kontrolka chłodzenia + szybki ubytek płynu

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Klucz3
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Klucz3 »

Na wstępie, że to mój pierwszy post, chciałbym się ze wszystkimi przywitać. :siema:
Od wczoraj mam problem z 318i podczas dojazdu do pracy, włączyłem nawiew na tylną szybę, po czasie wyskoczyła kontrolka płynu chłodniczego. Szyba się odparowała więc wyłączyłem nawiew na szybę (nadal jechałem z nawiewem na pasazara i kierowcę) i po jakimś czasie kontrolka zgasła.
Po paru godzinach sprawdziłem ilość płynu - było na minimum - płyn dolałem zaraz po pracy. Podczas drogi powrotnej wszytsko ok, nawiew na siebie - bez błędu. Pomyślałem, że skoro brakowało tyle płynu, dolewka powinna rozwiązać problem.
Dziś rano podobny scenariusz, jazda do pracy, szyba tylna zaparowana więc znów włączyłem na nią nawiew - i znów. Kontrolka znowu wybiła. Dojechałem do pracy, po 1.5h sprawdzam stan płynu i znów jest taki jak wczoraj :O: . Dolałem odpowiednią ilość, podrzuciłem pod auto kawałek kartonu i odpaliłem auto. Zagrzałem go trochę ale na kartonie brak wycieków. (Chyba, że zrobią się po czasie). Myślę, już o upg ;/ . Pod korkiem oleju czysto, bagnet też, jedynie co to w zborniku wyrównawczym syf ( ale nie taki gęsty, bardziej wygląda na to, że nikt tam nie zaglądał od dawna - tak mi się wydaje.), nie dymi, nie dusi się brak innych symptomów. No ale mimo wszystko tak duży ubytek mnie nie pokoi - zamówiłem juz tester na upg.
Teraz pytanie. Jak widzicie tą sytuację Panowie? Przymierzacie się tez w strone upg czy waszym zdaniem cos innego? Proszę o popdowiedź co jeszcze mógłbym sprawdzić.

Dzięki i pozdrawiam.
WalecznyMarek
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 22 sty 21, 10:31
BMW: BMW Serie 3 E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Mielec

#2

Post autor: WalecznyMarek »

Przyda się zrobić upg, obstawiam że sprawdziłeś szczelność chłodnicy, jeśli ubywa płynu a nie ma śladu wycieku to może wyparować. Nie szkodzi też sprawdzić pompy wody. :)
Klucz3
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: Klucz3 »

@WalecznyMarek szczelności chłodnicy jeszcze nie sprawdzałem. Świeża sprawa w zasadzie, na razie podrzuciłem tylko karton pod auto i go zagrzałem. Aczkolwiek zastananawia mnie tak duży ubytek, gdyby poleciało tyle płynu na uszczelkę pod głowicą nie miałbym za wydechem białej chmury?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

co to jest 'nawiew na tylna szybe'
i powiedz czy wlaczales grzanie tzn. cokolwiek wyzej niz minimalna temperatura
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Klucz3
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: Klucz3 »

@scghost miałem na myśli ogrzewanie tylnej szyby. Grzanie było włączone bodajże na 17 st. C
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

grzanie tylnej szyby nie ma zadnego zwiazku z plynem chlodniczym
chyba ze mowimy o jakims uwalonym panelu klimy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Klucz3
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: Klucz3 »

po prostu po włączeniu grzania tylnej szyby za chwile wyskoczyła mi kontrolka i po chwile po wylączeniu grzania zgasła - więc wydawało mi się, że to może mieć związek. Co do panelu klimatyzacji - na pierwszy rzut oka działa(ł) - bo przez ostatnie dni z niego nie korzystałem (poza delikatnym grzaniem i grzaniem tylnej szyby) więc nie wydaje mi się, żeby był uwalony. Sprawdzę później przy wyższej temperaturze na grzaniu czy i kiedy znów się zapali kontrola.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#8

Post autor: scghost »

jak dlugo masz ten samochod
zmieniales ostatnio zbiorniczek wyrownawczy?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Klucz3
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: Klucz3 »

Tego mam 5-6 miesięcy, poza wymianą oleju filtrów itp. oraz serwem hamulcowym nie było robione nic więcej.
Klucz3
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: Klucz3 »

Wygląda na zbiornik wyrównawczy. Po pracy sprawdziłem stan i mimo, że samochód stał 8 godzin zleciało z max do +/- połowy. Zdjąłem osłonę wlotu powietrza, zbiornik wyrównawczy od spodu mokry - więc zdaje się, że to to.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”