[M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

krisvandrinken
Posty: 8
Rejestracja: 8 sie 19, 22:52
BMW: E46 316i M43TU B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów

#1

Post autor: krisvandrinken »

Jechałem sobie spokojnie drogą ekspresową , nagle momentalnie spadła moc, obrotomierz zaczął wariować , zgasł silnik. Zjechałem na pobocze , próbowałem odpalić ale nic z tego . Zakręcił i zgasł. Zaholowałem auto do domu, odpiąłem na noc akumulator żeby go podładować . Teraz przy naładowanym akumulatorze , gdy próbuję zakręcić silnikiem tyka jakby miał rozładowany akumulator, gaśnie deska rozdzielcza, oświetlenie wnętrza a silnik jak nie kręci tak nie kręci. Wymieniłem elektromagnes rozrusznika, sprawdziłem bezpieczniki we schowku , tak samo jak w puszcze sterownika pod maską, dołożyłem masę na silnik, wyczyściłem wszystkie punkty masowe. Komputer po podłączeniu nic nie pokazuje . Co najdziwniejsze na desce rozdzielczej świeci DSC i ABS . Nie było by też nic dziwne gdyby ze stanu "zwarcia" nie wystarczyło poruszać klemą od masy akumulatora .... Mi ręce opadają i brakuje mi pomysłów. Pomocy :help:

PS.
Auto nie ma instalacji gazowej
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

#2

Post autor: Szuma15 »

Sprawdziłeś styki w kostce stacyjki i przy module EWS?
Kiedyś 2 razy wyjmowałem rozrusznik, aż się okazało, że w kostce przy EWS były konektory zaśniedziałe i nie przewodziło. Po oczyszczeniu spokój.
krisvandrinken
Posty: 8
Rejestracja: 8 sie 19, 22:52
BMW: E46 316i M43TU B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów

#3

Post autor: krisvandrinken »

Kostka ok, EWS ok . Okazała się cewka walnięta na 2 i 3 garze 🙂 bynajmniej tam nie ma iskry ...
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#4

Post autor: Err »

gdyby nie było iskry na 2 garach to myślę że powinno to odpalić, jeśli nie kręcił może pada Ci ews, u mnie było tak że podczas jazdy zgasł i kręcił ale nie odpalał, na drugi dzień było wszystko okej, raz jeszcze zrobił mi takiego zonka jak jechałem do pracy, ale jak wróciłem i poruszałem kluczykiem w stacyjce to odpalił, miałem jeszcze jedną przygodę że przestał wgl kręcić ale za 15 sekund załapał aż do wczoraj kiedy przestał się odzywać rozrusznik na amen, sprawdziłem wszystko a na samym końcu ewsa, okazało się że padł całkowicie i to on powodował takie problemy.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
krisvandrinken
Posty: 8
Rejestracja: 8 sie 19, 22:52
BMW: E46 316i M43TU B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów

#5

Post autor: krisvandrinken »

Auto oddałem do elektromechanika który zdiagnozował , że uwalony jest sterownik silnika... Zamówił nowego kompa i żeby nie programować go po prostu przylutował z mojego kompa (jak on twierdzi) procesor, kostkę w którym jest zapisany immo , pamięć dystansu , itp. ... Niestety po tej operacji auto nie odpala . Rozrusznik już kręci , ale na desce temperatura od razu wskakuje na max (czujnik jest sprawny) i nie ma iskry . Mnie już to w#%*@ bo miesiąc bez auta jestem i nie zanosi się żeby coś się zmieniło ... Czy ktoś się już spotkał z czymś takim ?
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#6

Post autor: tomx »

Prawdopodobnie błędnie przelutowany kwarc ECU, bo od razu wali błędami jak tylko dostanie zasilanie (temp na MAX, dyskoteka na liczniku itp.)

Problem że teraz nie bardzo jest z czego zgrać Twoje dane ECU, zakładając że mechanik to lutował... Wymagaj od niego wymiany ECU na działający i tyle. Z tym że raczej niech go zaprogramuje jak trzeba a nie przelutowuje jakieś elementy.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

LOL co to za metody
przelutowal se ukladzik zeby nie programowac :lol: :lol:
zepsul auto "i co mi pan zrobisz"?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#8

Post autor: skkt1 »

Poszukaj "zestaw do odpalenia" tj. Komputer, ews i kluczyk (ze sprawnego samochodu)
krisvandrinken
Posty: 8
Rejestracja: 8 sie 19, 22:52
BMW: E46 316i M43TU B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów

#9

Post autor: krisvandrinken »

Ok. Jeszcze jedno pytanie. Czy to prawda, że m43 w 1.8 ma inny sterownik niż m43 w 1.9 i nie da się tego zgrać ?
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#10

Post autor: tomx »

Bardzo możliwe, bo to dwa różne silniki są o innej charakterystyce pracy, więc program ECU na pewno się różni. Jednak jeśli te silniki pracują na tym samym modelu sterownika silnika, to chłop z dużą wiedzą odnośnie tych ECU powinien wgrać program M43 1.9 na sterownik z 1.8 i odwrotnie również.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”