Kręci a nie odpala

Awatar użytkownika
sqrski
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 6 kwie 17, 18:11
BMW: E46 M43TUB19
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#1

Post autor: sqrski »

Witam uprzejmie.
Sprawa dotyczy BMW E46 1.9 105KM M43.
Otoż 3 dni temu odpaliłem auto aby przestawić na docelowe miejsce parkingowe, dosłownie 10 metrów, odpaliło, nic się nie działo. Po 4h wróciłem aby jechać do pracy i od tamtej pory stoi, kręci do wyczerpania aku i nie chce załapać.
W pierwszej kolejności diagnostyka komputerowa która jedyny bład jaki wykazała to brak adaptacji przepływiomierza (dwa lata temu robiona głowica i być może od tamtej pory), zaadaptowana i błędów po tym zero.
Kolejna sprawa sprawdzenie pompy paliwowej czy działa, załacza sie, sprawdzona na krótko i działa.
Przekaźnik pompy poleciał do sprawdzenia i również gra.
Znajomy mechanik ocenił to jako uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu, zmieniony dziś na Hella.
Aku na full naładowany, błedy po montażu sprawdzone i ich brak, poszedłem z radościa że zaskoczy i tu niespodzianka, nie łapie.
I tu mam do Was prośbe, powiecie mi co jeszcze mogę sprawdzić, ponownie nie chce się bawić w takie sprawy jak z głowicą bo to wystarczająco mi podniosło ciśnienie.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#2

Post autor: Grzechu »

filtr paliwa sprawdzałeś? mamy badzo "czyste" paliwa na stacjach. Jak i iskrą?
Awatar użytkownika
sqrski
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 6 kwie 17, 18:11
BMW: E46 M43TUB19
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#3

Post autor: sqrski »

Pominąłem filtr paliwa. Może to być bezpośrednia przyczyna że załapać nie chce?
Teraz zauważyłem że przy kręceniu podryguje delikatnie ale bez większej checi załapania.
Iskra w porządku a gdzie w tym modelu znajdę filtr i w jaki sposób najlepiej go sprawdzić?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź w teście 7.2 (ukryte menu) czy jest ruch obrotów podczas kręcenia. Filtr paliwa jest pod autem z lewej strony.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
sqrski
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 6 kwie 17, 18:11
BMW: E46 M43TUB19
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#5

Post autor: sqrski »

Tylko sprawa taka ze gdy włącze test 7.2 to czy przy kręceniu nie wyjdzie z testu?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Nie, test ustaw na zapłonie i później kręcisz, nawet jak odpuścisz i dasz na 1 pozycję (poduszka) to dalej będzie test uruchomiony.
Nie zakładaj czujników hella.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
sqrski
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 6 kwie 17, 18:11
BMW: E46 M43TUB19
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#7

Post autor: sqrski »

Na teście 7.2 przy kręceniu wbija sie do 160. Chciałbym z całych sił wykluczyć wszystkie możliwe usterki zanim oddam do tutejszych "mechaników", nie ma chyba tu żadnego z jakimi kolwiek umiejętnościami, stąd też prośba do Was o pomoc. :poklon:
Przy bardzo rzadkim jakby dławieniu się czy też 'chęci odpalenia' dochodzi do 200.

Edit: Dodam ze przy zamontowaniu czujnika polozenia walka firmy Valeo jest to samo, podmieniony z innego E46.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Jest ruch obrotów więc czujnik położenia wału działa, wymień filtr paliwa i sprawdź jakie ciśnienie daje pompa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
sqrski
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 6 kwie 17, 18:11
BMW: E46 M43TUB19
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#9

Post autor: sqrski »

A jaki filtr bedzie najpewniejszy?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Ja nie ufam filtronowi więc i mann'owi obecnie. Bosch, knecht, meyle będą ok.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”