kolo pasywne walu urwane 320D 136km
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 mar 15, 17:57
- BMW: E46 320d 136KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
witam jak w temacie dobrze ze stało się to jak wjeżdżałem na myjnie nie na zakręcie ale to szczegół teraz tak chciałbym się za to zabrać sam jak się dobrać do tego trzeba ściągać cały zderzak i wszystko dalej po kolei ? niech się ktoś wypowie w temacie proszę o wyczerpująca wypowiedz .
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lip 15, 21:10
- BMW: 330xi
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto:
uważaj by podczas wymiany dobrze zblokować wał bo łatwo go w tym silniku uszkodzić przy wymienie kołachudy2255 pisze:witam jak w temacie dobrze ze stało się to jak wjeżdżałem na myjnie nie na zakręcie ale to szczegół teraz tak chciałbym się za to zabrać sam jak się dobrać do tego trzeba ściągać cały zderzak i wszystko dalej po kolei ? niech się ktoś wypowie w temacie proszę o wyczerpująca wypowiedz .
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
NIE WOLNO BLOKOWAĆ WAŁU Z TYŁU W TYCH SILNIKACH.witek30 pisze:uważaj by podczas wymiany dobrze zblokować wał bo łatwo go w tym silniku uszkodzić przy wymienie kołachudy2255 pisze:witam jak w temacie dobrze ze stało się to jak wjeżdżałem na myjnie nie na zakręcie ale to szczegół teraz tak chciałbym się za to zabrać sam jak się dobrać do tego trzeba ściągać cały zderzak i wszystko dalej po kolei ? niech się ktoś wypowie w temacie proszę o wyczerpująca wypowiedz .
Do odkręcania jest specjalny kluch który zakładasz na koło i dokręcasz, możesz jeszcze spróbować odkręcić kluczem pneumatycznym. Przykręcasz tak samo, uważaj na siłę z jaką go dokręcasz. Koło pasowe firmy correcto, drogie ale robisz raz i spokój, inne mają tendencję do rozpadania się albo bicia od nowości. Skoro doprowadziłeś do stanu urwania koła to znaczy że na 99% wykończyłeś napinacz paska i sprawdź go od razu bo inaczej robota dwa razy. Paki klinowe jak kupiłem ORI bo inne piszczały jak potępione a szkoda mi czasu na robienie dwa razy.
PS.
Nie krzyczeć na mnie że wymieniałem na blokadzie, albo co ciekawsze na hamulcach z kluczem 2m bo inaczej sie nie dało, albo jeszcze widziałem metode na lewarek. Nie robi się tego tak i koniec. Klucz z blokadą można pożyczyć albo w najgorszym wypadku oddać do kogoś kto ma taki klucz. Po to BMW zrobiło ten klucz żeby wałów nie ukręcać. Szczególnie że to 136, gdzie te wały nie należały do super mocnych.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Z jaka sila jest ta srubA dokręcona? 500NM? Nie robcie jaj z odkrecania sruby kola. Blokowanie walu nic nie pomoże, bo blokada ze srubokreta sie zegnie i skrzynia do zdjęcia. Klucz BMW robilo dla tego ze u nich wymiana kosztuje kilka setek, a henio robi to samo w cenie 30pln za godzinę pracy ale niema specjalistycznego narzędzia i tego nie wymienić, bo specjalistyczne narzędzie ma tylko servis......
Zakladaj klucz, oprzyj rurkę o posadzkę w garażu i zakręcie rozrusznikiem, ale to doslownie pykniecie wystarczy i sruba odkręcona.
