Luz na kierownicy

kamil91
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 25 sty 16, 12:33
BMW: E46 316i n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: kamil91 »

Witam, od jakiegoś czasu dostrzegam zwiększający się, bardzo wyczuwalny luz na kierownicy. O ile na prostej, nie wytłuczonej drodze auto zachowuje się w miarę normalnie i nie ściąga go na boki (pomimo luzu dobrze reaguje na ruchy kierownicą) , o tyle jazda na złej jakości nawierzchni jest bardzo niestabilna. Zauważyłem, że podczas wolnej jazdy na nierównej drodze i puszczeniu kierownicy, chodzi ona mocno na boki. Trochę zaczyna go też dobijać, ale mocnych stuków nie zaobserwowałem. Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej ze względu na przegląd; diagnosta stwierdził podczas badania, że luz występujący na elementach przedniego zawieszenia(końcówki, tuleje, itd.) mają niewielki (akceptowalny) luz i jego zdaniem nie warto tego zaczepiać. Jednak ja czuję, że ewidentnie coś nawaliło. Proszę o sugestie co waszym zdaniem może być nie tak. Pozdrawiam.
kamyk28
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 12 lis 15, 10:26
BMW: E46 coupe 2.8
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: kamyk28 »

Jak mają Luzy to wymienić, dużo nie kosztują, kup lemfordera.
kamil91
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 25 sty 16, 12:33
BMW: E46 316i n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: kamil91 »

Jeżeli to sworznie to musiałbym wymienić komplet razem z wahaczami, a to już wcale nie tak mało.
kamyk28
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 12 lis 15, 10:26
BMW: E46 coupe 2.8
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: kamyk28 »

No to Co wyszło na tym przeglądzie? Jak drążki to kierownicze jak tuleje to wahacza tylna.
kamil91
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 25 sty 16, 12:33
BMW: E46 316i n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: kamil91 »

Diagnosta powiedział, że jest niewielki luz na końcówkach drążków i tulejach wahaczy, ale on by tego nie zaczepiał bo są jeszcze w porządku i można jeszcze na tym pojeździć
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Tuleje jak tuleje, ale trzeba zrobić drążki kierownicze i zbieżność. To powinno załatwić sprawę, a jak Twój magiel?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Tomeczek2512
Bywalec forum
Posty: 301
Rejestracja: 27 paź 15, 22:34
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec
VIN: KV76649

#7

Post autor: Tomeczek2512 »

widziałeś ten luz ? takie ruszanie się kierownicy wygląda na drążki ale tuleje wahaczy też mogą to powodować. w sumie często przez rozwalone tuleje powstaje luz na drążkach.
sam sprawdz (jak masz taką możliwość) wzrokowo co jest nie tak. podnieś koło i poruszaj mocno na lewo - prawo, góra dół i sie przekonasz co jest nie tak. poruszaj drążkami albo niech ktoś rusza kołem a ty sprawdź drążki

tak btw bo też mnie to czeka po niedzieli. ciężko wymienić tylne tuleje przednich wachaczy ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Nie jest ciężko, ale trzeba się po siłować żeby nową tuleje założyć. Polecam nasmarować olejem lub mydłem w płynie albo płynem do mysia naczyń.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Tomeczek2512
Bywalec forum
Posty: 301
Rejestracja: 27 paź 15, 22:34
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec
VIN: KV76649

#9

Post autor: Tomeczek2512 »

no dobra dzięki :) trzeba będzie się pomęczyć. lepsze to niż jak powiedzieli mi w warsztacie 300zł za wymiane :p
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Tomeczek2512 pisze:no dobra dzięki :) trzeba będzie się pomęczyć. lepsze to niż jak powiedzieli mi w warsztacie 300zł za wymiane :p
Gumowy młotek może się przydać, no albo zwykły przez deseczkę i 3-sta w kieszeni, dasz radę normalnie :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ kierowniczy”