koszty utrzymania BMW E90/E91 i E83

Dział poświęcony wszystkim innym tematom
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: adamusiek »

tak jak w temacie ;)
czy jest ktoś kto jest w stanie przybliżyć mi koszta utrzymania ww. aut, typowe usterki ?
jeżeli chodzi o E9x to prawdopodobnie silnik 320i, a E83 2.0d (tu akurat wiem, bo taki mam) :)
jak jest z trwałością i kosztami serwisowania zawieszenia ?

:help:
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#2

Post autor: Mariusz_E46 »

Ja też jestem mocno zainteresowany tematem.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: adamusiek »

w E83 wchodzi w grę jeszcze benzynowy silnik 2.5 z LPG
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#4

Post autor: Jarando »

N46b20 benzyna bardzo fajny silnik. Nawet oszczędny jest bo spalanie ok 8-9 l. Natomiast ma częste problemy z valvetronikiem - koszt naprawy regulator OEM siemensa 600 zł, oryginał bmw 1000 zl + montaż i regulacja. Przy 100000 lubią padać cewki. Częste wycieki z pompy vacum (umiejscowiona jest z tylu silnika i trochę kłopotliwa naprawa). Poza tym problemów nie zauważyłem.
Diesle - z początku produkcji w e90 był montowany silnik m47b20 ( występował też w e46) potem COŚ namieszali i zaczęli wkładać silniki które miały problemy ze zrywających sie łańcuchami.
Była też wersja 320SI w benzynie o mocy ok 170 km - silnik problematyczny wytrzymujący do 100000 km.
2.5 benzyna z początku miała problemy z pękającymi głowicami które w poźniejszych latach rozwiązano.
W E 90/91 występowały też problemy z podgrzewaniem, winna była nagrzewnica, oraz występowały problemy z dużym ekranem od navi. Ogólnie żeby coś dołożyć, wymienić to potrzebny jest komp żeby przekodować samochód.
Polecam 3.0 i 3.5 diesle :)
Szukaj X3 z początku produkcji były tam montowane stare m54b30.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Ja powiem cos o e83.

Auto fajne, ma swoje wady konstrukcyjne typu plastikowe zebatki, przeniesienie napedu, ale mimo wszystko polecam.
Sam takiego szukalem w m paku z 3.0 ale to graniczy z cudem aby cos godnego wytypowac.

Konstrukcje M54 znamy i jego najwieksza wade czy spozycie oleju.
Trzeba byc swiadomym ze w x3 ten silnik wcale nie mial lzej niz w e46 wiec bedzie bardzie wysluzony ze wzgledu na mase pojazdu jak i naped.
Poza tym to takie wyzsze e46.

Ja na Twoim miejscu z gory odpuscilbym silnik 2.0 i szukal tylko 3.0d dobra sprawdzona konstrukcja z dobrym momentem. Dzieki temu autem bedzie sie plynnie podróżować, dynamicznie.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: adamusiek »

dzięki Panowie za rady :beer:
a jak przedstawia się koszt serwisu np. zawieszenia ?
to co już się dowiedziałem, to e9x jest droższe x2 od e46, natomiast e83 ma wytrzymałe zawieszenie, ale i tu przyjdzie czas na jakąś wymianę elementów
jak to wygląda cenowo ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Z tym pytaniem chyba najlepiej udać się do Maćka z częscidobmw.
Przynajmniej odpowiedź będzie w 100% odbiciem realiów.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Jako ciekawostkę wrzucę tutaj filmik

https://www.youtube.com/watch?v=XRAnBgQ_B7M

Ekspert wypowiada się w prawdzie na temat S54 ale konstrukcja jest podobna do M54
Jednoznacznie mówi że cylindry są w kształcie jajka przez co spożycie oleju jest spore, widać również jak są wytarte krawędzie...
makkao
Bywalec forum
Posty: 496
Rejestracja: 29 paź 14, 19:30
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Reda
VIN: CH51513

#9

Post autor: makkao »

Na początku roku rozglądałem się za E91, interesowały mnie tylko silniki 3.0d bądź 3.0 benzynowy. Chętnie usłyszę opinie i koszta użytkowników jeżeli tacy tutaj u nas są.
Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#10

Post autor: kemer85 »

Witam,

jeżeli chodzi o silnik N52B30U czyli 3 litrowy 218 konny to sam mogę coś powiedzieć. Lubi się pocić spod uszczelki miski olejowej i to akurat u siebie robiłem co ważne miał to być uszczelniacz na wale a to spod uszczelki miski najbardziej ciekło od strony uszczelniacza. Warto dodać, że sama uszczelka nie jest droga ale w skład zestawu wchodzą też wszystkie nowe aluminiowe śruby, co do robocizny sam tego nie robiłem - byłem w klinice bmw. Poci się także spod uszczelki podstawy filtra oleju i spod uszczelki czujnika Valveotrinica pomiędzy cylindrami w głowicy ale tego jeszcze nie robiłem.
Co do zawieszenia to nie ma już jednego alu wahacza na stronę tylko jest dwa na przodzie z tyłu podobnie do E46 łatwo jest wyciągnąć sprężynę ale jest ona sporo dłuższa. Jak na razie zrobiłem 20 000 km - zrobiłem tą uszczelkę miski, wymieniłem tarcze i klocki najpierw na tyle, ostatnio na przodzie, olej, filrty - aha do silnika N52B30U0 jest inny filtr powietrza bo i jest inny filtr i filtr paliwa jest w baku podobno niewymienialny w benzynie z węglem aktywnym jak kogo swędzi 700zł może sobie wymienić.
Co do elektroniki to lubią się nagle poduszki zapalać jak w E46 przez maty i lubią padać zamki w drzwiach lub jak u mnie cały czas świeci się kontrolka od niezamkniętych drzwi pasażera a drzwi zamknięte. Założyłem ledowe żarówki i w porównaniu do E46 w kabinie nie przeszkadzało jej to a tu zaraz świeci się kontrolka od spalonej żarówki i trzeba z CanBusem i do kabiny zakładać.

Tyle ode mnie jeżeli chodzi o amerykańca z motorem N52B30U0 - aha co do spalania to w mieście na krótkich odcinkach potrafi 13l łyknąć na trasie jak jadę do PL spokojnie do 160km/h to w 8-8,5l się mieści.


Pozdrawiam!
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne / Hyde Park”