Kłopotliwe klapki w kolektorze

wiesiek
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 4 lis 10, 21:58
BMW: Bmw e 46 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Będzin

#1

Post autor: wiesiek »

Witam
Wiele się naczytałem o niebezpiecznych klapkach zawirowań w kolektorze dolotowym BMW E46 320d.
Wiekszosc osób z którymi rozmawiałem mają je usuniete , i doradzają mi je tez usunąc, jesli sie taka klapka urwie to wleci do silnika wraz z zassanym powietrzem ,
i niszczy silnik a koszt potem naprawy ponad 5000zł.
Jestem ciekaw waszych opini mam przebieg 154 tys,
Dodyczy to silnika 150 ps, wersja 136 ps nie mają tych klapek.
czekam na wasze opinie.
Pozdrawiam..
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

wywal dziadostwo,będzie ci się lepiej jeździć :D
Romanikxxl
izydoryx
Posty: 1
Rejestracja: 2 wrz 09, 21:05
BMW: 320d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: krosno odrz.

#3

Post autor: izydoryx »

oczywisci istnieje problem z tymi klapkami, lecz problem jest gdzies indziej. nalezy poprostu regularnie wymieniac filtry i olej i pilnowac by caly uklad byl sprawny. te klapki sa potrzebne poniewaz jakis inż je wymyslil. mialem kolektor bez klapek i na zimnym silniku objawy sa takie ze jak sie doda gazu i troszeczke potrzyma (np jakby podjezdzac pod maly podjazd obroty ponizej 1800) i nagle puscimy gaz to caly silnik moze drgac. slychac to bardzo wyraznie az przerazenie ogarnia jak poduszki silnika sa wyeksplatowane.
kameleon71
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 kwie 10, 2:18
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DW

#4

Post autor: kameleon71 »

izydoryx pisze:... mialem kolektor bez klapek i na zimnym silniku objawy sa takie ze jak sie doda gazu i troszeczke potrzyma (np jakby podjezdzac pod maly podjazd obroty ponizej 1800) i nagle puscimy gaz to caly silnik moze drgac. slychac to bardzo wyraznie az przerazenie ogarnia jak poduszki silnika sa wyeksplatowane.
Usunąłem klapki z kolektora i nie mam takich objawów jak tu opisujesz, myślę że te drgania napewno nie były tym spowodowane.
Freude am Fahren
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

izydoryx pisze:oczywisci istnieje problem z tymi klapkami, lecz problem jest gdzies indziej. nalezy poprostu regularnie wymieniac filtry i olej i pilnowac by caly uklad byl sprawny. te klapki sa potrzebne poniewaz jakis inż je wymyslil. mialem kolektor bez klapek i na zimnym silniku objawy sa takie ze jak sie doda gazu i troszeczke potrzyma (np jakby podjezdzac pod maly podjazd obroty ponizej 1800) i nagle puscimy gaz to caly silnik moze drgac. slychac to bardzo wyraznie az przerazenie ogarnia jak poduszki silnika sa wyeksplatowane.
Twój problem na pewno nie tkwi w tym,że nie masz klapek(ja nie mam i nie ma żadnych niepokojących objawów),czytałem gdzieś,że serwis zaleca wymianę kolektora ssącego po 150000 km :)
Romanikxxl
mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#6

Post autor: mateusz »

Panowie potrzeba jakichś uszczelek, oringów czy coś innego przy usuwaniu owych klapek ? Nastraszyliście mnie i nie daje mi to spokoju. Przebieg mam 160 000 więc chyba tam zajżę. Da się to samemu zrobić, jakieś momenty dokręcania śrub czy coś czy tu raczej na oko ?
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

sirek pisze:http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225&start=120
tu jest cały temat od dechy do dechy . :D
Izydoryx sorry ale nie masz racji , klapki są nawet w nowszych modelach np.e60 i jak sie urwą to sieja spustoszenie a silnik zmienia się w młynek do kawy. Ja usunąłem i nie żałuję / fotorelacja jest w mojej galerii/.Klapki sie odrywają ponieważ puszczają trzymające je nity a regularny serwis nic tu nie da! %)
Masz jednynie racje do regularnego serwisu a ja dodam od siebie że dolot i EGR powinien być czyszczony raz w roku . 8) .......
Podsumowując klapki należy usunąć aby się nie zdziwić któregoś pięknego dnia i nie mato adnych negatywnych skutków dla silnika.
Swięta racja! Można również wymieniać wszystko na nowe,jak kto chce! :D
Romanikxxl
mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#8

Post autor: mateusz »

Nie znalazłem informacji do M47N tylko do M57 tam pisze się że świece dokręcamy momentem 18Nm natomiast kolektor 15Nm czy odnosi się to do M47N.

Drugie pytanie tyczy się EGR jaki tam powinien występować moment ?
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#9

Post autor: y0shi »

Witam,
Wczoraj pożegnałem się klapkami, założone są zaślepki od krzyśka80 (pozdro), bo mechanior nie zgodził się na zakładanie śrubek (stwierdził, że to druciarstwo). Wszystko śmiga:) różnicy w zachowaniu auta nie widzę, a głowa spokojna. Przy okazji wymiana filtra oleju, powietrza, paliwa, uszczelek pod kolektorem (16 zł - 1 uszczelka x 8 ) trochę kasy na to poszło, ale jak trzeba to trzeba, na tym nie ma co oszczędzać.
Przy okazji dowiedziałem się, że podejrzenie pocenia się uszczelki pod głowicą odpadło ! :Yahoo!: Ślady oleju pochodziły z kolektora, który został wyczyszczony i uszczelniony. Teraz tylko czekam, aż padnie mi turbo (regenerowane przez poprzedniego właściciela w szczecinku) i zakładam nówkę :)

pozdro
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#10

Post autor: romanikxxl »

y0shi pisze:Witam,
Wczoraj pożegnałem się klapkami, założone są zaślepki od krzyśka80 (pozdro), bo mechanior nie zgodził się na zakładanie śrubek (stwierdził, że to druciarstwo). Wszystko śmiga:) różnicy w zachowaniu auta nie widzę, a głowa spokojna. Przy okazji wymiana filtra oleju, powietrza, paliwa, uszczelek pod kolektorem (16 zł - 1 uszczelka x 8 ) trochę kasy na to poszło, ale jak trzeba to trzeba, na tym nie ma co oszczędzać.
Przy okazji dowiedziałem się, że podejrzenie pocenia się uszczelki pod głowicą odpadło ! :Yahoo!: Ślady oleju pochodziły z kolektora, który został wyczyszczony i uszczelniony. Teraz tylko czekam, aż padnie mi turbo (regenerowane przez poprzedniego właściciela w szczecinku) i zakładam nówkę :)

pozdro
Bardzo słusznie :D
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”