Kod błedu 4b90 , długo kręci czasem nie odpala

flyke
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 kwie 10, 18:44
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jelenia Góra
Lokalizacja: Jelenia Góra

#1

Post autor: flyke »

Witam , mam problem z moja e46 , od pewnego czasu muszę długo kręcić żeby odpaliła a czasami nie odpala w ogóle , wymieniłem filtr paliwa , później pompkę podprogową i już miałem nadzieje ze po kłopocie jednak dalej się tak dzieje . Inpa wywala cały czas kod 4b90 Rail pressure control at engine start. :cry:
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#2

Post autor: xlc »

Rail pressure control at engine start
mistrzem z angielskiego nie jestem ale to chyba mozna przetlumaczyc tak "kontrola cisnienia na szynie podczas uruchamiania/rozruchu silnika" wydaje mi sie to ma jakis zwiazek z czujnikiem cisnienia na szynie (nr 3 na rysunku)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=13_0959&hg=13&fg=15
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
flyke
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 kwie 10, 18:44
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jelenia Góra
Lokalizacja: Jelenia Góra

#3

Post autor: flyke »

xlc pisze:
Rail pressure control at engine start
mistrzem z angielskiego nie jestem ale to chyba mozna przetlumaczyc tak "kontrola cisnienia na szynie podczas uruchamiania/rozruchu silnika" wydaje mi sie to ma jakis zwiazek z czujnikiem cisnienia na szynie (nr 3 na rysunku)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=13_0959&hg=13&fg=15
na innych forach wyczytałem ze właśnie może być ten czujnik , regulator ciśnienia, wtryski a najpewniej pompka podprogowa ale ta już wymieniona , pytanie jak sprawdzić czy czujnik i regulator działają poprawnie ? Nie chce znów wymieniać w ciemno
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#4

Post autor: xlc »

Moja wiedza odnosnie CR nie jest zbyt bogata i nie chce wprowadzac cie w blad wiec moze ktos inny sie wypowie :pardon:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

Pompka podprogowa nowa? Sprawdź jakie ma ciśnienie np.w Inpa podczas rozruchu :)
Jeżeli jest dobre w granicach 400bar to trzeba szukać przyczyny we wtryskach lub pompie wysokiego ciśnienia :(
Romanikxxl
flyke
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 kwie 10, 18:44
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jelenia Góra
Lokalizacja: Jelenia Góra

#6

Post autor: flyke »

romanikxxl pisze:Pompka podprogowa nowa? Sprawdź jakie ma ciśnienie np.w Inpa podczas rozruchu :)
Jeżeli jest dobre w granicach 400bar to trzeba szukać przyczyny we wtryskach lub pompie wysokiego ciśnienia :(
Pompka używana , ale jest dokładnie tak samo jak na mojej . Sprawdzić Inpą nie mogę wywala mi bład jak chce zrobić cos innego niż odczytanie i skasowanie błędów :crazy: Zaobserowalem parę prawidłowości a mianowicie auto zimne odpala od razu , po dłuższej jeździe i np 10 minutowym postoju jest problem ale jeśli trochę ostygnie odpala
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

Zrób z Inpą porządek :) Wtedy sprawdzisz korekcję wtrysków jaki i inne parametry :D
Objawy ,które podałeś sugerują również uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu :(
Niestety czujnik najlepiej podmienić na dobry,regulator również aby mieć pewność. Wykręć czujnik ciśnienia i sprawdź czy nie ma na nim opiłków metalu,które to świadczyły by o uszkodzeniu pompy wysokiego ciśnienia.Sprawdź wtryski na przelew :)
Romanikxxl
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#8

Post autor: y0shi »

:siema:

Podłączam się pod temat.. bo objawy mam podobne, z tym, że u mnie zawsze odpala po dłuższym pokręceniu. Na zimnym odpala prawie z dotyku, im cieplejszy silnik tym trudniej odpala. U koperaka na diagnostyce wyskoczył błąd czujnika ciśnienia cr.. Dodam, że pompka podprogowa, na zimnym silniku buczy, nie zawsze ale jednak. Teraz pytanie %), ile powinna kosztować kompleksowa diagnostyka tj. min. przelewy wtrysków i sprawdzenie tych czujników? Tak mniej więcej, bo mechanior niby z polecenia.. ale sami wiecie jak to jest :crazy: wolę wiedzieć, kiedy cena będzie nie do przyjęcia :P

:help:
flyke
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 kwie 10, 18:44
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jelenia Góra
Lokalizacja: Jelenia Góra

#9

Post autor: flyke »

no u mnie tez tak bylo , teraz czasem nie odpala i odpala dopiero jak wystygnie, jutro powinienem miec czujnik cr na podmianke
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#10

Post autor: y0shi »

napisz czy pomogło.. objawy miałes podobne ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”