koszty utrzymania BMW E90/E91 i E83
-
- Moderator
- Posty: 3767
- Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
- BMW: E83
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
tak jak w temacie
czy jest ktoś kto jest w stanie przybliżyć mi koszta utrzymania ww. aut, typowe usterki ?
jeżeli chodzi o E9x to prawdopodobnie silnik 320i, a E83 2.0d (tu akurat wiem, bo taki mam)
jak jest z trwałością i kosztami serwisowania zawieszenia ?
czy jest ktoś kto jest w stanie przybliżyć mi koszta utrzymania ww. aut, typowe usterki ?
jeżeli chodzi o E9x to prawdopodobnie silnik 320i, a E83 2.0d (tu akurat wiem, bo taki mam)
jak jest z trwałością i kosztami serwisowania zawieszenia ?
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Ja też jestem mocno zainteresowany tematem.
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
N46b20 benzyna bardzo fajny silnik. Nawet oszczędny jest bo spalanie ok 8-9 l. Natomiast ma częste problemy z valvetronikiem - koszt naprawy regulator OEM siemensa 600 zł, oryginał bmw 1000 zl + montaż i regulacja. Przy 100000 lubią padać cewki. Częste wycieki z pompy vacum (umiejscowiona jest z tylu silnika i trochę kłopotliwa naprawa). Poza tym problemów nie zauważyłem.
Diesle - z początku produkcji w e90 był montowany silnik m47b20 ( występował też w e46) potem COŚ namieszali i zaczęli wkładać silniki które miały problemy ze zrywających sie łańcuchami.
Była też wersja 320SI w benzynie o mocy ok 170 km - silnik problematyczny wytrzymujący do 100000 km.
2.5 benzyna z początku miała problemy z pękającymi głowicami które w poźniejszych latach rozwiązano.
W E 90/91 występowały też problemy z podgrzewaniem, winna była nagrzewnica, oraz występowały problemy z dużym ekranem od navi. Ogólnie żeby coś dołożyć, wymienić to potrzebny jest komp żeby przekodować samochód.
Polecam 3.0 i 3.5 diesle
Szukaj X3 z początku produkcji były tam montowane stare m54b30.
Wysłane z mojego SM-N910C
Diesle - z początku produkcji w e90 był montowany silnik m47b20 ( występował też w e46) potem COŚ namieszali i zaczęli wkładać silniki które miały problemy ze zrywających sie łańcuchami.
Była też wersja 320SI w benzynie o mocy ok 170 km - silnik problematyczny wytrzymujący do 100000 km.
2.5 benzyna z początku miała problemy z pękającymi głowicami które w poźniejszych latach rozwiązano.
W E 90/91 występowały też problemy z podgrzewaniem, winna była nagrzewnica, oraz występowały problemy z dużym ekranem od navi. Ogólnie żeby coś dołożyć, wymienić to potrzebny jest komp żeby przekodować samochód.
Polecam 3.0 i 3.5 diesle
Szukaj X3 z początku produkcji były tam montowane stare m54b30.
Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Ja powiem cos o e83.
Auto fajne, ma swoje wady konstrukcyjne typu plastikowe zebatki, przeniesienie napedu, ale mimo wszystko polecam.
Sam takiego szukalem w m paku z 3.0 ale to graniczy z cudem aby cos godnego wytypowac.
Konstrukcje M54 znamy i jego najwieksza wade czy spozycie oleju.
Trzeba byc swiadomym ze w x3 ten silnik wcale nie mial lzej niz w e46 wiec bedzie bardzie wysluzony ze wzgledu na mase pojazdu jak i naped.
Poza tym to takie wyzsze e46.
Ja na Twoim miejscu z gory odpuscilbym silnik 2.0 i szukal tylko 3.0d dobra sprawdzona konstrukcja z dobrym momentem. Dzieki temu autem bedzie sie plynnie podróżować, dynamicznie.
Auto fajne, ma swoje wady konstrukcyjne typu plastikowe zebatki, przeniesienie napedu, ale mimo wszystko polecam.
Sam takiego szukalem w m paku z 3.0 ale to graniczy z cudem aby cos godnego wytypowac.
Konstrukcje M54 znamy i jego najwieksza wade czy spozycie oleju.
Trzeba byc swiadomym ze w x3 ten silnik wcale nie mial lzej niz w e46 wiec bedzie bardzie wysluzony ze wzgledu na mase pojazdu jak i naped.
Poza tym to takie wyzsze e46.
Ja na Twoim miejscu z gory odpuscilbym silnik 2.0 i szukal tylko 3.0d dobra sprawdzona konstrukcja z dobrym momentem. Dzieki temu autem bedzie sie plynnie podróżować, dynamicznie.
-
- Moderator
- Posty: 3767
- Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
- BMW: E83
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
dzięki Panowie za rady
a jak przedstawia się koszt serwisu np. zawieszenia ?
to co już się dowiedziałem, to e9x jest droższe x2 od e46, natomiast e83 ma wytrzymałe zawieszenie, ale i tu przyjdzie czas na jakąś wymianę elementów
jak to wygląda cenowo ?
a jak przedstawia się koszt serwisu np. zawieszenia ?
to co już się dowiedziałem, to e9x jest droższe x2 od e46, natomiast e83 ma wytrzymałe zawieszenie, ale i tu przyjdzie czas na jakąś wymianę elementów
jak to wygląda cenowo ?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Jako ciekawostkę wrzucę tutaj filmik
https://www.youtube.com/watch?v=XRAnBgQ_B7M
Ekspert wypowiada się w prawdzie na temat S54 ale konstrukcja jest podobna do M54
Jednoznacznie mówi że cylindry są w kształcie jajka przez co spożycie oleju jest spore, widać również jak są wytarte krawędzie...
https://www.youtube.com/watch?v=XRAnBgQ_B7M
Ekspert wypowiada się w prawdzie na temat S54 ale konstrukcja jest podobna do M54
Jednoznacznie mówi że cylindry są w kształcie jajka przez co spożycie oleju jest spore, widać również jak są wytarte krawędzie...
-
- Bywalec forum
- Posty: 496
- Rejestracja: 29 paź 14, 19:30
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Reda
- VIN: CH51513
Na początku roku rozglądałem się za E91, interesowały mnie tylko silniki 3.0d bądź 3.0 benzynowy. Chętnie usłyszę opinie i koszta użytkowników jeżeli tacy tutaj u nas są.
- kemer85
- Bywalec forum
- Posty: 183
- Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
- BMW: F11 525d
- Rok produkcji: 2014
- Państwo: PL DE
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Memmingen
- VIN: D699123
Witam,
jeżeli chodzi o silnik N52B30U czyli 3 litrowy 218 konny to sam mogę coś powiedzieć. Lubi się pocić spod uszczelki miski olejowej i to akurat u siebie robiłem co ważne miał to być uszczelniacz na wale a to spod uszczelki miski najbardziej ciekło od strony uszczelniacza. Warto dodać, że sama uszczelka nie jest droga ale w skład zestawu wchodzą też wszystkie nowe aluminiowe śruby, co do robocizny sam tego nie robiłem - byłem w klinice bmw. Poci się także spod uszczelki podstawy filtra oleju i spod uszczelki czujnika Valveotrinica pomiędzy cylindrami w głowicy ale tego jeszcze nie robiłem.
Co do zawieszenia to nie ma już jednego alu wahacza na stronę tylko jest dwa na przodzie z tyłu podobnie do E46 łatwo jest wyciągnąć sprężynę ale jest ona sporo dłuższa. Jak na razie zrobiłem 20 000 km - zrobiłem tą uszczelkę miski, wymieniłem tarcze i klocki najpierw na tyle, ostatnio na przodzie, olej, filrty - aha do silnika N52B30U0 jest inny filtr powietrza bo i jest inny filtr i filtr paliwa jest w baku podobno niewymienialny w benzynie z węglem aktywnym jak kogo swędzi 700zł może sobie wymienić.
Co do elektroniki to lubią się nagle poduszki zapalać jak w E46 przez maty i lubią padać zamki w drzwiach lub jak u mnie cały czas świeci się kontrolka od niezamkniętych drzwi pasażera a drzwi zamknięte. Założyłem ledowe żarówki i w porównaniu do E46 w kabinie nie przeszkadzało jej to a tu zaraz świeci się kontrolka od spalonej żarówki i trzeba z CanBusem i do kabiny zakładać.
Tyle ode mnie jeżeli chodzi o amerykańca z motorem N52B30U0 - aha co do spalania to w mieście na krótkich odcinkach potrafi 13l łyknąć na trasie jak jadę do PL spokojnie do 160km/h to w 8-8,5l się mieści.
Pozdrawiam!
jeżeli chodzi o silnik N52B30U czyli 3 litrowy 218 konny to sam mogę coś powiedzieć. Lubi się pocić spod uszczelki miski olejowej i to akurat u siebie robiłem co ważne miał to być uszczelniacz na wale a to spod uszczelki miski najbardziej ciekło od strony uszczelniacza. Warto dodać, że sama uszczelka nie jest droga ale w skład zestawu wchodzą też wszystkie nowe aluminiowe śruby, co do robocizny sam tego nie robiłem - byłem w klinice bmw. Poci się także spod uszczelki podstawy filtra oleju i spod uszczelki czujnika Valveotrinica pomiędzy cylindrami w głowicy ale tego jeszcze nie robiłem.
Co do zawieszenia to nie ma już jednego alu wahacza na stronę tylko jest dwa na przodzie z tyłu podobnie do E46 łatwo jest wyciągnąć sprężynę ale jest ona sporo dłuższa. Jak na razie zrobiłem 20 000 km - zrobiłem tą uszczelkę miski, wymieniłem tarcze i klocki najpierw na tyle, ostatnio na przodzie, olej, filrty - aha do silnika N52B30U0 jest inny filtr powietrza bo i jest inny filtr i filtr paliwa jest w baku podobno niewymienialny w benzynie z węglem aktywnym jak kogo swędzi 700zł może sobie wymienić.
Co do elektroniki to lubią się nagle poduszki zapalać jak w E46 przez maty i lubią padać zamki w drzwiach lub jak u mnie cały czas świeci się kontrolka od niezamkniętych drzwi pasażera a drzwi zamknięte. Założyłem ledowe żarówki i w porównaniu do E46 w kabinie nie przeszkadzało jej to a tu zaraz świeci się kontrolka od spalonej żarówki i trzeba z CanBusem i do kabiny zakładać.
Tyle ode mnie jeżeli chodzi o amerykańca z motorem N52B30U0 - aha co do spalania to w mieście na krótkich odcinkach potrafi 13l łyknąć na trasie jak jadę do PL spokojnie do 160km/h to w 8-8,5l się mieści.
Pozdrawiam!
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie
kemer85
kemer85
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 11 Odpowiedzi
- 9425 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yampik
-
- 0 Odpowiedzi
- 1455 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: michalrj11
-
- 12 Odpowiedzi
- 4259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 3982 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112