[M43 B19TU]Dziwne klekotanie z okolic disy

Niki0028
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 1 maja 14, 14:01
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Sopot
VIN: JJ37564

#1

Post autor: Niki0028 »

Witam Panowie mam do was pytanie. od jakiegoś tygodnia coś zaczęło mi strasznie grzechotać w silniku. Na początku słyszalne to było tak w okolicy 2,5 tys obrotów. Teraz po wyżej 3 tysięcy dźwięk się nasila a w okolicach 5 tys to już jest normalna grzechotka. Jak otworzę maskę to dźwięk ewidentnie słychać w okolicach zaworu disa jak tylko lekko dodam gazy zaczyna grzechotać, zwiększając obroty milknie by w okolicach 2,5 tys. znowu dać znać o sobie. Podczas pracy na biegu jałowym jak tylko odkręcę korek oleju, który odkręca się bez problemu bez żadnego zasysania efekt grzechotki się nasila, gdy zakręcę korek milknie. Pytanie do Was Disa czy Odma??? Bo po paru postach w necie zaczynam się zastanawiać czy to nie panewka, ale czy ją było by słychać tak głośno w okolicach disy? Dodam że auto normalnie wchodzi i schodzi z obrotów. Tylko podczas przyśpieszania wyczuwalny jest tak jak by kopniak w okolicach 4,5 tys.obr.
Obrazek
isolato

#2

Post autor: isolato »

stawiam na DISę. Odłącz wtyczkę od niej (jest pod spodem, pod kolektorem). Dojście średnie, ale powinieneś łapę tam wsadzić :good: jak klapanie ustanie, to masz odpowiedź.
Niki0028
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 1 maja 14, 14:01
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Sopot
VIN: JJ37564

#3

Post autor: Niki0028 »

Na to nie wpadłem, ale miałeś rację po odpięciu kostki klekotanie ustało tylko silnik trochę kuleje. Wielkie dzięki za poradę. Ile to ustrojstwo może kosztować bo używka to chyba loteria.
Ostatnio zmieniony 6 lip 15, 23:04 przez Niki0028, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
isolato

#4

Post autor: isolato »

nie ma zamienników niestety. Oryginalna DISA to koszt rzędu 900 zł. Używka prawie na pewno nie będzie w 100% sprawna
Ostatnio zmieniony 6 lip 15, 23:32 przez isolato, łącznie zmieniany 1 raz.
Niki0028
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 1 maja 14, 14:01
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Sopot
VIN: JJ37564

#5

Post autor: Niki0028 »

To w sumie sporo kaski, ale ze 100 tyś nowa powinna zrobić. Pytanie tylko czy jest sens, jak to się ma do pracy silnika? Na nowej coś się poprawi w jego pracy czy tylko przestanie klekotać?
Obrazek
isolato

#6

Post autor: isolato »

Ma wpływ na pracę silnika. Ten zawór reguluje "długość" dolotu. Przy niesprawnym występują spadki mocy - najczęściej w dolnym zakresie obrotów (do ok. 3750).
Jeżeli poniżej tych obr. nie odczuwasz jakiegoś przydławienia podczas przyspieszania, auto jedzie normalnie, to nie szukałbym dziury w całym. Powyżej 3750 mówisz, że czuć "kopa", więc tutaj wszystko ok. Klepanie to luz na klapce tego ustrojstwa, pojawia się po jakimś tam przebiegu i niestety brzęczy, ale czy to warte 900 zł? ;) oceń sam.
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 297
Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa

#7

Post autor: dwoogeee »

DISA za 900 zł.??Ja chyba kupowałem w servisie za ok. 600 bo miał nieszczelność.
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
isolato

#8

Post autor: isolato »

dwoogeee pisze:DISA za 900 zł.??Ja chyba kupowałem w servisie za ok. 600 bo miał nieszczelność.
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1438404-zesp-regulacyjny - 963,33 zł
http://sklep.auto-voll.pl/sterownik-oryginal-bmw-2.html - 1003,06 zł
http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/11611438404/ - 727,08 zł

drogie ustrojstwo 8)
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#9

Post autor: kruszka »

Niedawno wymieniłem swoją na używkę (100zł)- była sprawna, jednak membrana była pęknięta (mimo to działała i nadal raczej działa poprawnie).
Różnic ogromnych nie ma jednak wydaje mi się, że auto jest trochę żwawsze i odrobinę mniej pali (bo nie trzeba go tak mocno deptać, aby uzyskać dobre przyspieszenie).

A tak pracowała moja stara https://www.youtube.com/watch?v=SzWTBR0rFtk :P
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”