kontrolka chłodzenia + szybki ubytek płynu
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Na wstępie, że to mój pierwszy post, chciałbym się ze wszystkimi przywitać.
Od wczoraj mam problem z 318i podczas dojazdu do pracy, włączyłem nawiew na tylną szybę, po czasie wyskoczyła kontrolka płynu chłodniczego. Szyba się odparowała więc wyłączyłem nawiew na szybę (nadal jechałem z nawiewem na pasazara i kierowcę) i po jakimś czasie kontrolka zgasła.
Po paru godzinach sprawdziłem ilość płynu - było na minimum - płyn dolałem zaraz po pracy. Podczas drogi powrotnej wszytsko ok, nawiew na siebie - bez błędu. Pomyślałem, że skoro brakowało tyle płynu, dolewka powinna rozwiązać problem.
Dziś rano podobny scenariusz, jazda do pracy, szyba tylna zaparowana więc znów włączyłem na nią nawiew - i znów. Kontrolka znowu wybiła. Dojechałem do pracy, po 1.5h sprawdzam stan płynu i znów jest taki jak wczoraj . Dolałem odpowiednią ilość, podrzuciłem pod auto kawałek kartonu i odpaliłem auto. Zagrzałem go trochę ale na kartonie brak wycieków. (Chyba, że zrobią się po czasie). Myślę, już o upg ;/ . Pod korkiem oleju czysto, bagnet też, jedynie co to w zborniku wyrównawczym syf ( ale nie taki gęsty, bardziej wygląda na to, że nikt tam nie zaglądał od dawna - tak mi się wydaje.), nie dymi, nie dusi się brak innych symptomów. No ale mimo wszystko tak duży ubytek mnie nie pokoi - zamówiłem juz tester na upg.
Teraz pytanie. Jak widzicie tą sytuację Panowie? Przymierzacie się tez w strone upg czy waszym zdaniem cos innego? Proszę o popdowiedź co jeszcze mógłbym sprawdzić.
Dzięki i pozdrawiam.
Od wczoraj mam problem z 318i podczas dojazdu do pracy, włączyłem nawiew na tylną szybę, po czasie wyskoczyła kontrolka płynu chłodniczego. Szyba się odparowała więc wyłączyłem nawiew na szybę (nadal jechałem z nawiewem na pasazara i kierowcę) i po jakimś czasie kontrolka zgasła.
Po paru godzinach sprawdziłem ilość płynu - było na minimum - płyn dolałem zaraz po pracy. Podczas drogi powrotnej wszytsko ok, nawiew na siebie - bez błędu. Pomyślałem, że skoro brakowało tyle płynu, dolewka powinna rozwiązać problem.
Dziś rano podobny scenariusz, jazda do pracy, szyba tylna zaparowana więc znów włączyłem na nią nawiew - i znów. Kontrolka znowu wybiła. Dojechałem do pracy, po 1.5h sprawdzam stan płynu i znów jest taki jak wczoraj . Dolałem odpowiednią ilość, podrzuciłem pod auto kawałek kartonu i odpaliłem auto. Zagrzałem go trochę ale na kartonie brak wycieków. (Chyba, że zrobią się po czasie). Myślę, już o upg ;/ . Pod korkiem oleju czysto, bagnet też, jedynie co to w zborniku wyrównawczym syf ( ale nie taki gęsty, bardziej wygląda na to, że nikt tam nie zaglądał od dawna - tak mi się wydaje.), nie dymi, nie dusi się brak innych symptomów. No ale mimo wszystko tak duży ubytek mnie nie pokoi - zamówiłem juz tester na upg.
Teraz pytanie. Jak widzicie tą sytuację Panowie? Przymierzacie się tez w strone upg czy waszym zdaniem cos innego? Proszę o popdowiedź co jeszcze mógłbym sprawdzić.
Dzięki i pozdrawiam.
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sty 21, 10:31
- BMW: BMW Serie 3 E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Mielec
Przyda się zrobić upg, obstawiam że sprawdziłeś szczelność chłodnicy, jeśli ubywa płynu a nie ma śladu wycieku to może wyparować. Nie szkodzi też sprawdzić pompy wody.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
@WalecznyMarek szczelności chłodnicy jeszcze nie sprawdzałem. Świeża sprawa w zasadzie, na razie podrzuciłem tylko karton pod auto i go zagrzałem. Aczkolwiek zastananawia mnie tak duży ubytek, gdyby poleciało tyle płynu na uszczelkę pod głowicą nie miałbym za wydechem białej chmury?
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
po prostu po włączeniu grzania tylnej szyby za chwile wyskoczyła mi kontrolka i po chwile po wylączeniu grzania zgasła - więc wydawało mi się, że to może mieć związek. Co do panelu klimatyzacji - na pierwszy rzut oka działa(ł) - bo przez ostatnie dni z niego nie korzystałem (poza delikatnym grzaniem i grzaniem tylnej szyby) więc nie wydaje mi się, żeby był uwalony. Sprawdzę później przy wyższej temperaturze na grzaniu czy i kiedy znów się zapali kontrola.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sie 21, 10:08
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Wygląda na zbiornik wyrównawczy. Po pracy sprawdziłem stan i mimo, że samochód stał 8 godzin zleciało z max do +/- połowy. Zdjąłem osłonę wlotu powietrza, zbiornik wyrównawczy od spodu mokry - więc zdaje się, że to to.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1224 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hyper192
-
- 6 Odpowiedzi
- 3271 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marjusz
-
- 8 Odpowiedzi
- 2857 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1519 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kruszka
-
- 5 Odpowiedzi
- 1234 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafaleb
-
- 0 Odpowiedzi
- 1411 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: timas123
-
- 0 Odpowiedzi
- 1306 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maki85
-
- 32 Odpowiedzi
- 12151 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 7028 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo2404
-
- 7 Odpowiedzi
- 7696 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112