M43TU 318i 1.9 Muli silnik, obroty podnoszą się, przerywa
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
- BMW: e46 318i M43TU Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Witajcie turas coś mi nadal wydziwia. Jestem po wymianie chłodnicy na nową i nadal mam problemy z silnikiem:
Bez LPG.
Ktoś wcześniej zastosował środek uszczelniający do chłodnicy.
Olej będę wymieniał pomimo, że ma ładny kolor ale auto długo stało.
Układ chłodniczy raczej odpowietrzony. Odpowietrznik daje płyn, ciepełko w aucie, szybko się nagrzewa.
Bez oleju w chłodnicy, bez płynu w oleju, nie dymi na biało ani niebiesko.
1. pedał gazu się zacina tylko gdy silnik chodzi, trzeba go przełamać aby wcisnąć< zabiorę się za przepustnicę, racja?
2. jak nawet po ruszeniu zrobię szybki zakręt to auto przestaje na chwilkę przyspieszać, nie reaguje na pedał jakby mu paliwo odcinało, pomimo, że pół zbiornika. Na szybszych łukach o większym promieniu podobnie się dzieje.
3. Na postoju, na luzie obroty rosną powolutku od ~950 do ~1050. Pełznął w góre aż będą ponad 1000.
4.Auto mułowato się wkręca, silnik tak jakby chciał ale nie miał by czym produkować mocy. Jedzie tak sobie do 3k obr ale później to już ledwo się toczy, nawet jak na 2 czy 3 pocisnę do 5-6k to wyższy bieg muli a czuć, że silnik może więcej. Czego się czepić?
Bez LPG.
Ktoś wcześniej zastosował środek uszczelniający do chłodnicy.
Olej będę wymieniał pomimo, że ma ładny kolor ale auto długo stało.
Układ chłodniczy raczej odpowietrzony. Odpowietrznik daje płyn, ciepełko w aucie, szybko się nagrzewa.
Bez oleju w chłodnicy, bez płynu w oleju, nie dymi na biało ani niebiesko.
1. pedał gazu się zacina tylko gdy silnik chodzi, trzeba go przełamać aby wcisnąć< zabiorę się za przepustnicę, racja?
2. jak nawet po ruszeniu zrobię szybki zakręt to auto przestaje na chwilkę przyspieszać, nie reaguje na pedał jakby mu paliwo odcinało, pomimo, że pół zbiornika. Na szybszych łukach o większym promieniu podobnie się dzieje.
3. Na postoju, na luzie obroty rosną powolutku od ~950 do ~1050. Pełznął w góre aż będą ponad 1000.
4.Auto mułowato się wkręca, silnik tak jakby chciał ale nie miał by czym produkować mocy. Jedzie tak sobie do 3k obr ale później to już ledwo się toczy, nawet jak na 2 czy 3 pocisnę do 5-6k to wyższy bieg muli a czuć, że silnik może więcej. Czego się czepić?
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
SebaMx pisze: 1. pedał gazu się zacina tylko gdy silnik chodzi, trzeba go przełamać aby wcisnąć< zabiorę się za przepustnicę, racja?
Wyczyść przepustnice. Na 99% to będzie to. Jak jest brudna to klinuje w pozycji zamkniętej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Podepnę się do tematu - jeśli w tym samym silniku po wyciągnięciu bagnetu oleju obroty spadły i było słuchać z otworu chlapanie/mlaskanie (coś jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=kAjYU59tEEo ), a po wyjęciu korka oleju silnik prawie zgasł, to czy to oznacza padniętą odmę?
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Tak jak mariryb radzi + sczytanie błędów bo jak opisujesz jest tam trochę innych problemów
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
- BMW: e46 318i M43TU Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Macie jakieś kompendium odnośnie kwoty skompletowania zestawu do ogarniania błędów? Muszę wywalić check engine bo miałem pękniecie przed katalizatorem ale za jakiś czas znów mi wyrzuci cement na łączeniu, kiedyś będę chciał zamontować manetkę z BC, pewnie nie raz się coś trafi... Ciężko ogarnąć oprogramowanie do podstawowej obsługi? Jeżeli chodzi o komputery i różnorakie programy to dobrze się w tym odnajduję
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
150 zl dobry kabel. Chcesz namiar na chlopaka co sam je sklada to pisz pw.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
- BMW: e46 318i M43TU Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
1. Nadal mam malutki wyciek płyny chłodniczego ale nie wiem gdzie ;/
2. Chciałem sprawdzić odmę, po wyciągnięciu bagnetu słychać zasysanie powietrza- diagnoza?
3.Sprawdzam również przepływomierz. Wąż za nim jest popękany na łączeniu i ktoś go potraktował izolatką Może mieć to negatywne skutki? Wymieniać?
4. Jakiś gumowy przewód jest sparciały, zagięty, po prawej stronie silnika. CO z nim?
2. Chciałem sprawdzić odmę, po wyciągnięciu bagnetu słychać zasysanie powietrza- diagnoza?
3.Sprawdzam również przepływomierz. Wąż za nim jest popękany na łączeniu i ktoś go potraktował izolatką Może mieć to negatywne skutki? Wymieniać?
4. Jakiś gumowy przewód jest sparciały, zagięty, po prawej stronie silnika. CO z nim?
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
- BMW: e46 318i M43TU Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
SebaMx pisze:1. Nadal mam malutki wyciek płyny chłodniczego ale nie wiem gdzie ;/
2. Chciałem sprawdzić odmę, po wyciągnięciu bagnetu słychać zasysanie powietrza- diagnoza?
3.Sprawdzam również przepływomierz. Cienki wąż za nim, który się podłącza do grubego jest popękany na łączeniu i ktoś go potraktował izolatką Może mieć to negatywne skutki? Wymieniać?
4. Jakiś gumowy przewód jest sparciały, zagięty, po prawej stronie silnika. TO elastyczne kolanko najbliżej regulatora ciśnienia CO z nim?
Przewodziki podciśnienia również chropowate na zewnatrz...
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Ta guma łącząca przepływomierz z przepustnicą jest bardzo ważna. Jak jest pęknięta to będzie łapać lewe powietrze. Tak samo te wężyki od podciśnienia. Pilnie to wymień a napewno poprawi się z Twoim silnikiem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1493 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Marcinek159
-
- 6 Odpowiedzi
- 3799 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Workaholic
-
- 3 Odpowiedzi
- 1809 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 10 Odpowiedzi
- 2169 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: prztcz89
-
- 1 Odpowiedzi
- 1417 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 972 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niki0028
-
- 18 Odpowiedzi
- 4507 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kriss2019
-
- 3 Odpowiedzi
- 3780 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu16