m43 318i spadające obroty po wrzuceniu na luz

exTez
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 5 lut 16, 17:53
BMW: 316i M43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#21

Post autor: exTez »

U mnie za to obroty na jakiś czas się stabilizują gdy włączę klimę. Ale nie trwa to długo. 10 minut jazdy i znów to samo co skrzyżowanie
isolato

#22

Post autor: isolato »

Ten typ tak ma po prostu :D
Naprawdę chłopy zrobiłem już wszystko co możliwe przy silniku i ciągle to samo. Mnie dodatkowo męczy check engine.
- czyszczony krokowy + nowa uszczelka
- nowe przewody podciśnieniowe
- nowa ori odma + przewód odmy
- nowa przepływka (bosch)
- dwie nowe sondy lambda (bosch)
- nowy ori zawór DISA
- czyszczona przepustnica, regulowana linka gazu
- dolot czyszczony kilkakrotnie
- nowe uszczelki kolektora ssącego
- nowe świece, dedykowane NGK 4-elektrodowe
- nowy korek wlewu oleju
- nowy akumulator Varta

Nie wspominając o filtrze powietrza itd. który przy każdym serwisie olejowym wpada nowy. Ładowanie, jak wspomniałem wcześniej, mam wg mnie dobre, bo wahające się koło 14V. Co mi pozostało jeszcze do sprawdzenia? Ciśnienie paliwa, ale nie sądzę, żeby tu był problem, bo nie raz zdarzy się, że wyjeżdżam paliwo tak bardzo, że w baku wg kompa mam 2-3 litry i auto odpala normalnie. Może ciut dłużej kręci, minimalnie, ale jakby był problem z pompą to pewnie nie dałby rady. Do tego ewentualnie cewka (kolejne 500zł w perspektywie w plecy) i nowe kable zapłonowe, ale to też raczej nie to, bo zapłony nie wypadają, ciągnie równo przy jeździe. Kompletnie nic innego się nie dzieje poza sporadycznym przysiadaniem obrotów na zimnym silniku i notorycznym wywalaniem check'a. Nawet spalanie mam w normie i co? Jestem w punkcie wyjścia :D silnik zagadka :o
compix
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 30 lis 15, 9:21
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
VIN: JJ01104
Lokalizacja: Rybnik

#23

Post autor: compix »

m43 tego nie zrozumiesz :unknown:
T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10 mar 15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań

#24

Post autor: T0mekk1 »

Isolato Twój problem z checkiem jest bardzo ciekawy. Mam ten sam silnik i u mnie żadnego problemu nie ma a pewnie większa połowa rzeczy, którą Ty wymieniłeś u siebie u mnie jest pewnie od nowości. :shock:
Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa to jakby było za małe to od razu odczuwalne by było w dynamice auta. Miałem w poprzednim e36 "walniętą" pompkę, która dawała za niskie ciśnienie i auto rozpędzało się max do 140km/h.
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#25

Post autor: kuboleoss »

z tego co wiem to ładowanie nie powinno być mniejsze niż 14V a prawidłowe 14.5V choc w sam naprawiam pisze ze prawidłowe napięcie waha sie od 13,5 do 14,5 V.
I tak się zastanawiam czy po prostu BMW nie walneło byka i nie dało za słabego alternatora i aku do tego auta bo 60 AH to troszke mało wydaje mi się.
Jak będę wymieniał akumulator kiedyś to napewno kupie wiekszy niż 60 Ah.
Aha i u mnie obroty faluja tylko na rozgrzanym silniku i tak jak u wiekszosci kiedy jej sie podoba, Czasami raz w tygodniu a czasami raz w miesiącu a niekiedy kilka razy w tygodniu.
Bez kitu dziwny ten silnik :)
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#26

Post autor: WKRENTEK77 »

kuboleoss pisze: Bez kitu dziwny ten silnik :)
Ten silnik tak ma jak piszą wyżej i ja mam takie same problemy raz jest dobrze całymi tygodniami a jest czas ze dzień w dzień obroty spadają ale na szczęście nie gaśnie ,jak zaobserwowałem problem częściej występuje w zimne pory roku latem jest lepiej,żadziej coś takiego się dzieje.
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#27

Post autor: gczarkowski1 »

kuboleoss pisze:miałeś czy a taki wymieniłeś?
Taki był miał 8 lat i taki kupiłem odpukać problem obrotów nie występuje ,sedana mam już 7 lat od 6 lat posiada LPG żadnych wymian, czyszczeń itp tylko podstawowe rzeczy puki co nic nie dotykam 460kk :D Turas w moim posiadaniu 3 lata akumulator BOSCH S4 74AH poza regeneracją altka również nic nie czyściłem i nie wymieniałem drugi rok na LPG i również żadnych zastrzeżeń
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#28

Post autor: GUMMISS »

gczarkowski1 pisze:...mam już 7 lat od 6 lat posiada LPG żadnych wymian, czyszczeń itp tylko podstawowe rzeczy puki co nic nie dotykam 460kk :D ...
Prawie każde auto ma tyle, albo i dwa razy tyle najechane, tylko licznik pokazuje mniej. Taki urok naszego kraju :ROFL:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Sloma1988
Posty: 1
Rejestracja: 1 lis 21, 14:35
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Słońsk
VIN: AX31009

#29

Post autor: Sloma1988 »

Szanowni Forumowicze, na wstępie oczywiście witam się z Państwem ponieważ to mój pierwszy post(nie będę pisał witam na jakiś innych grupach/folderach itd) ogólnie należę do osób bardziej czytających ale... Po kupnie 316i dopadło mnie spadanie obrotów po wciśnięciu sprzęgła do +/- 500 obrotów. Po sprawdzeniu dolotu stwierdziłem że cieńsza rura która odchodzi w bok za przepływomierzem była pęknięta na samym początku. Zakleilem ja ale problem nie zniknął. Zaglądając i dotykając przewody zobaczyłem że wezyki podciśnień sypią się w rękach. Kupiłem wężyk silikonowy średnica wewnętrzna 4mm. Podmienilem i profilaktycznie odłączyłem Aku żeby komputer się zrestartowal. Po tym zabiegu u mnie obroty są lux, nic nie faluje ani nie spadają poniżej 800-750. Mam nadzieję że może komuś pomogę.
P.s. przetarłem jeszcze delikatnie czystą ściereczką przepustnice w środku nie demontując jej.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”