M43TU 318i 1.9 Muli silnik, obroty podnoszą się, przerywa

SebaMx
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
BMW: e46 318i M43TU Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: SebaMx »

Witajcie turas coś mi nadal wydziwia. Jestem po wymianie chłodnicy na nową i nadal mam problemy z silnikiem:
Bez LPG.
Ktoś wcześniej zastosował środek uszczelniający do chłodnicy.
Olej będę wymieniał pomimo, że ma ładny kolor ale auto długo stało.
Układ chłodniczy raczej odpowietrzony. Odpowietrznik daje płyn, ciepełko w aucie, szybko się nagrzewa.
Bez oleju w chłodnicy, bez płynu w oleju, nie dymi na biało ani niebiesko.
1. pedał gazu się zacina tylko gdy silnik chodzi, trzeba go przełamać aby wcisnąć< zabiorę się za przepustnicę, racja?
2. jak nawet po ruszeniu zrobię szybki zakręt to auto przestaje na chwilkę przyspieszać, nie reaguje na pedał jakby mu paliwo odcinało, pomimo, że pół zbiornika. Na szybszych łukach o większym promieniu podobnie się dzieje.
3. Na postoju, na luzie obroty rosną powolutku od ~950 do ~1050. Pełznął w góre aż będą ponad 1000.
4.Auto mułowato się wkręca, silnik tak jakby chciał ale nie miał by czym produkować mocy. Jedzie tak sobie do 3k obr ale później to już ledwo się toczy, nawet jak na 2 czy 3 pocisnę do 5-6k to wyższy bieg muli a czuć, że silnik może więcej. Czego się czepić?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#2

Post autor: hackunek »

odme sprawdź i waż do niej
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#3

Post autor: mariryb »

SebaMx pisze: 1. pedał gazu się zacina tylko gdy silnik chodzi, trzeba go przełamać aby wcisnąć< zabiorę się za przepustnicę, racja?

Wyczyść przepustnice. Na 99% to będzie to. Jak jest brudna to klinuje w pozycji zamkniętej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#4

Post autor: kruszka »

Podepnę się do tematu - jeśli w tym samym silniku po wyciągnięciu bagnetu oleju obroty spadły i było słuchać z otworu chlapanie/mlaskanie (coś jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=kAjYU59tEEo ), a po wyjęciu korka oleju silnik prawie zgasł, to czy to oznacza padniętą odmę?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#5

Post autor: WKRENTEK77 »

Tak jak mariryb radzi + sczytanie błędów bo jak opisujesz jest tam trochę innych problemów :)
SebaMx
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
BMW: e46 318i M43TU Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#6

Post autor: SebaMx »

Macie jakieś kompendium odnośnie kwoty skompletowania zestawu do ogarniania błędów? Muszę wywalić check engine bo miałem pękniecie przed katalizatorem ale za jakiś czas znów mi wyrzuci cement na łączeniu, kiedyś będę chciał zamontować manetkę z BC, pewnie nie raz się coś trafi... Ciężko ogarnąć oprogramowanie do podstawowej obsługi? Jeżeli chodzi o komputery i różnorakie programy to dobrze się w tym odnajduję ;)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: zibi_j1 »

150 zl dobry kabel. Chcesz namiar na chlopaka co sam je sklada to pisz pw.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
SebaMx
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
BMW: e46 318i M43TU Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#8

Post autor: SebaMx »

1. Nadal mam malutki wyciek płyny chłodniczego ale nie wiem gdzie ;/
2. Chciałem sprawdzić odmę, po wyciągnięciu bagnetu słychać zasysanie powietrza- diagnoza? :)
3.Sprawdzam również przepływomierz. Wąż za nim jest popękany na łączeniu i ktoś go potraktował izolatką :D Może mieć to negatywne skutki? Wymieniać?
Obrazek

4. Jakiś gumowy przewód jest sparciały, zagięty, po prawej stronie silnika. CO z nim?
Obrazek
SebaMx
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
BMW: e46 318i M43TU Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#9

Post autor: SebaMx »

SebaMx pisze:1. Nadal mam malutki wyciek płyny chłodniczego ale nie wiem gdzie ;/
2. Chciałem sprawdzić odmę, po wyciągnięciu bagnetu słychać zasysanie powietrza- diagnoza? :)
3.Sprawdzam również przepływomierz. Cienki wąż za nim, który się podłącza do grubego jest popękany na łączeniu i ktoś go potraktował izolatką :D Może mieć to negatywne skutki? Wymieniać?
Obrazek

4. Jakiś gumowy przewód jest sparciały, zagięty, po prawej stronie silnika. TO elastyczne kolanko najbliżej regulatora ciśnienia CO z nim?
Przewodziki podciśnienia również chropowate na zewnatrz...
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#10

Post autor: mariryb »

Ta guma łącząca przepływomierz z przepustnicą jest bardzo ważna. Jak jest pęknięta to będzie łapać lewe powietrze. Tak samo te wężyki od podciśnienia. Pilnie to wymień a napewno poprawi się z Twoim silnikiem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”