Luz w układzie przeniesienia napędu

damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#1

Post autor: damiannow »

Witam. Ostatnio zaglądałem do napędu w moim aucie w poszukiwaniu luzów. Prócz zerwanych lulei na dyfrze i delikatnym luzie na prawej półosi zauważyłem, że wał ma ok 1-2 cm luzu. Czy to normalne? Auto w chwili sprawdzania stało na kołach na luzie. Dorzucam film jak to wygląda.
Ostatnio zmieniony 7 sie 19, 15:17 przez damiannow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#2

Post autor: tomx »

Wrzuć filmik w innym formacie lub ustaw w Google prawa do odczytu dla wszystkich mających link.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#3

Post autor: adi3d »

Też tak mam. Ale czy to normalne to nie wiem
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#4

Post autor: pixma »

Ok jest.
mechanik
Posty: 1
Rejestracja: 7 sie 19, 21:30
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Sieraków

#5

Post autor: mechanik »

:siema: jesli chodzi o luz w ukladzie przeniesienia napedu moze to być:
-guma od skrzyni laczaca wal
-podpora walu
-guma łącząca wał z dyferencjałem
-dyferencjał
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#6

Post autor: medoff »

To jest "prawidłowy luz" ale w skrzyni. podobny lub mniejszy będzie też na dyfrze.
poszukujesz luzów bo coś się dzieje, czy tak profilaktycznie?
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post autor: damiannow »

Sytuacja z filmu jest na luzie, tak więc luz ten jest ze strony dyfer i półosie. Tłucze mi przy zmianie biegów. Czuję też "bezwładność" w sytuacji jak dodaje- puszczam gaz podczas jazdy. Sprawdzałem to przy okazji wymiany oleju, w sobotę będę wymieniał tuleje i może półoś jak znajdę jakaś bez luzow
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

#8

Post autor: Szuma15 »

A sprawdzałeś tylną tuleję dyfra (słynna 9)?
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post autor: damiannow »

Tak. 9 jest zerwana i jedna przednia. W sobotę będę wymieniał. Mam nadzieję że to przez to tłucze.
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

#10

Post autor: Szuma15 »

Skoro tłucze przy zmianie biegów i przy dodawaniu/odejmowaniu gazu to wskazuje na nią :twisted:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”