Kolektor ssący - narobiłem sobie diabła
-
- Bywalec forum
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Lębork
- Lokalizacja: Lębork
Witam! Czyściliśmy z kolegą swoje kolektory dolotowe. Po złożeniu zamiast cieszyć się autem, pojawiły się problemy. Jego e46 się nie zbiera, kopci, a moja... nie odpala. Nie kręci tak jak powinna, jakieś 200-300 obrotów na obrotomierzu... Czy to może być coś związane właśnie z zasysanym powietrzem, czy problem leży w elektryce. Gdzie szukać przyczyny? Może jeszcze się "ułoży" i odpali, wczoraj nie chciał, a dziś ani jutro nie mam możliwości sprawdzić, bo mnie nie ma. Spróbuję pojutrze. Może za ten czas Wy coś poradzicie. Początkowo myślałem, że trochę nagaru wpadło do głowicy, ale czytałem na innym forum, że powinien to przepalić. Z niecierpliwością czekam na rozwój sytuacji...
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Lewe powietrze, albo podciśnienie źle wpięte itd... Uszczelki... Gdzieś popełniłeś błąd przy składaniu definitywnie...Fiestor2 pisze:Witam! Czyściliśmy z kolegą swoje kolektory dolotowe. Po złożeniu zamiast cieszyć się autem, pojawiły się problemy. Jego e46 się nie zbiera, kopci, a moja... nie odpala. Nie kręci tak jak powinna, jakieś 200-300 obrotów na obrotomierzu... Czy to może być coś związane właśnie z zasysanym powietrzem, czy problem leży w elektryce. Gdzie szukać przyczyny? Może jeszcze się "ułoży" i odpali, wczoraj nie chciał, a dziś ani jutro nie mam możliwości sprawdzić, bo mnie nie ma. Spróbuję pojutrze. Może za ten czas Wy coś poradzicie. Początkowo myślałem, że trochę nagaru wpadło do głowicy, ale czytałem na innym forum, że powinien to przepalić. Z niecierpliwością czekam na rozwój sytuacji...
-
- Bywalec forum
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Lębork
- Lokalizacja: Lębork
U kolegi to fakt, coś jest z tym podciśnieniem nie tak. Uszczelki dawaliśmy nowe. U mnie nie było jednej śruby i tak to zostawiłem, ale wcześniej bez niej auto jeździło dobrze. No nic, rozbiorę i będę składał. Dziwi mnie tylko to, że on tak dziwnie kręci. Przecież rozrusznik dostaje prąd i powinien normalnie kręcić, a on kręci bardzo bardzo cieniutko. No ale nic. W sobotę się tym zajmę!
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Uzupełnij śrubę(wcześniej nagar Ci pewnie uszczelniał),sprawdź akuFiestor2 pisze:U kolegi to fakt, coś jest z tym podciśnieniem nie tak. Uszczelki dawaliśmy nowe. U mnie nie było jednej śruby i tak to zostawiłem, ale wcześniej bez niej auto jeździło dobrze. No nic, rozbiorę i będę składał. Dziwi mnie tylko to, że on tak dziwnie kręci. Przecież rozrusznik dostaje prąd i powinien normalnie kręcić, a on kręci bardzo bardzo cieniutko. No ale nic. W sobotę się tym zajmę!
Podłączcie pod kompa i sczytajcie błędy.Kolega niech dobrze poskłada i powpina wężyki.
Czujnik ciśnienia doładowania wpiął w ogóle?
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Lębork
- Lokalizacja: Lębork
No tak trzeba będzie zrobić. Czujniki podpięte. U niego wogóle jest dziwnie z tym elektrozaworkiem, pewien mechanik mu założył inny, bo nie miał wogóle jak kupił auto!romanikxxl pisze:Uzupełnij śrubę(wcześniej nagar Ci pewnie uszczelniał),sprawdź akuFiestor2 pisze:U kolegi to fakt, coś jest z tym podciśnieniem nie tak. Uszczelki dawaliśmy nowe. U mnie nie było jednej śruby i tak to zostawiłem, ale wcześniej bez niej auto jeździło dobrze. No nic, rozbiorę i będę składał. Dziwi mnie tylko to, że on tak dziwnie kręci. Przecież rozrusznik dostaje prąd i powinien normalnie kręcić, a on kręci bardzo bardzo cieniutko. No ale nic. W sobotę się tym zajmę!
Podłączcie pod kompa i sczytajcie błędy.Kolega niech dobrze poskłada i powpina wężyki.
Czujnik ciśnienia doładowania wpiął w ogóle?
