[M43 1.9] Warkot po wymianie poduszek silnika

anthony
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
BMW: BMW e46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: anthony »

Hej, mam do Was pytanie.
Przedobrzyłem - pomyślałem o wymianie poduszek pod silnikiem i skrzynią, chciałem zrobić autu małego bonusa na nowy rok, naczytałem się jak to super efekty po wymianie itp, itd. Co może pójść nie tak. Pod skrzynią wymienione - wszystko ok. Tak się złożyło, że te pod silnikiem odłożyłem na II etap bo miałem wyjazd. Przyznam, że przed wymianą nie było żadnych szczególnie złych objawów, ale generalnie nie było tak "aksamitnie" jak u np. ojca w aucie z 2003 roku, tak więc kupiłem Febi i pojechałem na wymianę do "serwisu na poziomie", u którego już miałem ze dwie rzeczy robione - zawsze ok.
Odbieram z wymiany - auto warczy. Na jałowym biegu, gdy silnik osiąga najniższą prędkość wszystko wpada w drgania, normalny warkot. Pojeździłem chwilę myśląc, że się ułoży ale nic się nie zmieniło. Wróciłem do serwisu + przy okazji wymiana uszczelki miski. Mieli zwrócić uwagę na ten dźwięk i drgania. No więc założyli z powrotem oryginalne gumy. Wyjechałem spod warsztatu - niby ok, ale zaczął się rozkręcać i pod domem miałem już niezłą telepkę. Jakby mi ktoś starą pralkę na wirowaniu wstawił pod maskę. Podczas jazdy cisza, wszystko w porządku, nie ma tak że coś tam stuka z silnika itd. Dopiero wtedy gdy jest na jałowym. Moje skojarzenie jest takie jakby silnik czegoś dotykał i przenosiło to drgania. Jest 2x gorzej niż było już po pierwszym serwisie.
Pytanie brzmi - czy jest tam coś o czym oni nie mają pojęcia, jakieś układanie itd, sposób montażu na co zwrócić im uwagę bo i tak jutro tam jadę z samochodem.
pozdr!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Tak, nie kupować febiego. Corteco i będzie jak należy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
anthony
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
BMW: BMW e46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: anthony »

Rację miałeś maniek21112! Kupiłem Corteco, porównałem z Febi - od razu rzuca się prawie kompletny brak elastyczności Febi, Corteco za to miękkie i ładnie pracujące. Czyli wtopiłem z tymi poduszkami i nieudaną wymianą. Po wymianie na Corteco nie ten samochód. Żadnych dziwnych dźwięków, silnik siedzi aksamitnie, przy przegazówce nic się nie przenosi na nadwozie. Jedna z lepszych inwestycji i pomimo tego, że oryginały nie były uszkodzone to teraz dopiero widać jak powinno być. Dzięki za sugestię.
Awatar użytkownika
bayou325
Bywalec forum
Posty: 123
Rejestracja: 20 maja 18, 16:38
BMW: E46 325Ci E46 318Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY13613 JR35681

#4

Post autor: bayou325 »

anthony pisze: 9 lut 22, 15:58 Rację miałeś maniek21112!
Maniek zawsze ma rację :D polać mu!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”