Ładowanie dopiero po przekroczeniu 50oC ? 318i / 2.0l / 143KM / N42
- Krzysztof
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
- BMW: E46 M54B25
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Witam. Pacjent 318i / 2.0L / 143KM / N42
Pojazd mam od niedawna i zauważyłem że po odpaleniu po nocy gdy silnik jest zimny w instalacji mam ~12V, dopiero po przejechaniu około kilometra-dwóch gdy wskazówka temp. cieczy przekroczy pierwszą kreskę a dojdzie do środka ~50-75oC pojawia się 14V. Nie wiem jakiej firmy mam alternator, jest on mocno obudowany i nie udało mi się tego zweryfikować. Nie wydaje mi się by to było normalne gdyż bez ładowania nie działa podgrzewanie tylnej szyby. Google nie pomaga, nie znalazłem tematu w którym ktoś miałby identyczny problem. Jak już zacznie ładować to nic się złego nie dzieje, po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ładuję, po włączeniu dmuchawy i świateł na chwile spada ładowanie do 13-13,6 i po chwili jest ~14V. Na zegarach pokazuje zazwyczaj o 0,2V więcej względem zapalniczki.
Proszę o sugestię
Pojazd mam od niedawna i zauważyłem że po odpaleniu po nocy gdy silnik jest zimny w instalacji mam ~12V, dopiero po przejechaniu około kilometra-dwóch gdy wskazówka temp. cieczy przekroczy pierwszą kreskę a dojdzie do środka ~50-75oC pojawia się 14V. Nie wiem jakiej firmy mam alternator, jest on mocno obudowany i nie udało mi się tego zweryfikować. Nie wydaje mi się by to było normalne gdyż bez ładowania nie działa podgrzewanie tylnej szyby. Google nie pomaga, nie znalazłem tematu w którym ktoś miałby identyczny problem. Jak już zacznie ładować to nic się złego nie dzieje, po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ładuję, po włączeniu dmuchawy i świateł na chwile spada ładowanie do 13-13,6 i po chwili jest ~14V. Na zegarach pokazuje zazwyczaj o 0,2V więcej względem zapalniczki.
Proszę o sugestię
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Sprawdziłbym wszystkie kable, wtyczki, złączki i inne pierdoly, może coś zaśniedziało i pod wpływem temperatury się dogrzewa i zaczyna stykać, można tez sprawdzić regulator napięcia, bo może to on świruje
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Alek na stół i regeneracja, nie może tak spadać pod obciążeniem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Krzysztof
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
- BMW: E46 M54B25
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Mam jeszcze jedno pytanie, z tego co czytam mogę ale wole się upewnić.
Mam alternator Valeo 110A, znalazłem używany 140A czy mogę go zamontować u siebie bez żadnych kombinacji i nie będzie żadnego problemu, nic się nie uszkodzi ?
Mam alternator Valeo 110A, znalazłem używany 140A czy mogę go zamontować u siebie bez żadnych kombinacji i nie będzie żadnego problemu, nic się nie uszkodzi ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Możesz, nic się nie uszkodzi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Krzysztof
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
- BMW: E46 M54B25
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Alternator wymieniony, wszystko cacy. Stary miał bardzo mocno zajechane szczotki.
Teraz 3s po odpaleniu mam ~14V a przy załączaniu urządzeń nie spada tak mocno napięcie tylko oscyluję okolicy 14V.
Zamykam, dziękuję za pomoc
Teraz 3s po odpaleniu mam ~14V a przy załączaniu urządzeń nie spada tak mocno napięcie tylko oscyluję okolicy 14V.
Zamykam, dziękuję za pomoc
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 15 Odpowiedzi
- 16576 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hdi
-
- 3 Odpowiedzi
- 1855 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 1 Odpowiedzi
- 1310 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2775 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bartek1
-
- 2 Odpowiedzi
- 2686 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 1877 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 1 Odpowiedzi
- 1208 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Badboy-PL
-
- 1 Odpowiedzi
- 1075 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 1 Odpowiedzi
- 667 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2069 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fubu