[M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 sie 19, 22:52
- BMW: E46 316i M43TU B19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Głogów
Jechałem sobie spokojnie drogą ekspresową , nagle momentalnie spadła moc, obrotomierz zaczął wariować , zgasł silnik. Zjechałem na pobocze , próbowałem odpalić ale nic z tego . Zakręcił i zgasł. Zaholowałem auto do domu, odpiąłem na noc akumulator żeby go podładować . Teraz przy naładowanym akumulatorze , gdy próbuję zakręcić silnikiem tyka jakby miał rozładowany akumulator, gaśnie deska rozdzielcza, oświetlenie wnętrza a silnik jak nie kręci tak nie kręci. Wymieniłem elektromagnes rozrusznika, sprawdziłem bezpieczniki we schowku , tak samo jak w puszcze sterownika pod maską, dołożyłem masę na silnik, wyczyściłem wszystkie punkty masowe. Komputer po podłączeniu nic nie pokazuje . Co najdziwniejsze na desce rozdzielczej świeci DSC i ABS . Nie było by też nic dziwne gdyby ze stanu "zwarcia" nie wystarczyło poruszać klemą od masy akumulatora .... Mi ręce opadają i brakuje mi pomysłów. Pomocy
PS.
Auto nie ma instalacji gazowej
PS.
Auto nie ma instalacji gazowej
-
- Bywalec forum
- Posty: 126
- Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
- BMW: 320d oraz 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań lub Pleszew
- VIN: JK65067
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
Sprawdziłeś styki w kostce stacyjki i przy module EWS?
Kiedyś 2 razy wyjmowałem rozrusznik, aż się okazało, że w kostce przy EWS były konektory zaśniedziałe i nie przewodziło. Po oczyszczeniu spokój.
Kiedyś 2 razy wyjmowałem rozrusznik, aż się okazało, że w kostce przy EWS były konektory zaśniedziałe i nie przewodziło. Po oczyszczeniu spokój.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 sie 19, 22:52
- BMW: E46 316i M43TU B19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Głogów
Kostka ok, EWS ok . Okazała się cewka walnięta na 2 i 3 garze bynajmniej tam nie ma iskry ...
- Err
- Bywalec forum
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Moje miasto
gdyby nie było iskry na 2 garach to myślę że powinno to odpalić, jeśli nie kręcił może pada Ci ews, u mnie było tak że podczas jazdy zgasł i kręcił ale nie odpalał, na drugi dzień było wszystko okej, raz jeszcze zrobił mi takiego zonka jak jechałem do pracy, ale jak wróciłem i poruszałem kluczykiem w stacyjce to odpalił, miałem jeszcze jedną przygodę że przestał wgl kręcić ale za 15 sekund załapał aż do wczoraj kiedy przestał się odzywać rozrusznik na amen, sprawdziłem wszystko a na samym końcu ewsa, okazało się że padł całkowicie i to on powodował takie problemy.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 sie 19, 22:52
- BMW: E46 316i M43TU B19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Głogów
Auto oddałem do elektromechanika który zdiagnozował , że uwalony jest sterownik silnika... Zamówił nowego kompa i żeby nie programować go po prostu przylutował z mojego kompa (jak on twierdzi) procesor, kostkę w którym jest zapisany immo , pamięć dystansu , itp. ... Niestety po tej operacji auto nie odpala . Rozrusznik już kręci , ale na desce temperatura od razu wskakuje na max (czujnik jest sprawny) i nie ma iskry . Mnie już to w#%*@ bo miesiąc bez auta jestem i nie zanosi się żeby coś się zmieniło ... Czy ktoś się już spotkał z czymś takim ?
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Prawdopodobnie błędnie przelutowany kwarc ECU, bo od razu wali błędami jak tylko dostanie zasilanie (temp na MAX, dyskoteka na liczniku itp.)
Problem że teraz nie bardzo jest z czego zgrać Twoje dane ECU, zakładając że mechanik to lutował... Wymagaj od niego wymiany ECU na działający i tyle. Z tym że raczej niech go zaprogramuje jak trzeba a nie przelutowuje jakieś elementy.
Problem że teraz nie bardzo jest z czego zgrać Twoje dane ECU, zakładając że mechanik to lutował... Wymagaj od niego wymiany ECU na działający i tyle. Z tym że raczej niech go zaprogramuje jak trzeba a nie przelutowuje jakieś elementy.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 sie 19, 22:52
- BMW: E46 316i M43TU B19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Głogów
Ok. Jeszcze jedno pytanie. Czy to prawda, że m43 w 1.8 ma inny sterownik niż m43 w 1.9 i nie da się tego zgrać ?
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Bardzo możliwe, bo to dwa różne silniki są o innej charakterystyce pracy, więc program ECU na pewno się różni. Jednak jeśli te silniki pracują na tym samym modelu sterownika silnika, to chłop z dużą wiedzą odnośnie tych ECU powinien wgrać program M43 1.9 na sterownik z 1.8 i odwrotnie również.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 15 Odpowiedzi
- 3424 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawko81
-
- 27 Odpowiedzi
- 9929 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 7 Odpowiedzi
- 9760 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 1 Odpowiedzi
- 2032 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu16
-
- 11 Odpowiedzi
- 4918 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamicz
-
- 0 Odpowiedzi
- 3868 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 6 Odpowiedzi
- 2487 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rzulff
-
- 2 Odpowiedzi
- 2131 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawid600
-
- 4 Odpowiedzi
- 3472 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2841 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112