kolo pasywne walu urwane 320D 136km

chudy2255
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 12 mar 15, 17:57
BMW: E46 320d 136KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#1

Post autor: chudy2255 »

witam jak w temacie dobrze ze stało się to jak wjeżdżałem na myjnie nie na zakręcie ale to szczegół ;) teraz tak chciałbym się za to zabrać sam jak się dobrać do tego trzeba ściągać cały zderzak i wszystko dalej po kolei ? niech się ktoś wypowie w temacie proszę o wyczerpująca wypowiedz .
witek30
Posty: 2
Rejestracja: 24 lip 15, 21:10
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#2

Post autor: witek30 »

chudy2255 pisze:witam jak w temacie dobrze ze stało się to jak wjeżdżałem na myjnie nie na zakręcie ale to szczegół ;) teraz tak chciałbym się za to zabrać sam jak się dobrać do tego trzeba ściągać cały zderzak i wszystko dalej po kolei ? niech się ktoś wypowie w temacie proszę o wyczerpująca wypowiedz .
uważaj by podczas wymiany dobrze zblokować wał bo łatwo go w tym silniku uszkodzić przy wymienie koła
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#3

Post autor: Mariusz_E46 »

witek30 pisze:
chudy2255 pisze:witam jak w temacie dobrze ze stało się to jak wjeżdżałem na myjnie nie na zakręcie ale to szczegół ;) teraz tak chciałbym się za to zabrać sam jak się dobrać do tego trzeba ściągać cały zderzak i wszystko dalej po kolei ? niech się ktoś wypowie w temacie proszę o wyczerpująca wypowiedz .
uważaj by podczas wymiany dobrze zblokować wał bo łatwo go w tym silniku uszkodzić przy wymienie koła
NIE WOLNO BLOKOWAĆ WAŁU Z TYŁU W TYCH SILNIKACH.
Do odkręcania jest specjalny kluch który zakładasz na koło i dokręcasz, możesz jeszcze spróbować odkręcić kluczem pneumatycznym. Przykręcasz tak samo, uważaj na siłę z jaką go dokręcasz. Koło pasowe firmy correcto, drogie ale robisz raz i spokój, inne mają tendencję do rozpadania się albo bicia od nowości. Skoro doprowadziłeś do stanu urwania koła to znaczy że na 99% wykończyłeś napinacz paska i sprawdź go od razu bo inaczej robota dwa razy. Paki klinowe jak kupiłem ORI bo inne piszczały jak potępione a szkoda mi czasu na robienie dwa razy.

PS.
Nie krzyczeć na mnie że wymieniałem na blokadzie, albo co ciekawsze na hamulcach z kluczem 2m bo inaczej sie nie dało, albo jeszcze widziałem metode na lewarek. Nie robi się tego tak i koniec. Klucz z blokadą można pożyczyć albo w najgorszym wypadku oddać do kogoś kto ma taki klucz. Po to BMW zrobiło ten klucz żeby wałów nie ukręcać. Szczególnie że to 136, gdzie te wały nie należały do super mocnych.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Z jaka sila jest ta srubA dokręcona? 500NM? Nie robcie jaj z odkrecania sruby kola. Blokowanie walu nic nie pomoże, bo blokada ze srubokreta sie zegnie i skrzynia do zdjęcia. Klucz BMW robilo dla tego ze u nich wymiana kosztuje kilka setek, a henio robi to samo w cenie 30pln za godzinę pracy ale niema specjalistycznego narzędzia i tego nie wymienić, bo specjalistyczne narzędzie ma tylko servis......

Zakladaj klucz, oprzyj rurkę o posadzkę w garażu i zakręcie rozrusznikiem, ale to doslownie pykniecie wystarczy i sruba odkręcona.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#5

Post autor: maciekz94 »

Masz w internecie jak krok po kroku zdjąć koło pasowe, wystarczy poszukać. Kupuj tylko koło pasowe firmy Corteco, inne firmy nie zdają egzaminu. Znajomy założył do swojego e46 136 km koło pasowe Firmy Gates i po 600 km koło się rozpadło, więc nie warto. W sklepie to koło może Cie wynieść 800-900 zł, ale poszukaj w internecie, powinieneś znaleźć taniej ; ) Powodzenia
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Nie trzeba żadnego klucza blokującego. Jest DIY na YT. Sam zmieniałem sobie pasowe pod domem wg DIY i wszystko śmiga aż miło już ok rok. Nie polecam atakowania pneumatykiem bo wibracje idą na wał korbowy, a jak pęknie to będzie katastrofa. Cierpliwość i dobra rura na dzwignie, oczywiście tylko Corteco. Wiem co mówię :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#7

Post autor: Mariusz_E46 »

Miałem się już nie odzywać ale co tam
Tu jest temat na innym forum o wymianie tego kola http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477

Powinien zainteresować was post na tej stronie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477&start=80

I na koniec wypowiedz kolegi Leo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477&start=120

Mam spory szacun do niego, widziałem już kilka prac w jego wykonaniu, jedną nawet miałem okazję przetestować i wie co mówi.

W 150 pewnie nic by się nie stało ale w 136 gdzie te wały były słabe, chyba bym nie zaryzykował i zmienił to kluczem. Takie klucze ma większość warsztatów BMW, ciekawe czemu skoro można to zaprzeć o podłogę...
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#8

Post autor: GUMMISS »

Zdaje cię sobie sprawę ile potrzeba sily żeby u kręcić wal? Jeżeli ma się zlamac przy odkrecaniu śruby pneumatykiem, albo rozrusznikiem to powinien się ukrecac od pracy silnika na wolnych obrotach .......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#9

Post autor: Dobrodziej_1983 »

GUMMISS pisze:Zdaje cię sobie sprawę ile potrzeba sily żeby u kręcić wal? Jeżeli ma się zlamac przy odkrecaniu śruby pneumatykiem, albo rozrusznikiem to powinien się ukrecac od pracy silnika na wolnych obrotach .......
No i tak się właśnie dzieje, za równo w 116ps/136ps/150ps. Albo miały wadę fabryczna albo z innego powodu, ale się zdarzało.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#10

Post autor: konrados94 »

nie chce mi się wierzyć żeby była możliwość ukręcenia wału przy odkręcaniu tej śruby, w m43 jest dokrecona kolo 300Nm to m47 może miec odrobine więcej, przecież silnik przez cały czas swojej pracy znosi momenty skręcające rzędu tych 200-300Nm w serii i nie jest to dla niego żadnym obciążeniem. Niszczące dla wału są drgania silnika, dwumasu itd, zjawisko rezonansu, to przez to pękają. A jeśli komuś strzelił wał przy wymianie tego koła to raczej byłbym "zadowolony" że nie *ebło gdzieś w trasie i nie przytarło reszty silnika z racji braku smarowania bo taki wał długo już by nie latał. Przeczytajcie wypowiedzi Rogera z drugiego linku który wrzucił Mariusz, wyjaśnił temat raz a dobrze. :D
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”