kontrolka Esp

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Grzesiek861
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 8 sie 11, 17:24
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszów

#1

Post autor: Grzesiek861 »

Witam moje bmw e46 320i jest z 1998 r chciałbym się dowiedzieć od Was jak wygląda kontrolka esp bo jest to dosyć bogata wersja i nie wiem czy mam to esp czy nie.Możecie wysłać zdjęcie tej kontrolki i czy wogóle mogę posiadać ten system?. Pozdro
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Naciśnij przycisk na konsoli środkowej z napisem asc nad popielniczką i na zegarach powinna zapalić ci się kontrolka sygnalizująca wyłączenie tegoż układu :)
Romanikxxl
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#3

Post autor: Maniek »

Tak na marginesie, to w BMW nie ma ESP :D

ASC lub DSC.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Obrazek
Romanikxxl
Grzesiek861
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 8 sie 11, 17:24
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszów

#5

Post autor: Grzesiek861 »

Po naciśnięciu tego ASC wyłącza mi się system kontroli trakcji(taka pomarańczowa kontrolka na środku zegarów ,ale czy to jest również to powszechnie znane (esp)?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#6

Post autor: Maniek »

Tak, to jest generalizując to samo. 8)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Grzesiek861
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 8 sie 11, 17:24
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszów

#7

Post autor: Grzesiek861 »

dzięki:)Pozdro
czarnulka28
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 17 kwie 11, 14:29
BMW: 320d 136KM sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#8

Post autor: czarnulka28 »

romanikxxl pisze:Obrazek
Przepraszam ze tak sie wtrace ale romanikxxl twoje zdolnosci manualne w paincie poprostu powalaja mnie z nog, wczesniej VT a teraz to...... :ROFL: :ROFL: :lol: :lol:
przepraszam ale nie moglam sie powstrzymac aby tego nie skomentowac....... ale oczywiscie to na duzy PLUS dla ciebie
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#9

Post autor: k3m0t1989 »

i ASC to nie jest kontrola trakcji zeby bylo jasne w sumie :P zapobiega buksowaniu kół podczas ruszania oraz potrafi uchronic przed buksowaniem kol np. na zakrecie z pelnym gazem. Natomiast nie pomaga w omijaniu przeszkody stabilizujac tor jazdy i nie pozwalajac przekrecic auta, ASC nie oddzialowuje hamulcami na poszczegolne kola tylko na tylne aby nie zerwac przyczepnosci.
To tak na marginesie zeby nie powielac blednego myslenia. Wiadomo ze skrótów duzo i ciezko sie polapac ale mozna zawsze o tym czy innym systemie poczytac.
klaku007

#10

Post autor: klaku007 »

ale e46 ma ASC+T ;]
ASC zapobiega buksowaniu kol przy ruszaniu a T to jest trakcja
"ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction), automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych. Ta dodatkowa funkcja systemu ASC+T pozwala przyhamować tylko jedno koło. Dodatkowo reakcja systemu jest szybsza. Przy próbie ruszenia na bardzo śliskiej nawierzchni gdy jedno koło wpada w poślizg a drugie ma przyczepność i samochód nie jedzie do przodu ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie."
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”