M43TU B19 Benzyna z LPG nierówna praca w chwilę po starcie
- olewcz
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 maja 17, 12:17
- BMW: 3' E46 BMW 316i 1.9 (AL11) M43TU B19
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Przekopałem forum nie znalazłem podobnego wątku więc zakładam nowy. Na początek witam wszystkich
Od dłuższego czasu mam problemy z nierówną pracą silnika na biegu jałowym.
Zaczęło się chyba od padniętego przepływomierza powietrza. Wymieniłem.
Później wymieniłem akumulator bo pojawiły się problemy z odpalaniem - jeżdżę wkoło komina, a akumulator swoje lata ma więc nic dziwnego.
Bieg jałowy jak wcześniej, lekko wachlował. Pod obciążeniem np. przy zakręceniu kierownicą silnik słabł.
Problemy z odpalaniem powróciły. Z uwagi na fakt, że z gazu odpalał i śmigał na nim bez problemu odszukałem wadliwą pracę pompy paliwa.
Raz pracowała a za chwilę nie. Raz odpalał bez problemu kiedy indziej w ogóle. Wymieniłem pompę i filtr.
Chwilę później padł mi silnik krokowy sterujący pracą silnika na biegu jałowym.
Wciskałem sprzęgło, a obroty zamiast spadając zatrzymać się na 900-1000 rpm leciały do zera i silnik gasł.
Po wymianie silnika krokowego, silnik na gazie jeździ bez problemów, a obroty trzyma jak ta lala.
Problem jest tylko po odpaleniu i przez pierwszy kilometr, może dwa, jazdy na benzynie.
Odpalam z benzyny, trzyma około 900 rpm i nic się nie dzieje. Jak dodam gazu i odpuszczę, obroty spadają do 500 rpm.
Silnik dostaje drgawek. Czasem nie wytrzyma i zgaśnie.
Pierwsze kilka kilometrów przejeżdżam z nieustannie lekko wciśniętym gazem.
Później bez znaczenia czy gaz czy benzyna chodzi równo i obroty trzyma. Przyspiesza, hamuje.
Dla pełnego obrazu dodam, że mam do wymiany chłodnicę z uwagi na uszkodzone kolanko przy zbiorniczku wyrównawczym (częsta bolączka). Wątpię jednak aby miało to znaczenie.
Auto ma około 340 tys przebiegu.
Czy bez patrzenia w kompa jesteście w stanie pomóc mi i określić przyczynę problemu?
Zakładam, że ciśnienie sprężania, problem z lewym powietrzem czy świecami i instalacją zapłonową itp. nie występuje bo problemu na gazie nie ma.
Przepływomierz i silnik krokowy sterujący pracą na biegu jałowym są nowe.
Pompa paliwo dostarcza, filtr paliwa jest świeży.
Instalacja gazowa działa bez zarzutu.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Od dłuższego czasu mam problemy z nierówną pracą silnika na biegu jałowym.
Zaczęło się chyba od padniętego przepływomierza powietrza. Wymieniłem.
Później wymieniłem akumulator bo pojawiły się problemy z odpalaniem - jeżdżę wkoło komina, a akumulator swoje lata ma więc nic dziwnego.
Bieg jałowy jak wcześniej, lekko wachlował. Pod obciążeniem np. przy zakręceniu kierownicą silnik słabł.
Problemy z odpalaniem powróciły. Z uwagi na fakt, że z gazu odpalał i śmigał na nim bez problemu odszukałem wadliwą pracę pompy paliwa.
Raz pracowała a za chwilę nie. Raz odpalał bez problemu kiedy indziej w ogóle. Wymieniłem pompę i filtr.
Chwilę później padł mi silnik krokowy sterujący pracą silnika na biegu jałowym.
Wciskałem sprzęgło, a obroty zamiast spadając zatrzymać się na 900-1000 rpm leciały do zera i silnik gasł.
Po wymianie silnika krokowego, silnik na gazie jeździ bez problemów, a obroty trzyma jak ta lala.
Problem jest tylko po odpaleniu i przez pierwszy kilometr, może dwa, jazdy na benzynie.
Odpalam z benzyny, trzyma około 900 rpm i nic się nie dzieje. Jak dodam gazu i odpuszczę, obroty spadają do 500 rpm.
Silnik dostaje drgawek. Czasem nie wytrzyma i zgaśnie.
Pierwsze kilka kilometrów przejeżdżam z nieustannie lekko wciśniętym gazem.
Później bez znaczenia czy gaz czy benzyna chodzi równo i obroty trzyma. Przyspiesza, hamuje.
Dla pełnego obrazu dodam, że mam do wymiany chłodnicę z uwagi na uszkodzone kolanko przy zbiorniczku wyrównawczym (częsta bolączka). Wątpię jednak aby miało to znaczenie.
Auto ma około 340 tys przebiegu.
Czy bez patrzenia w kompa jesteście w stanie pomóc mi i określić przyczynę problemu?
Zakładam, że ciśnienie sprężania, problem z lewym powietrzem czy świecami i instalacją zapłonową itp. nie występuje bo problemu na gazie nie ma.
Przepływomierz i silnik krokowy sterujący pracą na biegu jałowym są nowe.
Pompa paliwo dostarcza, filtr paliwa jest świeży.
Instalacja gazowa działa bez zarzutu.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 4808 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kasperek
-
- 15 Odpowiedzi
- 8910 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mustang13
-
- 1 Odpowiedzi
- 1684 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 9 Odpowiedzi
- 3600 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Buceusz
-
- 5 Odpowiedzi
- 3162 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
- 1 Odpowiedzi
- 1107 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 3665 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grabarz_x
-
- 9 Odpowiedzi
- 8779 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 4 Odpowiedzi
- 2171 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BxBatman
-
- 2 Odpowiedzi
- 2968 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grzywa321