Korekty w M52
-
- Bywalec forum
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
- BMW: 323i M52T 256S4
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Jak wygląda prawidłowo sytuacja z korektami ?
W jakich zakresach powinny się mieścić krótkoterminowe i długoterminowe ?
U mnie na benie długoterminowe w okolicach 5% ale na gazie podchodzą pod 10% a czasem delikatnie przekraczają..
W jakich zakresach powinny się mieścić krótkoterminowe i długoterminowe ?
U mnie na benie długoterminowe w okolicach 5% ale na gazie podchodzą pod 10% a czasem delikatnie przekraczają..
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
W okolicy 0, w Twoim przypadku nie jest źle.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- yeti
- Bywalec forum
- Posty: 247
- Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
- BMW: 320
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzędz
W przypadku korekty długoterminowych przy zmianie paliwa na tej samej trasie przy tych samych warunkach atmosferycznych nie powinny się różnić. U ciebie trzeba by poprawić mapę lpg podlać go trochę mocniej aby korekta spadła do tej z PB. Tylko pamiętaj że korekta jest wypadkowa dla całego zakresu w którym pracuje sonda lambda, wiec może się okazać że dołem będzie ok a w środku źle.
Natomiast w pętli otwartej (czyli pedał głęboko w podłodze) gdzie sonda nie jest brana pod uwagę skład mieszanki zaprogramowany jest korygowany o korektę długoterminową. Co prowadzi do zalania w przypadku dużego plusa lub ubogiej w przypadku dużego minusa.
Natomiast w pętli otwartej (czyli pedał głęboko w podłodze) gdzie sonda nie jest brana pod uwagę skład mieszanki zaprogramowany jest korygowany o korektę długoterminową. Co prowadzi do zalania w przypadku dużego plusa lub ubogiej w przypadku dużego minusa.
-
- Bywalec forum
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
- BMW: 323i M52T 256S4
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Byłem u gazownika.. podłączył auto pod kompa stwierdził że wszystko jest idealnie i że wymyślam..
Zrobiłem ponowna adaptację na PB
Przepływomierz sprawdziłem.. na 3 gaz w podłogę.. powyżej 6000 obrotów przekracza 500 kg/h
po 150 km na benzynie wygląda to mniej więcej tak:
Oczywiście są skoki.. krótkoterminowe jednak trzymają się w raczej okolicy 0 z niedużym odchyłem ( =/- 3 -4) i nie przekraczaja raczej 8 a długoterminowe przy dynamicznej jeździe na chwilę podskoczą 3,9 lub 5,5 ale to na chwilę i zaraz spadają..
W inpie wygląda to tak
Po przełączeniu na LPG korekty krótkoterminowe szybują..
Po 150 km ( trochę miasto i trasa 120 km/h) jest tak:
i zaczyna się problem..
Błąd wywala najczęściej przy prędkościach powyżej 100 km/h przy jednostajnej jeździe.. lub jak najpierw jadę dynamicznie i zwalniam i mam małe obroty na wysokim biegu..
Adaptacja po jeździe na LPG wyglada tak
Po ponownym przełaczeniu na PB.. jazda na autostradzie równo 140 km/h wyniki długoterminowe spadają do 3.9 i 3.9.. jak jest trochę dynamicznej jazdy.. z przyspieszaniem (pedał w podłogę) to
i adaptacja wygląda ponownie tak:
Wydaje mi się że na benie te korekty są ok.. błędu nie wywala..
Problem pojawia sie na LPG.. Natomiast gazownik upiera się ze jest idealnie wystrojone w co śmiem wątpić bo nawet nie raczył się przejechać z kompem tylko podłączył na jałowym i uznał że to wystarczy.. Dodam że na moja prośbę po zrobieniu nowej mapy błąd pojawia się rzadziej i przy wysokich prędkościach ..
Wydaje kasę na poszukiwanie jakieś usterki, zmieniłem odmę, świece, przepływomierz, sondę lambda, jeżdzę na benie i robię adaptacje.. szukam lewego powietrza jestem przekonany ze to źle wystrojona gazownia.. ale zanim wyjadę do magika -gazownika z wysokiego C to chciałbym zasięgnąć jeszcze raz waszej opinii i upewnić się że te wartości na Pb są ok.
