Biemdablju pisze: ↑16 mar 21, 17:32
Domyślnie jest na 7 , na 5 to szkoda płynu
Nie mam pojęcia co oznacza "domyślnie". Moje autko znam od nowości. Jestem pierwszą osobą z kompem i własnymi ustawieniami. Jeśli zatem pierwszy właściciel w salonie niczego nie kazał sobie konfigurować (nie mam jak tego obecnie zweryfikować a nigdy o tym nie rozmawialiśmy) to u mnie wartością fabryczną było co 3.
Mniejsza z tym jak było fabrycznie/domyślnie - spryski i tak uruchamiają się za pierwszym razem od zapłonu z piewszym spryskiwaniem szyby. I to jest generator największego zużycia (przynajmniej w ruchu miejskim gdzie na trasie dom - praca jak użyje spryskiwacza 2x to jest już dużo). W trasie czy co 5 czy co 7 nie ma moim zdaniem znaczenia. Nie wiem czy mam dobre wycieraczki, czy inne są warunki brzegowe ale nawet w kiepskiej pogodzie na trasach ekspresem/autostradą przelot np 600km to dwa może trzy spryskiwania reflektorów. Co przy zbiorniku dość solidnych gabarytów nie oznacza zakupu bańki płyny przy każdym tankowaniu.
Miałem saaba 9-5. Tam inaczej zbudowany jest spryskiwacz i więcej płynu na pojedyncze spryskanie jest użyte, oraz częstotliwość była ustawiona na co 3 spryskanie szyby. I tam faktycznie konsumpcja płynu poważnie wpływała na ekonomię jazdy
Na przelocie tych samych 600km potrafiłem zatrzymywać się w celu uzupełnienia płynu.