sfrezowane logo bmw). Odma do wymiany jak jest nieszczelna, pewnie jest z pierwszego montażu :o
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pietja321
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 19, 22:41
BMW: m43tu b19
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Lublin

#5

Post autor: pietja321 »

Ok dziękuje za informacje wymienie na razie tą odme i zdam relacje. Po wymianie odmy kasować adaptacje czy zostawić ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Tak, wypada skasować w przypadku nieszczelności.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pietja321
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 19, 22:41
BMW: m43tu b19
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Lublin

#7

Post autor: pietja321 »

Ok, dziękuje bardzo dam znać w piątek/sobote co z tego wyszło.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”