Ładowanie dopiero po przekroczeniu 50oC ? 318i / 2.0l / 143KM / N42

Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Krzysztof »

Witam. Pacjent 318i / 2.0L / 143KM / N42

Pojazd mam od niedawna i zauważyłem że po odpaleniu po nocy gdy silnik jest zimny w instalacji mam ~12V, dopiero po przejechaniu około kilometra-dwóch gdy wskazówka temp. cieczy przekroczy pierwszą kreskę a dojdzie do środka ~50-75oC pojawia się 14V. Nie wiem jakiej firmy mam alternator, jest on mocno obudowany i nie udało mi się tego zweryfikować. Nie wydaje mi się by to było normalne gdyż bez ładowania nie działa podgrzewanie tylnej szyby. Google nie pomaga, nie znalazłem tematu w którym ktoś miałby identyczny problem. Jak już zacznie ładować to nic się złego nie dzieje, po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ładuję, po włączeniu dmuchawy i świateł na chwile spada ładowanie do 13-13,6 i po chwili jest ~14V. Na zegarach pokazuje zazwyczaj o 0,2V więcej względem zapalniczki.

Proszę o sugestię :)
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

Sprawdziłbym wszystkie kable, wtyczki, złączki i inne pierdoly, może coś zaśniedziało i pod wpływem temperatury się dogrzewa i zaczyna stykać, można tez sprawdzić regulator napięcia, bo może to on świruje
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Alek na stół i regeneracja, nie może tak spadać pod obciążeniem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#4

Post autor: Krzysztof »

Widzę nie ma innej opcji, no nic idę rozkręcać. Dzięki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: Krzysztof »

Mam jeszcze jedno pytanie, z tego co czytam mogę ale wole się upewnić.
Mam alternator Valeo 110A, znalazłem używany 140A czy mogę go zamontować u siebie bez żadnych kombinacji i nie będzie żadnego problemu, nic się nie uszkodzi ?
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Możesz, nic się nie uszkodzi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#7

Post autor: Krzysztof »

Alternator wymieniony, wszystko cacy. Stary miał bardzo mocno zajechane szczotki.
Teraz 3s po odpaleniu mam ~14V a przy załączaniu urządzeń nie spada tak mocno napięcie tylko oscyluję okolicy 14V.

Zamykam, dziękuję za pomoc :)
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”