Kupno na testy wtryskiwaczy benzynowych używanych i kodowanie IMA

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#1

Post autor: roque »

Witam

Czy ma sens w ogóle kupno wtryskiwaczy benzynowych, nawet za kilka złotych do testów "na podmiankę" w celu sprawdzenia i wyeliminowania problemów związanych z wtryskiwaczami? Czy taka podmiana zadziała nawet na moment bez zmiany kodów IMA w sterowniku?

Mowa oczywiście o takich samych wtryskiwaczach oryginalnych prosto z demontażu.

Pytam czysto teoretycznie czy to ma sens, bo jeśli nawet np: mam inny silnik gdzie jest ten sam wtryskiwacz, wymontuje, to skąd wziąć kod IMA? Gdzie go szukać na wtryskiwaczu? Co jeśli nie ma go tam wbitego, to jest zazwyczaj naklejka czy wybite w plastiku? Oczywiście na oryginalnych wtryskach.

Jeśli kupie oryginalne wtryski za kupę kasy to gdzie będą napisane te kody IMA?

I finalnie, jak już będę chciał zmienić kod IMA to jak? W IMPA'ie dla silnika N42, nie ma takiej opcji w Activate, co zrobić? jakiś inny program? Co potrzebuje pobrać z neta?

Dzięki z góry za odpowiedzi
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#2

Post autor: Jarando »

Do tego silnika nie potrzebujesz kodów IMA, bo to benzyna „starej daty”.
Podmieniasz i będzie działać.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#3

Post autor: roque »

Jeśli tak to super, bo naczytałem się troche, a okazuje się, że nie trzeba dla tego silnika. dzieki!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Naczytałeś się ale o kopciuchach od dde 5.0 w górę. W benzynowych silnikach bmw kody wpisuje się od czasu pojawienia bezpośredniego wtrysku, czyli n43, n53/54, n63.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#5

Post autor: roque »

Tak, dokładnie, w n42 jest wielopunktowy wtrysk, a w n43 bezpośredni ;-)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”