Kolektor ssący - narobiłem sobie diabła

Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#1

Post autor: Fiestor2 »

Witam! Czyściliśmy z kolegą swoje kolektory dolotowe. Po złożeniu zamiast cieszyć się autem, pojawiły się problemy. Jego e46 się nie zbiera, kopci, a moja... nie odpala. Nie kręci tak jak powinna, jakieś 200-300 obrotów na obrotomierzu... Czy to może być coś związane właśnie z zasysanym powietrzem, czy problem leży w elektryce. Gdzie szukać przyczyny? Może jeszcze się "ułoży" i odpali, wczoraj nie chciał, a dziś ani jutro nie mam możliwości sprawdzić, bo mnie nie ma. Spróbuję pojutrze. Może za ten czas Wy coś poradzicie. Początkowo myślałem, że trochę nagaru wpadło do głowicy, ale czytałem na innym forum, że powinien to przepalić. Z niecierpliwością czekam na rozwój sytuacji...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Fiestor2 pisze:Witam! Czyściliśmy z kolegą swoje kolektory dolotowe. Po złożeniu zamiast cieszyć się autem, pojawiły się problemy. Jego e46 się nie zbiera, kopci, a moja... nie odpala. Nie kręci tak jak powinna, jakieś 200-300 obrotów na obrotomierzu... Czy to może być coś związane właśnie z zasysanym powietrzem, czy problem leży w elektryce. Gdzie szukać przyczyny? Może jeszcze się "ułoży" i odpali, wczoraj nie chciał, a dziś ani jutro nie mam możliwości sprawdzić, bo mnie nie ma. Spróbuję pojutrze. Może za ten czas Wy coś poradzicie. Początkowo myślałem, że trochę nagaru wpadło do głowicy, ale czytałem na innym forum, że powinien to przepalić. Z niecierpliwością czekam na rozwój sytuacji...
Lewe powietrze, albo podciśnienie źle wpięte itd... Uszczelki... Gdzieś popełniłeś błąd przy składaniu definitywnie...
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#3

Post autor: Fiestor2 »

U kolegi to fakt, coś jest z tym podciśnieniem nie tak. Uszczelki dawaliśmy nowe. U mnie nie było jednej śruby i tak to zostawiłem, ale wcześniej bez niej auto jeździło dobrze. No nic, rozbiorę i będę składał. Dziwi mnie tylko to, że on tak dziwnie kręci. Przecież rozrusznik dostaje prąd i powinien normalnie kręcić, a on kręci bardzo bardzo cieniutko. No ale nic. W sobotę się tym zajmę!
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Fiestor2 pisze:U kolegi to fakt, coś jest z tym podciśnieniem nie tak. Uszczelki dawaliśmy nowe. U mnie nie było jednej śruby i tak to zostawiłem, ale wcześniej bez niej auto jeździło dobrze. No nic, rozbiorę i będę składał. Dziwi mnie tylko to, że on tak dziwnie kręci. Przecież rozrusznik dostaje prąd i powinien normalnie kręcić, a on kręci bardzo bardzo cieniutko. No ale nic. W sobotę się tym zajmę!
Uzupełnij śrubę(wcześniej nagar Ci pewnie uszczelniał),sprawdź aku :)
Podłączcie pod kompa i sczytajcie błędy.Kolega niech dobrze poskłada i powpina wężyki. :)
Czujnik ciśnienia doładowania wpiął w ogóle?
Romanikxxl
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#5