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 sty 12, 20:17
- BMW: e 36 316 & 320 dA 03
- Rok produkcji: 95
- Państwo: D
- Województwo: ---
- Miasto: TV
Raz po zalozeniu kolektora auto wpadlo mi w tryb awaryjny przyczyna okazal sie lekko naderwany kabelek przy wtyczce do czujnika cisnienia (z tylu kolektora)
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/
Kolektor musi byc zalozony poprawnie i musza byc wszystkie sruby.
Kolega moze ma pomieszane wezyki podcisnienia
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/engine/vacum_control_engine_turbo_charger/
Pozdrawiam i zycze powodzenia
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/
Kolektor musi byc zalozony poprawnie i musza byc wszystkie sruby.
Kolega moze ma pomieszane wezyki podcisnienia
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/engine/vacum_control_engine_turbo_charger/
Pozdrawiam i zycze powodzenia
-
- Bywalec forum
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Lębork
- Lokalizacja: Lębork
Cały dzień roboty, ale śmietanka była słodka . Okazało się, że trzeba go było troszkę długo pokręcić, i jak "ciapek" pomału się rozkręcał i odpalił. Po prostu syfu naszło i musiał to "przepracować". Jednej śruby w ogóle nie było, drugą ukręciłem i już też jej nie ma, więc ogółem nie mam tam 2 śrub!!!. I o dziwo autko śmiga aż miło. Sprawdziłem z kolegą obok na fotelu przyśpieszenie wg licznika, a ten wg. GPSa sprawdziliśmy, nie przekłamuje 100km/h, to 100km/h. 0-100km/h, parę prób, najlepsza 9,51, najgorsza 10,63. Opony 16/205/55. Auto zupełnie inaczej pracuję, kulturalnie, lepiej się zbiera z niższych obrotów, ogółem jest żwawsze. Polecam każdemu zrobić taki zabieg czyszczenia kolektora ssącego, EGRu... te 2 śruby chcę uzupełnić tylko zastanawiam się, gdzie takie dostanę. Jedna z nich to zwykła nakrętka 11stka, ta jedna z tych pięciu (kto robił kolektor to wie). A druga, to pierwsza z brzegu po lewej stojąc przed autem, taka charakterystyczna złotego koloru i podłużna. W ogóle grzebiąc przy aucie masę śrub już mam poukręcane. Czyżby za dużo siły używam, czy ktoś miał podobne doświadczenia?
EDIT:
Ukręcona śruba to ta z tego linka, co podał przedmówca http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/ nr5!
A EGR mam odłączony i sobie chwalę.
EDIT 2: A śruba, której nie było to numer 13.
EDIT:
Ukręcona śruba to ta z tego linka, co podał przedmówca http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/ nr5!
A EGR mam odłączony i sobie chwalę.
EDIT 2: A śruba, której nie było to numer 13.
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Link ktory podales jest do kolektora z silnika m47n.Nie mam pewnosci ale wydaje mi sie ze te sruby z m47 moga sie roznic od tych m47n... Jesli dobrze pamietam w m47 nie da sie tylko samej sruby wymienic potrzebujesz calosci nr 7 na rysunku ( numer czesci 11612246948 )
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
http://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_2107/0/47634/L/0/0/0/0/instalacja-ssaca-agr
Masz kolektor do swojego.
Masz kolektor do swojego.
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Lębork
- Lokalizacja: Lębork
Nie mniej, są bardzo podobne, no rzeczywiście to śruba nr 7 z tego nowego schematu. I to jest niby całość, ale zarówno u mojego kolegi też M47 wyszła jedna z tych śrub z tego "kołnierza", jak i u mnie po ukręceniu dało się ją wyjąć. Nie było to proste, ale się udało. A gdzie takie śruby można kupić?
EDIT: Już widze, jest po 21 z za 8 szt. z tej stronki http://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_2107/0/47634/L/0/0/0/0/instalacja-ssaca-agr
EDIT: Już widze, jest po 21 z za 8 szt. z tej stronki http://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_2107/0/47634/L/0/0/0/0/instalacja-ssaca-agr
Ostatnio zmieniony 6 maja 12, 10:51 przez Fiestor2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 797 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1325 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawidd
-
- 0 Odpowiedzi
- 1769 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: VoXu
-
- 3 Odpowiedzi
- 611 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Abadon 100
-
- 40 Odpowiedzi
- 9385 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 2 Odpowiedzi
- 1138 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DonElton
-
- 3 Odpowiedzi
- 1271 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1953 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mandibul
-
- 14 Odpowiedzi
- 5732 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron