Strona 1 z 1

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 23 maja 18, 20:50
autor: Rudeboy
Panowie pewnie macie to już obczajone ale dal mnie to nowość. Byłem na wymianie tulei wahaczy z przodu (Norauto Ostrobramska wawa omijać szerokim łukiem złodzieje i partacze!!!) Goście nie ustawili mi zbieżności bo nie potrafili odkręcić jednego drążka kierowniczego.... Z uwagi na to że chcieli mnie naciągnąć na nowy drążek plus robota z wymianą co miało kosztować aż 250 zeta do i tak już sporej kasy za wymianę tulei zrezygnowałem... no to dostałem auto z powrotem w stanie gorszym niż było... Wprawdzie tuleje nie stukają ale kierownica jest ustawiona krzywo ( w pozycji "0" auto skręca z bok, żeby jechać prosto trzeba ją przekręcić o 10-15 stopni...

https://www.fotosik.pl/zdjecie/bb0cb3d848140d98 w takim ustawieniu auto jedzie prosto

po kilkuset metrach coś zaszurało przy lewym kole ( tym przy którym nie mogli odkręcić drążka) i zapaliły się kontrolki DSC i żółta ręcznego - teraz świecą się non stop. Sprawdzałem czujniki ABS na oko są OK - nie mierzyłem czy przepływa przez nie prąd. INPA pokazuje kod 5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset jak wyczytałem na forum "boczna sygnał przyspieszenia nie jest wiarygodny, offset"

Moje pytanie: Czy błąd powinien zniknąć jak ustawię zbieżność i kierownica znów będzie prosto?? Czy też "wymieniacze części" mogli uszkodzić jakiś czujnik i raczej powinienem iść w tę stronę żeby go namierzyć i wymienić??? Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc!

A wspomniane Norauto omijajcie jak najdalej goście chcieli mnie naciągnąć na kupno tulei - dzwonią i mówią że mam dwie prawe i że nie będzie pasować jedna... dopiero jak im powiedziałem że tak nie ma rozróżnienia na strony to stwierdzili że podeszli do auta i rzeczywiście mam rację wszystko pasuje.... nie mówiąc już o tym że wysmarowali tuleje jakimś towotem więc pewnie zaraz mi się gumy złużyją w nich...

Błąd z INPY

E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 23.05.2018 20:14:32 ECU: DSC_MK60 JobStatus: OKAY Variant: DSC_MK60-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !-------------------------------------------------------------
5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 212170 km Vehicle speed 0.00 km/h Brake light switch 0.00 0/1 switch brake fluid level 0.00 0/1 ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1 brake pressure identified 0.00 0/1 ABS-active 0.00 0/1 ASC-active (BMR) 0.00 0/1 ASC-active (AMR) 0.00 0/1 GMR-active (GMR) 0.00 0/1 GMR-active (MMR) 0.00 0/1 CBC-active 0.00 0/1 MSR-active 0.00 0/1 TDR-active 0.00 0/1 SDR-active 0.00 0/1 DBC-active 0.00 0/1 RTA active 1.00 0/1 Run-Up Mode 1.00 0/1
No matching error symptom Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 5E 40 E0 01 28 52 E1 00 0A 00 0C =============================================================

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 23 maja 18, 21:48
autor: Jarando
Poprawnie ustawiona zbieżność powinna przywrócić wcześniejsze ustawienie czujnika na kolumnie kierowniczej, chociaż wskazana jest ponowna kalibracja tego czujnika po ustawianiu zbieżności.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 24 maja 18, 0:18
autor: Rudeboy
ok a jak można skalibrować ten czujnik? da rade samemu w INPie ( gzie trzeba wejść i co zrobić?) czy lepiej to zostawić fachowcom?

i jeszcze jedno pytanie jak w INPie dojść do tego okienka http://i41.tinypic.com/v83p61.jpg u mnie wyświetlają się 3 rodzaje DSC ale dwa nic nie pokazują a jek wejdę w jeden to wyskakuje komunikat że wersja niekompatybilna a poźniej pojawia się menu z opcjami odczytu błędó kasowania itd...

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 24 maja 18, 6:11
autor: Jarando
Ja u siebie czujnik kąta skrętu zawsze kalibrowałem za pomocą P.A. SoftU.
W INPIE nigdy tego nie robiłem, ale domniemam że również jest to możliwe.
A żeby wejść do takiego okienka, poszukaj w tym module co wchodzisz (MK60 dla DSC) zakładki ANALOG.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 24 maja 18, 6:19
autor: maniek21112
Wersją niekompatybilną nie przejmuj się i dawaj ok. Kalibracja o ile dobrze pamiętam jest od razu po wejściu do dsc, jest to jakaś kombinacja klawiszy z shift-em.

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 24 maja 18, 8:48
autor: Rudeboy
ok, czyli najpierw zbieżność a później kalibracja czujnika i będzie śmigać jak nówka? ;) bo teraz ten błąd mimo kasowania nie znika nawet na chwilę...

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 24 maja 18, 10:38
autor: Jarando
Dokładnie jak piszesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 24 maja 18, 20:59
autor: Rudeboy
Jarando pisze: 24 maja 18, 10:38 Dokładnie jak piszesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
znalazłem Twój post z 2015 "MK60 -> Special tests -> Steering angle adjustment E46 -> RESET" tylko to trzeba w INPIe zrobić i czujnik się sam skalibruje? czy później trzeba przejechać trochę żeby sam się ustawił dobrze po kalibracji kompem?

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 24 maja 18, 21:16
autor: Jarando
O jak miło.
Przed kalibracją skasuj wszystkie ewentualne błędy w module MK60 i ustaw kierownice idealnie do jazdy na wprost.
Po kalibracji nic więcej nie musisz robić, poza radością z jazdy z działającym DSC.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

: 29 maja 18, 13:11
autor: Rudeboy
mieliście racje po zbieżności wszystko wróciło do normy, nawet nie trzeba było kalibrować tego czujnika od kierownicy sam się ustawił po kilku km ;) przy okazji przekonałem się że norauto to gów...o inny mechanior w 5 min nagrzał i odkręcił drążek kierowniczy który miał byc niby nie do ruszenia :D

©2024 phpBB SEO by Inveo