Zrobiłem ponowna adaptację na PB
Przepływomierz sprawdziłem.. na 3 gaz w podłogę.. powyżej 6000 obrotów przekracza 500 kg/h
po 150 km na benzynie wygląda to mniej więcej tak:
Oczywiście są skoki.. krótkoterminowe jednak trzymają się w raczej okolicy 0 z niedużym odchyłem ( =/- 3 -4) i nie przekraczaja raczej 8 a długoterminowe przy dynamicznej jeździe na chwilę podskoczą 3,9 lub 5,5 ale to na chwilę i zaraz spadają..
W inpie wygląda to tak
Po przełączeniu na LPG korekty krótkoterminowe szybują..
Po 150 km ( trochę miasto i trasa 120 km/h) jest tak:
i zaczyna się problem..
Błąd wywala najczęściej przy prędkościach powyżej 100 km/h przy jednostajnej jeździe.. lub jak najpierw jadę dynamicznie i zwalniam i mam małe obroty na wysokim biegu..
Adaptacja po jeździe na LPG wyglada tak
Po ponownym przełaczeniu na PB.. jazda na autostradzie równo 140 km/h wyniki długoterminowe spadają do 3.9 i 3.9.. jak jest trochę dynamicznej jazdy.. z przyspieszaniem (pedał w podłogę) to
i adaptacja wygląda ponownie tak:
Wydaje mi się że na benie te korekty są ok.. błędu nie wywala..
Problem pojawia sie na LPG.. Natomiast gazownik upiera się ze jest idealnie wystrojone w co śmiem wątpić bo nawet nie raczył się przejechać z kompem tylko podłączył na jałowym i uznał że to wystarczy.. Dodam że na moja prośbę po zrobieniu nowej mapy błąd pojawia się rzadziej i przy wysokich prędkościach ..
Wydaje kasę na poszukiwanie jakieś usterki, zmieniłem odmę, świece, przepływomierz, sondę lambda, jeżdzę na benie i robię adaptacje.. szukam lewego powietrza jestem przekonany ze to źle wystrojona gazownia.. ale zanim wyjadę do magika -gazownika z wysokiego C to chciałbym zasięgnąć jeszcze raz waszej opinii i upewnić się że te wartości na Pb są ok.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Szukaj innego gazownika a temu powiedz, że jest głupi..
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
- BMW: 323i M52T 256S4
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Nawiedziłem gazownika.. z uwagi na to ze mam jeszcze rok gwarancji to ten sam pacan.. tyle że po konsultacji z producentem instalacji i powiatowym rzecznikiem praw konsumenta i oficjalnym wezwaniu do usunięcia usterki teraz to zupełnie inna śpiewka..
A wiec pytanie takie czy już jest ok ? czy coś jeszcze wymaga poprawy ?
1. Już nic nie wywala na zegarach.. i żadnych błędów w pamięci.
2. Korekty długoterminowe na LPG przeważnie w okolicy 0 do 1.6 z małymi wahaniami ( od -0.8 do 2.3)
3. Korekty krótkoterminowe raczej trzymają się w granicach 8 -10 (choć zdarza się sporadycznie większe wartości) - Po za ile nie powinny wychodzić krótkie ?
A wiec pytanie takie czy już jest ok ? czy coś jeszcze wymaga poprawy ?
1. Już nic nie wywala na zegarach.. i żadnych błędów w pamięci.
2. Korekty długoterminowe na LPG przeważnie w okolicy 0 do 1.6 z małymi wahaniami ( od -0.8 do 2.3)
3. Korekty krótkoterminowe raczej trzymają się w granicach 8 -10 (choć zdarza się sporadycznie większe wartości) - Po za ile nie powinny wychodzić krótkie ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Spisał się
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1288 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2195 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bambi1306
-
- 10 Odpowiedzi
- 8192 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pietras999m
-
- 13 Odpowiedzi
- 11425 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 17 Odpowiedzi
- 7375 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kapral861
-
- 2 Odpowiedzi
- 2441 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 15 Odpowiedzi
- 4574 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kafcio13
-
- 6 Odpowiedzi
- 1605 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 31 Odpowiedzi
- 14676 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost