Kuleje po odpaleniu i kopci na niebiesko 320d M47N 150km

Awatar użytkownika
chati27
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 18, 15:07
BMW: BMW E46 320D LIFT SEDAN
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sławniów
VIN: CH40580

#1

Post autor: chati27 »

Witam.
Mam dziwną przypadłość z moja bunią poniewaz dziwnie odpala na zimnym jest tak nawet przy ok 10stC a wraz ze spadkiem temperatury nasila sie.
Mianowicie silnik po odpaleniu kuluje i kopci na niebiesko oraz po odpaleniu przy dodaniu gazu ciezko wchodzi na obroty jakby sie dławiła chwilowo po paru sekundach jest okk. Zero błędów na komputerze w INPIE ja i PASofcie . Obiaw podobny do świec lub sterownika jednak owe błędy nie występuja i to jest właśnie dziwne, zero jakichkolwiek bledów w DDE. Cała instalacja sprawdzona ma przejścia na wtyczkach wszytko siedzi na swoim miejscu.
Sam nie wiem co może byc korekty wtrysków myślę że dobre cyl1 -0,05; cyl2 -0,61; cyl3 -0,39; cyl4 1,08.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Sprawdz korekty przy odpaleniu wtedy gdy kuleje. Możliwe ze ktorys wtrysk sie konczy i gdy jest zimny nie pracuje prawidlowo
Obrazek
Awatar użytkownika
chati27
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 18, 15:07
BMW: BMW E46 320D LIFT SEDAN
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sławniów
VIN: CH40580

#3

Post autor: chati27 »

Sprawdzę ale dopiero jutro bo silnik jest rozgrzany i musi ostygnąć moze akurat cos zobaczę niepokojącego.
Jeszcze dodam że silnik byl zmieniony przez poprzedniego właściciela i DDE jest pod euro3 a silnik z osprzętem pod euro4 i czy jest możliwe ze wtryski zle dawkują bo nie da sie ich zakodować ??
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Oczywiście, wejdź w zakładkę z kodami ima i zrób screen'a. Później porównaj z kodami na wtryskiwaczach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
chati27
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 18, 15:07
BMW: BMW E46 320D LIFT SEDAN
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sławniów
VIN: CH40580

#5

Post autor: chati27 »

Wszystko juz porównywałem i kody sa inne, te z wtryskiwaczy maja kod 7 cyfrowy euro4 a do DDE moge przypisac kody 6 cyfrowe do euro3.
Słyszalem że mozna przemapowac wtryski tak aby euro4 chodzily normalnie zamiast euro3 .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Pytaj tunerów, nie każdy podejmuje się tego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

generalnie lubie jak najpierw ktos opisuje problem, wszyscy zastanawiaja sie co moze byc przyczyna bo chca pomoc, a dopiero pozniej najbardziej zainteresowany pisze ze jest jakas rzezba w aucie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
chati27
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 18, 15:07
BMW: BMW E46 320D LIFT SEDAN
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sławniów
VIN: CH40580

#8

Post autor: chati27 »

przepraszam za zwłokę ale przygotowania na sylwka i nie bylo czasu napisac ;D sprawdzilem korekcje na zimnym zaraz po odpaleniu cyl1 0,63 ; cyl2 -0,69 ; cyl3 -1,85 ; cyl4 1,94.
Wydaje mi sie ze bardzo zle nie jest ale ekspertem nie jestem ;)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Nie ta norma euro więc nie ma co analizować korekt. Poza tym okolice 2.0 są wyraźnie odczuwalne w r4.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
chati27
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 18, 15:07
BMW: BMW E46 320D LIFT SEDAN
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sławniów
VIN: CH40580

#10

Post autor: chati27 »

myślę że podmiana wtrysków na euro3 załatwi sprawę ale póki co muszę jeszcze pochulac na tych aż trochę gotówki sie uzbiera i wtedy wymienię.
Póki co mysle ze temat mozna zamknac.
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam ;D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”