krzyżak kolumny kierowniczej

szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#11

Post autor: szymon111 »

Czy po za łącznikiem pod maską, w kabinie, występuje jakiś element w układzie kierowniczym który może stukać przy kręcęniu kierownicą? Bo wrażenie jest takie jakby stukało za licznikiem.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Przy samej przekładni jest sprzęgacz obrotowy (element gumowo-aluminiowy) a wyżej listwa z przegubem. Ja miałem wyrobiony sprzęgacz i to powodowało duży luz w układzie kierowniczym.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#13

Post autor: szymon111 »

Wymieniłem łącznik, krzyżak był zatarty na maxa.
Dla następnych powiem że najlepiej najpierw odkręcić łącznik od strony maglownicy, wysunąć go z wieloklinu bądź gumowego łącznika, a następnie możemy wysunąć łącznik z kolumny kierowniczej w kierunku przodu/dołu co powoduje że mamy dobry dostęp do śruby w krzyżaku koło grodzi.
Ja niestety zabrałem się do tego na odwrót i długo walczyłem z górną śruba bo mi się ręka nie mieściła między silnikiem a karoserią.
DwaLitryPL

#14

Post autor: DwaLitryPL »

stukanie kolego miałeś przy kręceniu prawo lewo czy tylko w jednym kierunku?
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#15

Post autor: szymon111 »

Stukanie było w obie strony ale tylko jak krzyżak "puszczał" na jakiś czas, w pozostałym czasie co pół obrotu ciężko było kręcić kierownicą, po skręcie ostrym kierownica sama nie odbijała bo się zacinała w momencie jak miała obracać się ta zapieczona część krzyżaka.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”