Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?
: 23 maja 18, 20:50
Panowie pewnie macie to już obczajone ale dal mnie to nowość. Byłem na wymianie tulei wahaczy z przodu (Norauto Ostrobramska wawa omijać szerokim łukiem złodzieje i partacze!!!) Goście nie ustawili mi zbieżności bo nie potrafili odkręcić jednego drążka kierowniczego.... Z uwagi na to że chcieli mnie naciągnąć na nowy drążek plus robota z wymianą co miało kosztować aż 250 zeta do i tak już sporej kasy za wymianę tulei zrezygnowałem... no to dostałem auto z powrotem w stanie gorszym niż było... Wprawdzie tuleje nie stukają ale kierownica jest ustawiona krzywo ( w pozycji "0" auto skręca z bok, żeby jechać prosto trzeba ją przekręcić o 10-15 stopni...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bb0cb3d848140d98 w takim ustawieniu auto jedzie prosto
po kilkuset metrach coś zaszurało przy lewym kole ( tym przy którym nie mogli odkręcić drążka) i zapaliły się kontrolki DSC i żółta ręcznego - teraz świecą się non stop. Sprawdzałem czujniki ABS na oko są OK - nie mierzyłem czy przepływa przez nie prąd. INPA pokazuje kod 5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset jak wyczytałem na forum "boczna sygnał przyspieszenia nie jest wiarygodny, offset"
Moje pytanie: Czy błąd powinien zniknąć jak ustawię zbieżność i kierownica znów będzie prosto?? Czy też "wymieniacze części" mogli uszkodzić jakiś czujnik i raczej powinienem iść w tę stronę żeby go namierzyć i wymienić??? Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc!
A wspomniane Norauto omijajcie jak najdalej goście chcieli mnie naciągnąć na kupno tulei - dzwonią i mówią że mam dwie prawe i że nie będzie pasować jedna... dopiero jak im powiedziałem że tak nie ma rozróżnienia na strony to stwierdzili że podeszli do auta i rzeczywiście mam rację wszystko pasuje.... nie mówiąc już o tym że wysmarowali tuleje jakimś towotem więc pewnie zaraz mi się gumy złużyją w nich...
Błąd z INPY
E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 23.05.2018 20:14:32 ECU: DSC_MK60 JobStatus: OKAY Variant: DSC_MK60-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !-------------------------------------------------------------
5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 212170 km Vehicle speed 0.00 km/h Brake light switch 0.00 0/1 switch brake fluid level 0.00 0/1 ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1 brake pressure identified 0.00 0/1 ABS-active 0.00 0/1 ASC-active (BMR) 0.00 0/1 ASC-active (AMR) 0.00 0/1 GMR-active (GMR) 0.00 0/1 GMR-active (MMR) 0.00 0/1 CBC-active 0.00 0/1 MSR-active 0.00 0/1 TDR-active 0.00 0/1 SDR-active 0.00 0/1 DBC-active 0.00 0/1 RTA active 1.00 0/1 Run-Up Mode 1.00 0/1
No matching error symptom Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 5E 40 E0 01 28 52 E1 00 0A 00 0C =============================================================
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bb0cb3d848140d98 w takim ustawieniu auto jedzie prosto
po kilkuset metrach coś zaszurało przy lewym kole ( tym przy którym nie mogli odkręcić drążka) i zapaliły się kontrolki DSC i żółta ręcznego - teraz świecą się non stop. Sprawdzałem czujniki ABS na oko są OK - nie mierzyłem czy przepływa przez nie prąd. INPA pokazuje kod 5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset jak wyczytałem na forum "boczna sygnał przyspieszenia nie jest wiarygodny, offset"
Moje pytanie: Czy błąd powinien zniknąć jak ustawię zbieżność i kierownica znów będzie prosto?? Czy też "wymieniacze części" mogli uszkodzić jakiś czujnik i raczej powinienem iść w tę stronę żeby go namierzyć i wymienić??? Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc!
A wspomniane Norauto omijajcie jak najdalej goście chcieli mnie naciągnąć na kupno tulei - dzwonią i mówią że mam dwie prawe i że nie będzie pasować jedna... dopiero jak im powiedziałem że tak nie ma rozróżnienia na strony to stwierdzili że podeszli do auta i rzeczywiście mam rację wszystko pasuje.... nie mówiąc już o tym że wysmarowali tuleje jakimś towotem więc pewnie zaraz mi się gumy złużyją w nich...
Błąd z INPY
E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 23.05.2018 20:14:32 ECU: DSC_MK60 JobStatus: OKAY Variant: DSC_MK60-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !-------------------------------------------------------------
5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 212170 km Vehicle speed 0.00 km/h Brake light switch 0.00 0/1 switch brake fluid level 0.00 0/1 ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1 brake pressure identified 0.00 0/1 ABS-active 0.00 0/1 ASC-active (BMR) 0.00 0/1 ASC-active (AMR) 0.00 0/1 GMR-active (GMR) 0.00 0/1 GMR-active (MMR) 0.00 0/1 CBC-active 0.00 0/1 MSR-active 0.00 0/1 TDR-active 0.00 0/1 SDR-active 0.00 0/1 DBC-active 0.00 0/1 RTA active 1.00 0/1 Run-Up Mode 1.00 0/1
No matching error symptom Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 5E 40 E0 01 28 52 E1 00 0A 00 0C =============================================================