Koło dwumasowe do wymiany?

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Awatar użytkownika
kamilesp
Bywalec forum
Posty: 162
Rejestracja: 16 lut 16, 10:03
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec

#1

Post autor: kamilesp »

Panowie, coś mi się wydaję, że chyba niezbyt trafiłem z zakupem mojego E46.
Od razu po kupnie zauważyłem, że po wciśnięciu sprzęgła na full czuć pod pedałem wibracje. Oprócz tego przy wrzucaniu biegu słychać głuche uderzenie z tyłu auta.
Pojechałem dziś do mechanika... i ten twierdzi że do wymiany jest koło dwumasowe. Koszty mnie przerażają...
Ale z drugiej strony... z tego co wiem to zużyty dwumas obiawią się przenoszeniem wibracji na bude... poza tym lubi chrobotać w "płowie" wciśnięcia sprzegła, itp.
U mnie nic takiego nie występuje. Pogasiłem radio.. klime... wciskałem sprzęgło... puszczałem i nic, żadnego chrobotania... żadnego drzwięku.
Może to tylko sprzęgło do wymiany? Jest jakiś sposób jak zdiagnozować to dokładnie bez rozbierania?
przemek2209
Bywalec forum
Posty: 689
Rejestracja: 4 maja 15, 22:13
BMW: 523iA
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#2

Post autor: przemek2209 »

Stukniecie przy wbijaniu biegow to pewnie tuleje na dyfrze pukaja. Z wibrujacym pedalem sprzegla (naprawde wyczuwalnie) brat jezdzil dlugo i nic sie nie dzialo, samo sprzeglo funkcjonowalo ok nie szarpalo, a to stukniecie zniknelo po wymianie tulei.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Głuche uderzenie to standard w e46, i niema nic wspólnego z kołem dwumasowym.. Koło daje o sobie znać metalicznymi stukami i wibracjami przy niskich obrotach. Objawy oczywiście mogą być różne, w zależności od stanu jego zużycia. Odwiedź kilka różnych serwisów, zobacz co mają do powiedzenia. Miej świadomość że to nie jest nowe auto :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
kamilesp
Bywalec forum
Posty: 162
Rejestracja: 16 lut 16, 10:03
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec

#4

Post autor: kamilesp »

Nie ma żadnego szarpania przy ruszania, nie ma żadnych odgłosów, ani przy niskich obrotach ani przy wysokich, dosłownie NIC... Jedynie co to przy zmianie biegów słychać takie głuche uderzenie... jak by ktoś reką w bagażniku uderzył :)
No i biegi wchodzą niby lekko... ale tak troszkę z oporem.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

kamilesp pisze:Nie ma żadnego szarpania przy ruszania, nie ma żadnych odgłosów, ani przy niskich obrotach ani przy wysokich, dosłownie NIC... Jedynie co to przy zmianie biegów słychać takie głuche uderzenie... jak by ktoś reką w bagażniku uderzył :)
No i biegi wchodzą niby lekko... ale tak troszkę z oporem.
Moim zdaniem niema powodów do zmartwień. Jeździj o od czasu do czasu zwracaj na to uwagę, i tyle :)
Następnym razem poszukaj zanim założysz temat - http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=15&t=14174
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
kamilesp
Bywalec forum
Posty: 162
Rejestracja: 16 lut 16, 10:03
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec

#6

Post autor: kamilesp »

Taki już mam charakter... że nie będzie mi to dawało spokoju ;) Myślę czy nie wymienić samo sprzęgło.... koszty stosunkowo nieduże...
przemek2209
Bywalec forum
Posty: 689
Rejestracja: 4 maja 15, 22:13
BMW: 523iA
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#7

Post autor: przemek2209 »

Wymiana tulei dyfra pomogla dokladnie na to co opisujesz, gluche uderzenie a nie jakis stukot metalu czy cos z tylu auta :)
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#8

Post autor: Miłosz »

Żeby zajeździć dwumas w 1.8 to trzeba być chyba drifterem :D Jak dla mnie to łożysko oporowe mogło klęknąć już. A ten delikatny stuk to szkoda zachodu , żeby go całkowicie wyeliminować, tam chyba trzeba ze 4 tys wrzucić w to , to jest zbyt złożony problem wg mnie.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
kamilesp
Bywalec forum
Posty: 162
Rejestracja: 16 lut 16, 10:03
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec

#9

Post autor: kamilesp »

Z pewnego źródła kupiłem kompletne sprzęgło z dwumasem ;) Daje do warsztatu niech rozbierają i się zobaczy co tam w środku.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: zibi_j1 »

Jeśli części eksploatacyjne będziesz kupował używane to nie wróżę Ci zadowolenia z BMW. Wszyscy piszą Ci o tulejach dyfra a ty zainwestowałeś w sprzęgło. Bmw to nie fiat. Więc bądź psychicznie gotowy na naprawy za 4 cyfrowe kwoty. Jak już jest problem to kluczem jest dokładna diagnoza i wymiana części od najtańszych do najdrożych. Ty zacząłeś od końca. A stukać i tak będzie. Jak dla mnie do sprawdzenia łącznik wału, tuleja nr9, tuleje dyfra, tuleje i mocowania sanek.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”