[M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

krisvandrinken
Posty: 5
Rejestracja: 08/08/19, 22:52
BMW: E46 316i M43TU B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów
Kontakt:

[M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: krisvandrinken » 09/08/19, 9:36

Jechałem sobie spokojnie drogą ekspresową , nagle momentalnie spadła moc, obrotomierz zaczął wariować , zgasł silnik. Zjechałem na pobocze , próbowałem odpalić ale nic z tego . Zakręcił i zgasł. Zaholowałem auto do domu, odpiąłem na noc akumulator żeby go podładować . Teraz przy naładowanym akumulatorze , gdy próbuję zakręcić silnikiem tyka jakby miał rozładowany akumulator, gaśnie deska rozdzielcza, oświetlenie wnętrza a silnik jak nie kręci tak nie kręci. Wymieniłem elektromagnes rozrusznika, sprawdziłem bezpieczniki we schowku , tak samo jak w puszcze sterownika pod maską, dołożyłem masę na silnik, wyczyściłem wszystkie punkty masowe. Komputer po podłączeniu nic nie pokazuje . Co najdziwniejsze na desce rozdzielczej świeci DSC i ABS . Nie było by też nic dziwne gdyby ze stanu "zwarcia" nie wystarczyło poruszać klemą od masy akumulatora .... Mi ręce opadają i brakuje mi pomysłów. Pomocy :help:

PS.
Auto nie ma instalacji gazowej


Szuma15
Bywalec forum
Posty: 127
Rejestracja: 25/10/18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: Szuma15 » 09/08/19, 10:18

Sprawdziłeś styki w kostce stacyjki i przy module EWS?
Kiedyś 2 razy wyjmowałem rozrusznik, aż się okazało, że w kostce przy EWS były konektory zaśniedziałe i nie przewodziło. Po oczyszczeniu spokój.

krisvandrinken
Posty: 5
Rejestracja: 08/08/19, 22:52
BMW: E46 316i M43TU B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów
Kontakt:

Re: [M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: krisvandrinken » 09/08/19, 22:39

Kostka ok, EWS ok . Okazała się cewka walnięta na 2 i 3 garze 🙂 bynajmniej tam nie ma iskry ...

Err
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 26/08/16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: TOS
Kontakt:

Re: [M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: Err » 11/08/19, 21:05

gdyby nie było iskry na 2 garach to myślę że powinno to odpalić, jeśli nie kręcił może pada Ci ews, u mnie było tak że podczas jazdy zgasł i kręcił ale nie odpalał, na drugi dzień było wszystko okej, raz jeszcze zrobił mi takiego zonka jak jechałem do pracy, ale jak wróciłem i poruszałem kluczykiem w stacyjce to odpalił, miałem jeszcze jedną przygodę że przestał wgl kręcić ale za 15 sekund załapał aż do wczoraj kiedy przestał się odzywać rozrusznik na amen, sprawdziłem wszystko a na samym końcu ewsa, okazało się że padł całkowicie i to on powodował takie problemy.

krisvandrinken
Posty: 5
Rejestracja: 08/08/19, 22:52
BMW: E46 316i M43TU B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów
Kontakt:

Re: [M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: krisvandrinken » 06/09/19, 21:48

Auto oddałem do elektromechanika który zdiagnozował , że uwalony jest sterownik silnika... Zamówił nowego kompa i żeby nie programować go po prostu przylutował z mojego kompa (jak on twierdzi) procesor, kostkę w którym jest zapisany immo , pamięć dystansu , itp. ... Niestety po tej operacji auto nie odpala . Rozrusznik już kręci , ale na desce temperatura od razu wskakuje na max (czujnik jest sprawny) i nie ma iskry . Mnie już to w#%*@ bo miesiąc bez auta jestem i nie zanosi się żeby coś się zmieniło ... Czy ktoś się już spotkał z czymś takim ?


Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 152
Rejestracja: 15/10/18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice
Kontakt:

Re: [M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: tomx » 09/09/19, 11:01

Prawdopodobnie błędnie przelutowany kwarc ECU, bo od razu wali błędami jak tylko dostanie zasilanie (temp na MAX, dyskoteka na liczniku itp.)

Problem że teraz nie bardzo jest z czego zgrać Twoje dane ECU, zakładając że mechanik to lutował... Wymagaj od niego wymiany ECU na działający i tyle. Z tym że raczej niech go zaprogramuje jak trzeba a nie przelutowuje jakieś elementy.

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 5108
Rejestracja: 11/04/15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: scghost » 09/09/19, 15:03

LOL co to za metody
przelutowal se ukladzik zeby nie programowac :lol: :lol:
zepsul auto "i co mi pan zrobisz"?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

skkt1
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 22/08/13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363
Kontakt:

Re: [M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: skkt1 » 09/09/19, 22:21

Poszukaj "zestaw do odpalenia" tj. Komputer, ews i kluczyk (ze sprawnego samochodu)

krisvandrinken
Posty: 5
Rejestracja: 08/08/19, 22:52
BMW: E46 316i M43TU B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów
Kontakt:

Re: [M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: krisvandrinken » 12/09/19, 22:59

Ok. Jeszcze jedno pytanie. Czy to prawda, że m43 w 1.8 ma inny sterownik niż m43 w 1.9 i nie da się tego zgrać ?

Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 152
Rejestracja: 15/10/18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice
Kontakt:

Re: [M43TU B19] Podczas jazdy zwariowała, zgasła i już nie odpaliła

Post autor: tomx » 13/09/19, 10:04

Bardzo możliwe, bo to dwa różne silniki są o innej charakterystyce pracy, więc program ECU na pewno się różni. Jednak jeśli te silniki pracują na tym samym modelu sterownika silnika, to chłop z dużą wiedzą odnośnie tych ECU powinien wgrać program M43 1.9 na sterownik z 1.8 i odwrotnie również.


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość