m43 318i spadające obroty po wrzuceniu na luz

bercikhph
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 11 lip 15, 15:41
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok

m43 318i spadające obroty po wrzuceniu na luz

Post autor: bercikhph »

Witam serdecznie, od kilku dni borykam się z pewnym problemem. W połowie grudnia silnik przeszedł remont, tj. wymianę głowicy z planowaniem (włącznie z pierścieniami, panewkami itd.). Od jakiegoś czasu jeżdżąc po mieście i dojeżdżając np. do świateł wrzucając na luz obroty spadają do 400-500, silnik brzmi jakby miał za chwilę zgasnąć i czuć jest straszne jego drganie.

Normalne obroty na luzie to jakieś 800. Nie ma żadnej reguły kiedy te spadki obrotów następują. Mogę odpalać na zimnym silniku i się pojawiają, równie dobrze mogą pojawiać się na rozgrzanym.

Nie odnotowałem żadnej cykliczności, po prostu przykładowo na 5 odpaleń i tras 3 razy spadają przez całą drogę zaś 2 razy silnik pracuje na całym odcinku jak najbardziej normalnie.

Nie chcę jechać póki co z tym do mechanika bo po ostatnim remoncie mój budżet jest ograniczony. Chcę ograniczyć pola poszukiwania do minimum i wtedy zacząć.

Dodam, że podobna sytuacja ze spadającymi obrotami ma miejsce przy kręceniu kierownicą na maxa w miejscu.

Przepływomierz? Ładowanie akumulatora? Filtr powietrza? Co za tym może stać?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5534
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Jedź tam gdzie robiłeś remont, albo zadzwoń i powiedz o problemie.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

Post autor: hackunek »

standard w m43
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

Post autor: kuboleoss »

i u mnie to samo jest. Raczej nie będe szukał przyczyny bo zapewne nie znajdę. Wymieniałem odmę na nową febi i to samo było także wyjąłem ją i jest wystawiona na allegro jakby ktoś był zainteresowany. Wsadziłem ją na godzinę i wyjąłem bo to nie to.
Czyściłem też silniczek krokowy ale to też nie jego wina bo falowanie jak było tak jest. Spadają obroty do 500(trzepie budą przy tym) i po chwili się normują.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

Post autor: mariryb »

Nieszcznosci i sonda lambda tez ma na to wpływ.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

Post autor: wandii »

Odłącz na próbę silniczek krokowy
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

Post autor: kuboleoss »

No to ja dodam jeszcze ze faktycznie moze byc to sonda bo miałem blad sondy i ale po wykasowaniu jego tez silnik falowal i po ponownym sprawdzeniu nie bylo bledu. Konkretnie to mialem blad sondy za katalizatoem
compix
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 30 lis 15, 9:21
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
VIN: JJ01104
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: compix »

Mam ten sam problem, dokładnie taki sam. Również zauważyłem że po remoncie, z tym że nie od razu i nie robiłem pierścieni. Panewki i reszte gratów nowych. Mechanik znajomy który to robił sam powoli nie wiem o co może chodzić. Póki co studiuje i nie ma czasu, a do innych mechaników średnio jechać chce bo i nie ufam po prostu. Silnik krotkowy podmieniony dwukrotnie, oryginał używany. Oczywiście czyszczony, zawór DISA co prawda klekocze ale mówią inni że nie powinna powodować takich problemów.

Autorze wątku, rozwiązałeś problem?


Oczywiście u mnie odma również wymieniona, uszczelki, wszystko co standardowo się sprawdza w tym wypadku. Brak błędów na kompie
exTez
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 5 lut 16, 17:53
BMW: 316i M43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

Post autor: exTez »

Sam walczę już jakiś czas z dokładnie takim samym problemem. Wymieniłem przepływkę na używaną boscha, krokowiec i przepustnica wyczyszczone, odma w porządku, dolot szczelny, na kompie wywaliło ostatnio zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa, ale wymieniłem i bez skutku. Dziś wymieniłem świece, sonda w porządku. Zostały mi do sprawdzenia wężyki podciśnień i wąż odmy. Poza tym jestem umówiony na czwartek w ASO i jak oni nie pomogą to nie mam pojęcia już co robić.
compix
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 30 lis 15, 9:21
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
VIN: JJ01104
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: compix »

jak ASO pomoże daj znać. Wszystko co wymieniłeś również sam wymieniłem. Jedynie wąż odmy nie wymieniłem a wyczyściłem. Mam go w garażu, muszę zamontować ale nie chce mi się wierzyć że to on.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”