m43 błędy

konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#1

Post autor: konrados94 »

Witam
Przy okazji wymiany czujnika abs zabrałem się za kasowanie błędów i natknąłem sie na nowe problemy:
1) kontrolki abs i recznego zgasły ale dalej świeci żółty trójkącik na środku zegarów
-w pamięci modułu ASC dalej są dwa błędy, 147 can dme/dde message not plausible i drugi, 152 asc push button
2)coś jest nie tak z czujnikiem/ kablami czujnika przepustnicy
-inpa pokazuje napięcie na czujniku 0.06 na zgaszonym i 0.14-0.16 na włączonym silniku, kąt wychylenia cały czas 100.39
-pytanie brzmi czy to czujnik jest padnięty czy coś z kablami?, parametry nie zmianiają sie po odłączeniu wtyczki
3)2 wartości w inpie wychodzą grubo poza zakres: load mg/As/zyl ok 100 i druga to pulse duty factor 37
-gdzieś czytałem że to zasługa padniętego czujnika położenia wałka którego błąd też mam

Jak ktoś coś wie na temat któregoś z problemów to słucham :beer:
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#2

Post autor: konrados94 »

ktoś coś?
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
isolato

#3

Post autor: isolato »

konrados94 pisze: 2)coś jest nie tak z czujnikiem/ kablami czujnika przepustnicy
-inpa pokazuje napięcie na czujniku 0.06 na zgaszonym i 0.14-0.16 na włączonym silniku, kąt wychylenia cały czas 100.39
-pytanie brzmi czy to czujnik jest padnięty czy coś z kablami?, parametry nie zmianiają sie po odłączeniu wtyczki
napięcie na wyłączonym i jałowym masz chyba ok, powinno się zmieniać jak pociągniesz za linkę przy przepustnicy.
Odnośnie kąta otwarcia przepustnicy, to na pewno zły pomiar. Powinno być 0.00 na jałowym. Obstawiam stycznik (na lewo od krokowca).
konrados94 pisze: 3)2 wartości w inpie wychodzą grubo poza zakres: load mg/As/zyl ok 100 i druga to pulse duty factor 37
-gdzieś czytałem że to zasługa padniętego czujnika położenia wałka którego błąd też mam
Chyba każdy użytkownik M43tub19 ma te dwie wartości przekroczone :D mam i ja, a że mam wszystko wymienione na nowe i poza błędem mieszanki, nic w aucie nie kuleje, to polecam się nimi nie przejmować :beer:
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#4

Post autor: konrados94 »

no to dwa problemy wyjaśnione, a co z tym 147 i 152? świeci tylko kontrolka ograniczania momentu ten żółty trójkącik. A i znalazlem jeszcze jeden błąd zwiazany z powietrzem wtórnym: 149 control valve secondary air, chodzi może o zaworek podciśnieniowy?
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
isolato

#5

Post autor: isolato »

konrados94 pisze:no to dwa problemy wyjaśnione, a co z tym 147 i 152? świeci tylko kontrolka ograniczania momentu ten żółty trójkącik. A i znalazlem jeszcze jeden błąd zwiazany z powietrzem wtórnym: 149 control valve secondary air, chodzi może o zaworek podciśnieniowy?
tu masz coś na temat tego 149 błędu - https://www.youtube.com/watch?v=TWJp9I2Simk inny silnik co prawda, ale może się przydać.

a co do 147 i 152 ... nie miałem styczności z tymi błędami, ale kojarzę, że przy odłączaniu wtyczki stycznika/krokowca też zapalała się kontrolką ASC. Po odpaleniu auta gasła. Pewnie jest jakaś zależność między stycznikiem (masz go walniętego chyba) a ASC...
To takie luźne przemyslenia, bo pewności nie mam :)
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#6

Post autor: konrados94 »

no calkiem możliwe że to jest powiazane, ale zaraz, jak jest walniety stycznik to po odłączeniu nie powinna inpa pokazac jakiejs zmiany tego kąta? U mnie jest caly czas 100.39 czy jest podłączony czy nie.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
isolato

#7

Post autor: isolato »

konrados94 pisze:no calkiem możliwe że to jest powiazane, ale zaraz, jak jest walniety stycznik to po odłączeniu nie powinna inpa pokazac jakiejs zmiany tego kąta? U mnie jest caly czas 100.39 czy jest podłączony czy nie.
A jak naciągasz palcem linkę to zmieniają się te wartości kąta? Może być tak, że stycznik umarł całkowicie i nie ma znaczenia czy jest on podłączony czy nie - pokazuje 100.39. Podobnie działa czujnik temperatury - jak walnięty to na kompie temp. będziesz miał o ile dobrze pamiętam -40'c, czy podłączony czy nie :)
Tu Ci jeszcze podrzucę moje stare pomiary: https://www.youtube.com/watch?v=m1tRwhc01Kg
Pierwszy rząd, to jest odpowiednio napięcie V na przepustnicy i kąt otwarcia. Napięcie w stanie spoczynku pokazuje 0,54 V, kąt 0.00 i to jest ok. U Ciebie napięcie dużo niższe. Około 30 sekundy filmiku depnąłem lekko pedałem gazu - napięcie skoczyło na 1.50 V, kąt też się zmienił.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#8

Post autor: WKRENTEK77 »

Nie wniosę za duzo do tematu ale posiadam takowy czujniczek poł przepustnicy jak by co. :wink: na podmiankę czy jak ...
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#9

Post autor: konrados94 »

kąt stoi w miejscu bez względu na to czy pociągam za linkę czy nie, muszę wsadzić jakiś sprawny i zobaczymy czy to to.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#10

Post autor: konrados94 »

założyłem sprawny czujnik od kolegi WKRENTEK77, ale problem nie znikł, kąty i napięcia dalej takie jak były, wychodzi na to że gdzies na kabelkach jest zwarcie, albo coś, podpowie ktoś jak znalezc miejsce gdzie jest walnięty kabel? elektryki nie ogarniam zbytnio ani też niemam miernika żadnego
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”