M43TU 318i 1.9 Muli silnik, obroty podnoszą się, przerywa

SebaMx
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
BMW: e46 318i M43TU Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#11

Post autor: SebaMx »

Ta guma duża łącząca przepływomierz z przepustnicą jest ok, jedynie ta dużo mniejsza, która do niej odchodzi jest popękana. Widać ją na niższej części na pierwszym zdjęciu - taśmą owinięta.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#12

Post autor: WKRENTEK77 »

Wymieniaj te gumy i wężyki widać że są nie pierwszej świeżości a pod wpływem gorąca z pracującego silnika jeszcze bardziej się rozszczelniają gumy i połączenia.
SebaMx
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
BMW: e46 318i M43TU Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#13

Post autor: SebaMx »

1. Wężyki nie muszą być OEM i moge kupić na metr i dociać? Chodzi mi o te grubsze, one są profilowane...
2. Aby wymienić element 7 muszę zdejmować cały szpej nad nim?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP31&mospid=47661&btnr=13_0637&hg=13&fg=15

Wyczyściłem przepustnice, sporo nagaru ale od strony silnika wszędzie nalot olejowy w przepustnicy i tej plastikowej komorze/kolektorze
Obrazek
Obrazek

Obecnie auto na 2ce nie wkręcało się więcej niz 4500obr, a na kolejnych biegach podobnie.
Wskazówka spalania na 4tym biegu nie wychylała się poza 17L.
Odłączyłem przepływkę, auto leci jak szalone, wkręca się bez zająknięcia, chociaż powyżej 5k jakby bokiem uchodziła moc, na wolnych obroty falują i przygasa.
Kupię kabel i zobaczymy co komputer powie.

3. Chciałem sprawdzić odmę, po wyciągnięciu bagnetu słychać zasysanie powietrza- Coś to oznacza?
Jak wygląda odma, jak sprawdzić i przeczyścić?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#14

Post autor: mariryb »

Zacznij od wszyskich popękanych wężyków. Większość można kupić na metr. Lewizna zawsze powoduje problemy.

trzeba by później przeplywomierzowi sie przyjrzeć skoro po odłączeniu jest lepiej. Najlepiej podmienić z kimś na próbę.

A powyzej 5tys to normalne ze słabiej idzie. Juz kończą sie obroty tego silnika i zaczyna moment mocno spadać i pewnie krzywa mocy też juz jest opadajaca. Bez przeplywki silnik jedzie częściowo na wgranej mapie bo bez temp powietrza zasysanego i ilości powietrza wiec moc też jest mniejsza niż seryjnie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
SebaMx
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
BMW: e46 318i M43TU Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#15

Post autor: SebaMx »

Do wymiany tych złączy elastycznych od wtryskiwaczy muszę demontować cały stalowy przewód wtryskowy? Póćniej to się odpowietrza?
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#16

Post autor: Mati1690 »

witam i jak kolego poprawiło się? jakie wnioski ?
Zlokalizowałeś już wyciek płynu? jeśli nie zajmij się tym jak najszybciej bo może okazać się problem.
zobaczy czy zostawia gdzieś auto plamę. możliwe ze z króćca z tyłu głowicy (najlepiej lusterko użyć )
Bo Możesz Więcej !
SebaMx
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 14, 23:15
BMW: e46 318i M43TU Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#17

Post autor: SebaMx »

Po wymianie chłodnicy na biegu jałowym obroty powoli rosły do ok 1100. Okazało się, że płyn ucieka bo po ok 300km włączyła się kontrolka.
Ale musiałem spuścić płyn, uszczelnić korek spustowy i wymienić króciec plastikowy od strony kabiny. Zdejmowałem wtedy kolektor ssący, przepustnice, wymieniłem węże podciśnienia na listwie wtryskowej i do listy wtryskowej.
Wyczyściłem też przepływomierz, wreszcie wkręca się lepiej, ekonomizer daje na maxa i wkręca się do końca na każdym biegu. Wygląda, że jest ok, muszę kupić laptopa i sprawdzić odczyty.

Niestety teraz obroty falują od 900 do 500 im dłużej postoi tym bardziej się uspokajają, nie ma możliwości jechać na 1 czy 2 bez gazu bo szarpie. Czy to może być przyczyna źle odpowietrzonego układu? Co może być przyczyną?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#18

Post autor: hackunek »

poszukaj nieszczelności w dolocie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”