Zakladaj klucz, oprzyj rurkę o posadzkę w garażu i zakręcie rozrusznikiem, ale to doslownie pykniecie wystarczy i sruba odkręcona.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 345
- Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Szczytno
Masz w internecie jak krok po kroku zdjąć koło pasowe, wystarczy poszukać. Kupuj tylko koło pasowe firmy Corteco, inne firmy nie zdają egzaminu. Znajomy założył do swojego e46 136 km koło pasowe Firmy Gates i po 600 km koło się rozpadło, więc nie warto. W sklepie to koło może Cie wynieść 800-900 zł, ale poszukaj w internecie, powinieneś znaleźć taniej ; ) Powodzenia
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Nie trzeba żadnego klucza blokującego. Jest DIY na YT. Sam zmieniałem sobie pasowe pod domem wg DIY i wszystko śmiga aż miło już ok rok. Nie polecam atakowania pneumatykiem bo wibracje idą na wał korbowy, a jak pęknie to będzie katastrofa. Cierpliwość i dobra rura na dzwignie, oczywiście tylko Corteco. Wiem co mówię
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Miałem się już nie odzywać ale co tam
Tu jest temat na innym forum o wymianie tego kola http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477
Powinien zainteresować was post na tej stronie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477&start=80
I na koniec wypowiedz kolegi Leo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477&start=120
Mam spory szacun do niego, widziałem już kilka prac w jego wykonaniu, jedną nawet miałem okazję przetestować i wie co mówi.
W 150 pewnie nic by się nie stało ale w 136 gdzie te wały były słabe, chyba bym nie zaryzykował i zmienił to kluczem. Takie klucze ma większość warsztatów BMW, ciekawe czemu skoro można to zaprzeć o podłogę...
Tu jest temat na innym forum o wymianie tego kola http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477
Powinien zainteresować was post na tej stronie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477&start=80
I na koniec wypowiedz kolegi Leo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477&start=120
Mam spory szacun do niego, widziałem już kilka prac w jego wykonaniu, jedną nawet miałem okazję przetestować i wie co mówi.
W 150 pewnie nic by się nie stało ale w 136 gdzie te wały były słabe, chyba bym nie zaryzykował i zmienił to kluczem. Takie klucze ma większość warsztatów BMW, ciekawe czemu skoro można to zaprzeć o podłogę...
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Zdaje cię sobie sprawę ile potrzeba sily żeby u kręcić wal? Jeżeli ma się zlamac przy odkrecaniu śruby pneumatykiem, albo rozrusznikiem to powinien się ukrecac od pracy silnika na wolnych obrotach .......
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
No i tak się właśnie dzieje, za równo w 116ps/136ps/150ps. Albo miały wadę fabryczna albo z innego powodu, ale się zdarzało.GUMMISS pisze:Zdaje cię sobie sprawę ile potrzeba sily żeby u kręcić wal? Jeżeli ma się zlamac przy odkrecaniu śruby pneumatykiem, albo rozrusznikiem to powinien się ukrecac od pracy silnika na wolnych obrotach .......
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 311
- Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
- BMW: 325i EU3
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RZE
nie chce mi się wierzyć żeby była możliwość ukręcenia wału przy odkręcaniu tej śruby, w m43 jest dokrecona kolo 300Nm to m47 może miec odrobine więcej, przecież silnik przez cały czas swojej pracy znosi momenty skręcające rzędu tych 200-300Nm w serii i nie jest to dla niego żadnym obciążeniem. Niszczące dla wału są drgania silnika, dwumasu itd, zjawisko rezonansu, to przez to pękają. A jeśli komuś strzelił wał przy wymianie tego koła to raczej byłbym "zadowolony" że nie *ebło gdzieś w trasie i nie przytarło reszty silnika z racji braku smarowania bo taki wał długo już by nie latał. Przeczytajcie wypowiedzi Rogera z drugiego linku który wrzucił Mariusz, wyjaśnił temat raz a dobrze.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1652 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 1 Odpowiedzi
- 702 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1868 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Magda-28
-
- 8 Odpowiedzi
- 3941 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 9312 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maciej323ci
-
- 1 Odpowiedzi
- 1734 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: letis
-
- 4 Odpowiedzi
- 1760 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: orz1
-
- 12 Odpowiedzi
- 3588 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Negatyw
-
- 1 Odpowiedzi
- 1570 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: przemo1976
-
- 2 Odpowiedzi
- 1847 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112