Koła pasowe na pasku wielorowkowym

Tomakos
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 19 kwie 16, 22:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: Tomakos »

Witajcie koledzy!

Szukałem w wyszukiwarce forum odpowiedzi na moje pytanie,ale nie znalazłem, jeśli temat założyłem w złym miejscu to wybaczcie.

Mam pytanie dotyczące kół od wszystkich urządzeń na pasku wielorowkowym. co do rolek prowadzących to nie mam problemu aby je zdiagnozować ,ale już od klimy i pompy wody/servo już tak , bo nie wiem jak powinny się zachowywać po zdjęciu paska? Czy możecie mi określić ,czy koło pasowe klimy powinno mieć jakikolwiek luz ruszając nim w osi góra/dół - (pion/poziom) jak jest zamontowane na samochodzie? Pytam dlatego, że uwaliło mi się sprzęgło alternatora (puściło w miejscu gdzie są łożyska i tam się wszystko rozsypało) wprawdzie nie spadła ta rolka ze swojego pierścienia który jest przykręcony do wirnika ,tylko się zsunęła na nim do połowy co skutkowało przesunięciem się paska wielorowkowego na kole od klimy do połowy czyli tylko 3 rowki były na kole reszta wychodziła po za koło pasowe klimy. Dodam ,że klima była wtedy włączona i tak chodziła jakiś czas na pół paska i nie wiem czy to nie uszkodziło mi coś na agregacie od klimy dlatego pytam czy można to jakoś sprawdzić czy jest tam wszystko ok? Do tego można jakoś zdiagnozować również koło od wody/serva (tu na szczęście pasek był na swoim miejscu) ? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1564
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Generalnie sprawa podobna jak z większością łożysk. Luz o którym piszesz - góra/dół czy też "na boki" jest niedopuszczalny. Luz osiowy (delikatny) jest akceptowalny - ale to nie może być tak, że koło pracuje centymetr do przodu/tyłu. Im mniejszy czy też bliższy 0 tym lepiej. I mowa o ułamkach mm.

W przypadku pompy wody luz jak wyżej ale tam istotne jest również czy i w jakim stanie są łopaty wirnika. A tego zdaje się bez jej demontowania nei sprawdzisz.
Obrazek
Tomakos
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 19 kwie 16, 22:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#3

Post autor: Tomakos »

Dzięki za zainteresowanie, czyli wychodzi na to że łożysko w tym kole do wymiany. A jak najszybciej zdjąć takie koło na klimie i zdiagnozować te łożysko?
A tak na marginesie co oznaczają duże czarne litery na srebrnej naklejce na agregacie klimatyzacji u mnie np. jest N ,ale widziałem na youtubie na filmiku jak ktoś miał D?
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”