Post autor: Fiestor2 »

romanikxxl pisze:
Fiestor2 pisze:U kolegi to fakt, coś jest z tym podciśnieniem nie tak. Uszczelki dawaliśmy nowe. U mnie nie było jednej śruby i tak to zostawiłem, ale wcześniej bez niej auto jeździło dobrze. No nic, rozbiorę i będę składał. Dziwi mnie tylko to, że on tak dziwnie kręci. Przecież rozrusznik dostaje prąd i powinien normalnie kręcić, a on kręci bardzo bardzo cieniutko. No ale nic. W sobotę się tym zajmę!
Uzupełnij śrubę(wcześniej nagar Ci pewnie uszczelniał),sprawdź aku :)
Podłączcie pod kompa i sczytajcie błędy.Kolega niech dobrze poskłada i powpina wężyki. :)
Czujnik ciśnienia doładowania wpiął w ogóle?
No tak trzeba będzie zrobić. Czujniki podpięte. U niego wogóle jest dziwnie z tym elektrozaworkiem, pewien mechanik mu założył inny, bo nie miał wogóle jak kupił auto!
marcusbmw
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 12, 20:17
BMW: e 36 316 & 320 dA 03
Rok produkcji: 95
Państwo: D
Województwo: ---
Miasto: TV

#6

Post autor: marcusbmw »

Raz po zalozeniu kolektora auto wpadlo mi w tryb awaryjny :( przyczyna okazal sie lekko naderwany kabelek przy wtyczce do czujnika cisnienia (z tylu kolektora)
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/
Kolektor musi byc zalozony poprawnie i musza byc wszystkie sruby.
Kolega moze ma pomieszane wezyki podcisnienia
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/engine/vacum_control_engine_turbo_charger/
Pozdrawiam i zycze powodzenia
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#7

Post autor: Fiestor2 »

Cały dzień roboty, ale śmietanka była słodka :). Okazało się, że trzeba go było troszkę długo pokręcić, i jak "ciapek" pomału się rozkręcał i odpalił. Po prostu syfu naszło i musiał to "przepracować". Jednej śruby w ogóle nie było, drugą ukręciłem i już też jej nie ma, więc ogółem nie mam tam 2 śrub!!!. I o dziwo autko śmiga aż miło. Sprawdziłem z kolegą obok na fotelu przyśpieszenie wg licznika, a ten wg. GPSa sprawdziliśmy, nie przekłamuje 100km/h, to 100km/h. 0-100km/h, parę prób, najlepsza 9,51, najgorsza 10,63. Opony 16/205/55. Auto zupełnie inaczej pracuję, kulturalnie, lepiej się zbiera z niższych obrotów, ogółem jest żwawsze. Polecam każdemu zrobić taki zabieg czyszczenia kolektora ssącego, EGRu... te 2 śruby chcę uzupełnić tylko zastanawiam się, gdzie takie dostanę. Jedna z nich to zwykła nakrętka 11stka, ta jedna z tych pięciu (kto robił kolektor to wie). A druga, to pierwsza z brzegu po lewej stojąc przed autem, taka charakterystyczna złotego koloru i podłużna. W ogóle grzebiąc przy aucie masę śrub już mam poukręcane. Czyżby za dużo siły używam, czy ktoś miał podobne doświadczenia?

EDIT:
Ukręcona śruba to ta z tego linka, co podał przedmówca http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/ nr5!
A EGR mam odłączony i sobie chwalę.
EDIT 2: A śruba, której nie było to numer 13.
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#8

Post autor: xlc »

Link ktory podales jest do kolektora z silnika m47n.Nie mam pewnosci ale wydaje mi sie ze te sruby z m47 moga sie roznic od tych m47n... Jesli dobrze pamietam w m47 nie da sie tylko samej sruby wymienic potrzebujesz calosci nr 7 na rysunku ( numer czesci 11612246948 )
Obrazek
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#9

Post autor: romanikxxl »

Romanikxxl
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#10

Post autor: Fiestor2 »

Nie mniej, są bardzo podobne, no rzeczywiście to śruba nr 7 z tego nowego schematu. I to jest niby całość, ale zarówno u mojego kolegi też M47 wyszła jedna z tych śrub z tego "kołnierza", jak i u mnie po ukręceniu dało się ją wyjąć. Nie było to proste, ale się udało. A gdzie takie śruby można kupić?
EDIT: Już widze, jest po 21 z za 8 szt. z tej stronki http://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_2107/0/47634/L/0/0/0/0/instalacja-ssaca-agr
Ostatnio zmieniony 6 maja 12, 10:51 przez Fiestor2, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”