M43B19 świsty i opóźniona reakacja na gaz

ciastkiewicz
Posty: 4
Rejestracja: 27 lip 19, 23:28
BMW: E46 318i Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: ciastkiewicz »

Cześć wszystkim,


niestety mam trzy problemy:

1. Ostatnio z mojego Touringa (dokładniej z okolic filtra powietrza, trochę za nim) da się usłyszeć świst który występuje ok. 2/2.5k rpm i po przekroczeniu 3k rpm już go nie ma.

2. Reakcja na gaz jest delikatnie opóźniona co mnie strasznie irytuje, do tego falują obroty.

3. Przy wejściu w ponadczasową prędkość w tej jednostce jaką jest 130km/h z pod maski wydobył się dźwięk jakby ktoś zaczął odkurzać przez kilka sekund i wyskoczyl CHECK ENGINE.


Co zrobiłem żeby zniwelować problemy? Wymieniłem przewody zapłonowe, świece i podpiąłem pod komputer. Błędy jakie maszyna wyrzuciła; 130, 165, 11, CE i coś z katem.

Jeżeli ktokolwiek ma jakieś pomysły to proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wklej te błędy odczytane w inpa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ciastkiewicz
Posty: 4
Rejestracja: 27 lip 19, 23:28
BMW: E46 318i Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#3

Post autor: ciastkiewicz »

@maniek21112, wybacz, nie mam zapisu błędów. Ale przejdę do sedna; po wyczyszczeniu przepustnicy (sadzy tyle, że szok) i wymianie plastików od filtru powietrza, osłon etc. świszczenie, falowanie oraz zasysanie jak odkurzacz ustało.

Niestety nie jest tak kolorowo jakby mogło się wydawać, dzisiaj wymieniłem olej i stwierdziłem, że odkręcę korek od wlewu oleju. Efekt w filmie poniżej:



Do tego jak w tytule, dmucha powietrzem i wydaje basowy pomruk.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#4

Post autor: tomx »

To że dmucha i widać olej po odkręceniu korka to żadna tragedia, silniki odkręcaniem korka można "badać" w prostych silnikach typu 1.0, 1.2, 1.4 itp. W BMW zawsze coś oleju będzie widać pod korkiem przy pracy silnika i powietrze też będzie szło, ponieważ masz duże ciśnienie wewnątrz silnika by rozprowadzić olej we wszystkie miejsca - jak większość układów w BMW, smarowanie też działa podciśnieniowo. Dodatkowo, u góry pod tą pokrywą jest wałek rozrządu i podejrzewam że to on "pluje" tym olejem.

W dolocie widziałeś tylko sadzę czy olej też? Jeśli silnik to 1.8 z Valvetronic to podejrzewam problemy tego układu, zgadzałoby się to z brakiem mocy, opóźnioną reakcją na gaz. Ciekawe też czemu wyrzuca błąd katalizatora, może chodzi o problemy ze składem mieszanki?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Silnik jest w tytule - m43, ja dalej chciałbym zobaczyć błędy z inpa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”