Klucz dynamometryczny beta 40-200 (666N/20) podziałka co 2nm?

Dział poświęcony wszystkim innym tematom
DwaLitryPL

#1

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie mam takie pytanie chodzi mi o skalę klucza beta:

Obrazek

niech mi ktoś powie bo wcześniej używałem kluczy proxxon,king tony,gedore red i tam każdy miał podziałkę co 1nm klucze w zakresie 40-200.Myślałem o zakupie klucza jeszcze jednego tak do 600zł i ta beta jest w budżecie tylko,że skala tutaj jak już wspominałem wychodzi,że jest co 2 nm dlatego przykładowo jeśli tis bmw podaje,że daną śrubę skręcam 55nm

to tutaj będzie do wyboru albo 54 albo 56? więc którą wartośc lepiej wybierać o 1nm większy czy mniejsza względem tego co podaje np tis bmw

pytanie czy lepiej klucz który ma podziałkę co 1nm czy taka beta?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

:lol:
ty chlopie serio nie masz co robic w zyciu niz tylko wyszukiwac sobie problemow.
1Nm przy 55Nm to bedzie roznica tyle, co tolerancja klucza. Daj spokoj, idz sie przewietrz.
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#3

Post autor: GUMMISS »

Powiem Ci patrząc na te skalę był bym w stanie ustawić 54.5Nm. Co za problem walnąć pokrętło pomiędzy wartościami?
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
DwaLitryPL

#4

Post autor: DwaLitryPL »

GUMMISS pisze: 18 lip 21, 20:17 Powiem Ci patrząc na te skalę był bym w stanie ustawić 54.5Nm. Co za problem walnąć pokrętło pomiędzy wartościami?
niby Gumiś tak tylko,czy ustawienie pomiędzy kreskami nie spowoduje,że blokada na dole się nie zaskoczy :) i bedzie musiało być przesunięte na kreskę
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#5

Post autor: kosteg »

DwaLitryPL pisze: 18 lip 21, 20:23 zy ustawienie pomiędzy kreskami nie spowoduje,że blokada na dole się nie zaskoczy
Miałeś kiedyś klucz dynamometrzycny w ręce? O jakich ząbkach i blokadzie piszez? Regulacja klucza to naciągnięcię bądź poluzowanie napięcia sprężyny jaka jest w jego wnętrzu. Robi się to płynnie przekręcając odpowiedni element klucza po jego odblokowaniu. Są klucze z dodatkową podziałką na elemencie obracanym. Są też takie bez. Generalnie zależnie od skoku gwintu elementu regulacyjnego zależy ilość obrotów jakie należy wykonać aby przejść z jednej do kolejnej wartości. A dalej już jesteś w stanie sobie to ustawiać swobodnie - jeśli np jeden obrót (360st) to 2Nm to pół to będzie 1 itp.

Swoją drogą mój Honiton jest tu o wiele lepiej ogarniety a kosztuje sporo mniej od tej bety.

Obrazek
Obrazek
DwaLitryPL

#6

Post autor: DwaLitryPL »

kurcze a może mi ktoś powiedzieć tylko bez nabijania się :) sprawa ma się tak mam klucz king tony 40-210 taki za 330zł

dokręcałem wał do dyfra jak zmieniałem jeden dyfer/drugi dyfer itp tis podaje 85nm i dokręcało.Tyle,że raz przy odkręcaniu tych śrub wału jedna mi się obrobiła.. wiec mówię kupie nowe 4 szt oe bmw (90zł) przyszły cyk wkręcam ustawiam 85nm i coś za dużo mi się kreci,kręci,kręci.. a nie klika..wykręciłem śrubę zmierzyłem suwmiarką i już o 1mm się rozciągnęła.. na cztery śruby tylko jedna klikła 85nm.. reszta rozciągała się.. mówię coś nie halo z kluczem.. miałem pod ręką nowy klucz neo 65-350zakres ustawiłem na nim 85nm i skręcam na nowo klikło ale jak po skręceniu spróbowałem ponownie za 2 sekundy by sprawdzić czy dokręcone i już i neo sobie ciągnie w nieskończoność.. jak były stare śruby to normalnie klikało 85.Na nowych śrubach wał da się dokręcić kluczem king tony maks 82nm przy 83 już ciągnie dalej aż rozciągnie śrubę.Czyściłem też otwory mini szczotką drucianą na wiertarce to jedna nowa śruba klikła mi na king tony 85 natomiast trzy pozostałe ciągnie i ciągnie.To samo neo kliknie 85 ale sprawdzając za sekundę juz nie kliknie tylko ciągnie śrubę..

pozostałe śruby np łacznik wału elastyczny gdzie mam nowe nakrętki i nowe śruby normalnie po 100nm każda ładnie klikła i po ponownym sprawdzeniu również klika od razu :)

i ta sama sytuacja przy tylnym tłumiku drgań dyfra taki na dwie śruby mocowany do wspornika dyfra jak korek kontrolny oleju stare śruby klikało normalnie 77nm bo tyle podaje tis.Kupiłem dwie nowe oe bmw za 20zł klucz ustawiony na 77nm jedna klikła 77 a druga się rozciągnęła aż pstrykła i musiałem żabką odkręcać.. a ze starymi problemu nie było..
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#7

Post autor: yampik »

albo kupujesz śruby z gumolity albo coś masz nie tak z kluczami

bez obrazu ale umiesz ich uzywac? nie wiem, nie blokujesz czegoś albo nie ustawiasz złych wartości?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne / Hyde Park”