[kodowanie] Kierunkowskazy autostradowe, dowolna ilosc mrugniec

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#1

Post autor: Broder »

Widzialem ogloszenia w ktorych ludzie oferuja kodowanie kierunkowskazow autostradowych (dotyczy modulow ktore ta opcje obsluguja) z potrojnym, a nawet siedmiokrotnym mruganiem. Nigdzie nie znalazlem informacji jak zrobic wiecej niz 3 mrugniecia, wiec postanowilem dojsc do tego sam :D

Wiecj po odczytaniu fsw_psw.trc i otwarciu pliku w ncs dummy widzimy opcje einmal i dreimal, tj pojedyncze lub potrojne mruganie.
Niby proste, ale nie, wpisanie recznie fünfmal nie zadziala ;)

Potrzebujemy PASOFT
Otwieramy program - > wybieramy LCM -> Read EEPROM (zapisujemy kopie)
Odnajdujemy offset 0x133 , wartosc dla pojedynczego mrugniecia wynosi 60, dla potrojnego 63.
Logicznie myslac 65 dla 5-krotnego itd.
Sprawdzilem i tak jest
Obrazek

Zeby moc wgrac plik do EEPROM w modulach z CI36 i CI37 nalezy zmienic algorytm na HC912-12

Obrazek
pakitko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 15, 22:20
BMW: 3 E46 M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Lokalizacja: Polska

#2

Post autor: pakitko »

Czy mógł byś opisać dokładnie czym to robiłeś bo samym pa softem, raczej nie da się zrobić
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

nice :good:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

pakitko pisze: 17 paź 19, 20:58 Czy mógł byś opisać dokładnie czym to robiłeś bo samym pa softem, raczej nie da się zrobić
Wszystko opisalem, czego nie rozumiesz?
Oczywiscie brakuje tylko info, ze dziala to w modulach sw4.0 i 4.5 , wiec moze o to chodzi ?
Obrazek
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#5

Post autor: szymon111 »

Poczytałem że aby zaprogramować kierunki należy mieć odpowiedni moduł.
Lecz znalazłem u siebie w pliku fsw_psw.trc linijkę: CYCL_TI_BLK która powinna za to odpowiadać. Czy w takim przypadku zmiana z einmal na dreimal będzie działać?
Czy mimo tego że linijka jest to się nie da? Rocznik 11.2002.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

szymon111 pisze: 31 paź 19, 20:34 Poczytałem że aby zaprogramować kierunki należy mieć odpowiedni moduł.
Lecz znalazłem u siebie w pliku fsw_psw.trc linijkę: CYCL_TI_BLK która powinna za to odpowiadać. Czy w takim przypadku zmiana z einmal na dreimal będzie działać?
Czy mimo tego że linijka jest to się nie da? Rocznik 11.2002.
ile KB zajmuje ten plik .trc ? Jesli cos kolo 60KB to niestety nie bedzie dzialac, jesli ok 10 to powinno zadzialac
Obrazek
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#7

Post autor: szymon111 »

60kB niestety, jest to plik który powstał po połączeniu z modułem alsz.
DwaLitryPL

#8

Post autor: DwaLitryPL »

mam jedno pytanie czy zmiana algorytmu algorytm na HC912-12 z ''13'' które mam na niebiesko podświetlone jako zgodne powoduje później jakieś błędy w pasofcie w module świateł tzn jakaś niezgodność itp?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

DwaLitryPL pisze: 31 mar 20, 21:01 mam jedno pytanie czy zmiana algorytmu algorytm na HC912-12 z ''13'' które mam na niebiesko podświetlone jako zgodne powoduje później jakieś błędy w pasofcie w module świateł tzn jakaś niezgodność itp?
Czy ty w domu nie masz z kim pogadac? :D
zmien algorytm i sprawdz ;)
Obrazek
orzechx
Posty: 4
Rejestracja: 24 mar 20, 23:56
BMW: E46 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#10

Post autor: orzechx »

Broder pisze: 31 paź 19, 20:47
szymon111 pisze: 31 paź 19, 20:34 Poczytałem że aby zaprogramować kierunki należy mieć odpowiedni moduł.
Lecz znalazłem u siebie w pliku fsw_psw.trc linijkę: CYCL_TI_BLK która powinna za to odpowiadać. Czy w takim przypadku zmiana z einmal na dreimal będzie działać?
Czy mimo tego że linijka jest to się nie da? Rocznik 11.2002.
ile KB zajmuje ten plik .trc ? Jesli cos kolo 60KB to niestety nie bedzie dzialac, jesli ok 10 to powinno zadzialac
Szkoda, że nie wystarczy jedynie wpisać linijki, żeby coś działało. Mój plik ma 8kb, ale niestety wpisu brak, domyślam się, że wpisanie nic nie da. :) Liczyłem na tę funkcję jeszcze przed kupnem kabla. Zmiana modułu dla jednego bajeru chyba mija się z celem.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”