[M43 B19TU]Dziwne klekotanie z okolic disy
-
- Bywalec forum
- Posty: 56
- Rejestracja: 1 maja 14, 14:01
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Sopot
- VIN: JJ37564
Witam Panowie mam do was pytanie. od jakiegoś tygodnia coś zaczęło mi strasznie grzechotać w silniku. Na początku słyszalne to było tak w okolicy 2,5 tys obrotów. Teraz po wyżej 3 tysięcy dźwięk się nasila a w okolicach 5 tys to już jest normalna grzechotka. Jak otworzę maskę to dźwięk ewidentnie słychać w okolicach zaworu disa jak tylko lekko dodam gazy zaczyna grzechotać, zwiększając obroty milknie by w okolicach 2,5 tys. znowu dać znać o sobie. Podczas pracy na biegu jałowym jak tylko odkręcę korek oleju, który odkręca się bez problemu bez żadnego zasysania efekt grzechotki się nasila, gdy zakręcę korek milknie. Pytanie do Was Disa czy Odma??? Bo po paru postach w necie zaczynam się zastanawiać czy to nie panewka, ale czy ją było by słychać tak głośno w okolicach disy? Dodam że auto normalnie wchodzi i schodzi z obrotów. Tylko podczas przyśpieszania wyczuwalny jest tak jak by kopniak w okolicach 4,5 tys.obr.
stawiam na DISę. Odłącz wtyczkę od niej (jest pod spodem, pod kolektorem). Dojście średnie, ale powinieneś łapę tam wsadzić jak klapanie ustanie, to masz odpowiedź.
-
- Bywalec forum
- Posty: 56
- Rejestracja: 1 maja 14, 14:01
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Sopot
- VIN: JJ37564
Na to nie wpadłem, ale miałeś rację po odpięciu kostki klekotanie ustało tylko silnik trochę kuleje. Wielkie dzięki za poradę. Ile to ustrojstwo może kosztować bo używka to chyba loteria.
Ostatnio zmieniony 6 lip 15, 23:04 przez Niki0028, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ma zamienników niestety. Oryginalna DISA to koszt rzędu 900 zł. Używka prawie na pewno nie będzie w 100% sprawna
Ostatnio zmieniony 6 lip 15, 23:32 przez isolato, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 56
- Rejestracja: 1 maja 14, 14:01
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Sopot
- VIN: JJ37564
To w sumie sporo kaski, ale ze 100 tyś nowa powinna zrobić. Pytanie tylko czy jest sens, jak to się ma do pracy silnika? Na nowej coś się poprawi w jego pracy czy tylko przestanie klekotać?
Ma wpływ na pracę silnika. Ten zawór reguluje "długość" dolotu. Przy niesprawnym występują spadki mocy - najczęściej w dolnym zakresie obrotów (do ok. 3750).
Jeżeli poniżej tych obr. nie odczuwasz jakiegoś przydławienia podczas przyspieszania, auto jedzie normalnie, to nie szukałbym dziury w całym. Powyżej 3750 mówisz, że czuć "kopa", więc tutaj wszystko ok. Klepanie to luz na klapce tego ustrojstwa, pojawia się po jakimś tam przebiegu i niestety brzęczy, ale czy to warte 900 zł? oceń sam.
Jeżeli poniżej tych obr. nie odczuwasz jakiegoś przydławienia podczas przyspieszania, auto jedzie normalnie, to nie szukałbym dziury w całym. Powyżej 3750 mówisz, że czuć "kopa", więc tutaj wszystko ok. Klepanie to luz na klapce tego ustrojstwa, pojawia się po jakimś tam przebiegu i niestety brzęczy, ale czy to warte 900 zł? oceń sam.
-
- Bywalec forum
- Posty: 297
- Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom/Warszawa
DISA za 900 zł.??Ja chyba kupowałem w servisie za ok. 600 bo miał nieszczelność.
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1438404-zesp-regulacyjny - 963,33 złdwoogeee pisze:DISA za 900 zł.??Ja chyba kupowałem w servisie za ok. 600 bo miał nieszczelność.
http://sklep.auto-voll.pl/sterownik-oryginal-bmw-2.html - 1003,06 zł
http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/11611438404/ - 727,08 zł
drogie ustrojstwo
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Niedawno wymieniłem swoją na używkę (100zł)- była sprawna, jednak membrana była pęknięta (mimo to działała i nadal raczej działa poprawnie).
Różnic ogromnych nie ma jednak wydaje mi się, że auto jest trochę żwawsze i odrobinę mniej pali (bo nie trzeba go tak mocno deptać, aby uzyskać dobre przyspieszenie).
A tak pracowała moja stara https://www.youtube.com/watch?v=SzWTBR0rFtk
Różnic ogromnych nie ma jednak wydaje mi się, że auto jest trochę żwawsze i odrobinę mniej pali (bo nie trzeba go tak mocno deptać, aby uzyskać dobre przyspieszenie).
A tak pracowała moja stara https://www.youtube.com/watch?v=SzWTBR0rFtk
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 3235 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 2 Odpowiedzi
- 1278 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 1227 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adam791
-
- 1 Odpowiedzi
- 1388 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 5340 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Workaholic
-
- 8 Odpowiedzi
- 2857 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamil330cabrio
-
- 2 Odpowiedzi
- 827 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1236 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2211 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 6 Odpowiedzi
- 2490 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost