[m43b19] Czujniku położenia wałka rozrządu - nieprawidłowe oporności

SadSon
Posty: 4
Rejestracja: 2 lut 20, 3:31
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#1

Post autor: SadSon »

Siema, sprawa wygląda tak: pacjent m43b19tu, wymieniłem już 3 czujniki położenia walka, 2 oryginalne używki, jeden nowy FEBI. Gdy wyciągnę czujnik na zewnątrz i przy przekręconym kluczyku na zapłon przytkne coś metalowego do tego czujnika to jakaś tam reakcja jest w silniku słychać dziwny dźwięk, także wydaje mi się że czujnik reaguje. Gdy sprawdzałem pomiary oporności na kablach od czujnika według tego filmiku z yt to pomiary są zupełnie inne, pokazuje mi ok. 10.50V, gdy przytkne coś metalowego do czujnika skacze między 5 a 7 V. Sprawdzałem połączenia do eku, wszystko wygląda na sprawne, tylko nie rozumiem czemu te pomiary są inne. Nawet gdy wkładam podłączony czujnik do obudowy rozrządu to też słychać ten dźwięk jakby eku reagował lecz przez OBD dalej wychodzi błąd odrazu po odpaleniu gdy wcześniej wykasuje wszystkie błędy, pokazuje mi również błąd przepływki.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Kup oryginalny czujnik i będzie ok skoro instalacja jest ok. Wklej błędy odczytane w inpa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
SadSon
Posty: 4
Rejestracja: 2 lut 20, 3:31
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#3

Post autor: SadSon »

maniek21112 Mam dwa oryginalne takie czujniki i nie działają, tzn. w aplikacji Torque po skasowaniu błędu i podmianie czujnika na którykolwiek, odpalam auto i błąd znowu się pokazuje. Błędy czytam właśnie tym programem, wklejam błędy:

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW

============1==============
P0412
Raw code: 0412
ECU: 12
Status: Potwierdzona
OBDII: Secondary air injection (AIR) solenoid A - circuit malfunction
BMW: Secondary Air Injection System Switching Valve "A" Circuit

============2==============
P0101
Raw code: 0101
ECU: 12
Status: Potwierdzona
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - range/performance problem
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance

============3==============
P0340
Raw code: 0340
ECU: 12
Status: Potwierdzona
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction
BMW: Camshaft Position Sensor "A" Circuit

Bardziej zastanawia mnie to czemu rezystancję na przewodzie od sygnału pokazuje mi 10.5V a na wszystkich filmikach z yt widać że tam ma być 5V. Czy wiązka idącą z ECU może być pomieszana? W sensie że przewód pomylony z jakimś innym? Nie chce kupować następnego oryginalnego czujnika bo nawet na tym Valeo przytykając coś metalowego "ręcznie" jakaś reakcja w silniku jest, lecz po zainstalowaniu czujnika w odpowiednim miejscu nadal błąd. Czy możliwe jest żeby w rozrządzie było coś tak przestawione że czujnik jest za daleko tego wianuszka który ma dawać sygnał? Podchodziłem do tego na tyle patentów że naprawdę nie ma już pomysłów.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

zostaw te czujniki w spokoju, jak ori uzywka jakos reaguje na zblizenie metalu to ja podepnij i zostaw

i po pierwsze nie rezystancja tylko napiecie 10.5V, a za napiecie na wtyczce nie odpowiada czujnik tylko ECU
sugeruje sprawdzic wiazke pomiedzy kompem a czujnikiem albo podmienic puszke komputera na inna
albo chociaz wyjac ecu i zajrzec do srodka czy przypadkiem jakis tranzystor/kondensator nie jest wizualnie spalony lub skorodowany

pozostale bledy tez moga miec z tym zwiazek


bonus:

Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
SadSon
Posty: 4
Rejestracja: 2 lut 20, 3:31
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#5

Post autor: SadSon »

scghost: źle napisałem, chodziło mi właśnie o napięcie 10.5V i właśnie to napięcie jest mierzone po kablu z ECU do kostki bez wpiętego czujnika, gdzie niby ma być 5V. Dałeś mi pomysł aby sprawdzić to napięcie bezpośrednio z ECU i zrobię tak jak napisałeś żeby rozkręcić sterownik. Sprawdzałem połączenie przewodów z ECU do kostki czujnika i na wszystkich przewodach jest przejście, tylko czy to wyklucza możliwość że któryś z przewodów ma przebicie? Postaram się podjechać gdzieś gdzie może będą mogli użyczyć mi samo ECU do podpięcia, ale czy wtedy nie będzie trzeba programować żeby w ogóle silnik odpalił? Też tak sobie myślę że jeżeli napięcie jest za wysokie to może ono powodować uszkodzenie samego czujnika? Czyli to jest czujnik indukcyjny czy czujnik halla? Czy to to samo? Dużo mam pytań bo nie znam się tak jakbym chciał się znać 🤪
SadSon
Posty: 4
Rejestracja: 2 lut 20, 3:31
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#6

Post autor: SadSon »

Siema. Sprawdzałem ECU i jest w porządku na "oko". Teraz zastanawiam się czy może ten wieniec który daje sygnał na czujnik czasem nie jest zamocowany odwrotnie, wyjaśniało by to czemu wywala błąd przy niby sprawnym czujniku. Ale dalej nie m pojęcia czemu te napięcie na przewodach się nie zgadza.. może ktoś ze Szczecina chciałby pożyczyć ECU dla testu? Hehe
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”