
M43 105 koni napięcie łańcucha rozrządu
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 lis 23, 21:43
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- Płeć:
Cześć. Jak powinien być napięty łańcuch? Mam podobnie jak na załączonym filmiku. Z lewej strony porządnie napięty z prawej dosyć luźny, można śmiało go odsuwać palcem. 

-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 lis 23, 21:43
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- Płeć:
-
- Bywalec forum
- Posty: 148
- Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Karkonosze
Raczej nie będzie luźny, po prawej stronie łańcuch napnie się poprzez koło na wale głównym, a z lewej strony napinacz skompensuje luz. Ale to nie definiuje wyciągnięcia łańcucha rozrządu.
W W201/W124 było to fajnie rozwiązane, ustawiało się wałek na znak, a na kole pasowym była podziałka i wychodziło jak wyciągnięty jest łańcuch. Graniczne było 7' lub 9'.
Szkoda, że tu tego nie ma...
W W201/W124 było to fajnie rozwiązane, ustawiało się wałek na znak, a na kole pasowym była podziałka i wychodziło jak wyciągnięty jest łańcuch. Graniczne było 7' lub 9'.
Szkoda, że tu tego nie ma...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 lis 23, 21:43
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- Płeć:
Dzięki. Czyli w sumie jak mogę sprawdzić, czy łańcuch jest do wymiany? Druga sprawa mam problem z podnoszącymi się obrotami przy zmianie biegów i zawieszającymi się. Jak wdusze pedał gazu na maksa na niskich obrotach 1600-2000 to trochę się zachowuje jakby się dławił i po wduszeniu sprzęgła, żeby zmienić bieg obroty skaczą do góry o 500-1000 w górę i powoli opadają, a potem zatrzymują się na 1000-1200 na luzie. Wystarczy, że ręką podciągne pedał gazu delikatnie do góry i obroty odrazu spadają do prawidłowych granic. Jedyny błąd z komputera to potencjometru pedału gazu. Przepustnica na linka. Linka, się gdzieś blokuje, albo przepustnica? Wyczyściłem ją w okolicach blaszki regulującej przepływ powietrza i nic to nie dało. Linka gdzieś może się blokować w kołnierzu, spotkałeś się może z czymś takim? Jakieś pomysły?
-
- Bywalec forum
- Posty: 148
- Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Karkonosze
Trzeba zweryfikować czy nie ma lewego powietrza (test dymem), sprawdzić błędy INPĄ, skasować adaptacje i obserwować co się dzieje.
Nie ma złotej rady na naprawę/diagnostykę na odległość.
Łańcuch możesz ocenić też po ruchu na zębatce wałka rozrządu. Nie wiem jak Ci to opisać, ja to nazywam pełzaniem łańcucha po zębatce.
Trzeba też wykluczyć graniczne zużycie zębatki, czyli zaostrzenie zębów.
Nie ma złotej rady na naprawę/diagnostykę na odległość.
Łańcuch możesz ocenić też po ruchu na zębatce wałka rozrządu. Nie wiem jak Ci to opisać, ja to nazywam pełzaniem łańcucha po zębatce.
Trzeba też wykluczyć graniczne zużycie zębatki, czyli zaostrzenie zębów.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 lis 23, 21:43
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- Płeć:
Dziękuję bardzo za pomoc 

-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 6 Odpowiedzi
- 2830 Odsłony
-
Ostatni post autor: Esio
-
- 52 Odpowiedzi
- 34448 Odsłony
-
Ostatni post autor: rysiektr
-
- 10 Odpowiedzi
- 2782 Odsłony
-
Ostatni post autor: rysiek25
-
- 4 Odpowiedzi
- 3453 Odsłony
-
Ostatni post autor: lubietoo
-
- 1 Odpowiedzi
- 1803 Odsłony
-
Ostatni post autor: WKRENTEK77
-
- 0 Odpowiedzi
- 3780 Odsłony
-
Ostatni post autor: enzo340i
-
- 2 Odpowiedzi
- 3259 Odsłony
-
Ostatni post autor: Majster320d
-
- 25 Odpowiedzi
- 3291 Odsłony
-
Ostatni post autor: 14seba15
-
- 0 Odpowiedzi
- 800 Odsłony
-
Ostatni post autor: Qbek