Klimatyzacja - żre prąd
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 paź 20, 14:06
- BMW: E46 318i Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witajcie!
To mój drugi post tutaj! Kupiłem niedawno E46 318i (N46) Touring. Rok 2002. Całkiem ładnie zachowany samochód. Jestem zajarany. Mimo drobnych problemów tuż po zakupie, auto względnie na chodzie.
Dziś wymieniałem akumulator (poprzedni sprzedawca zostawił mi 45Ah). Przy okazji sprawdziłem pobór prądu przy wyłączonym i zamkniętym samochodzie - około 1.5A. Zacząłem szukać co żre i doszedłem do bezpiecznika nr 63 (o wartości 7.5A). Z opisu wynika, że odpowiada za przekaźnik/sprężarkę klimatyzacji. Wymontowałem przekaźnik, wygląda na sprawny (styki zwierają się gdy podaje się napięcie, bez napięcia jest przerwa). Był tam lekki pył na obudowie w okolicy styków - mógł dawać zwarcie? Zastanawiam się co może być problemem. Gdy wyłączam samochód i zamykam - oczywiście na konsoli nie świeci się kontrolka klimatyzacji. Kluczyk nie jest w stacyjce, centralny zamknięty. Klima zabiera te 1.5A nie za każdym razem, ale nie zauważyłem żadnej prawidłowości. Początkowo myślałem, że przekaźnik brudny i nie wraca do pozycji rozwartej. Ale wraca. Gdzie szukać problemu?
Dodam, że gdy akurat losowy problem nie występuje - pobór prądu po minucie czy dwóch spada do 10mA
Dzięki za pomoc!
Marcin
To mój drugi post tutaj! Kupiłem niedawno E46 318i (N46) Touring. Rok 2002. Całkiem ładnie zachowany samochód. Jestem zajarany. Mimo drobnych problemów tuż po zakupie, auto względnie na chodzie.
Dziś wymieniałem akumulator (poprzedni sprzedawca zostawił mi 45Ah). Przy okazji sprawdziłem pobór prądu przy wyłączonym i zamkniętym samochodzie - około 1.5A. Zacząłem szukać co żre i doszedłem do bezpiecznika nr 63 (o wartości 7.5A). Z opisu wynika, że odpowiada za przekaźnik/sprężarkę klimatyzacji. Wymontowałem przekaźnik, wygląda na sprawny (styki zwierają się gdy podaje się napięcie, bez napięcia jest przerwa). Był tam lekki pył na obudowie w okolicy styków - mógł dawać zwarcie? Zastanawiam się co może być problemem. Gdy wyłączam samochód i zamykam - oczywiście na konsoli nie świeci się kontrolka klimatyzacji. Kluczyk nie jest w stacyjce, centralny zamknięty. Klima zabiera te 1.5A nie za każdym razem, ale nie zauważyłem żadnej prawidłowości. Początkowo myślałem, że przekaźnik brudny i nie wraca do pozycji rozwartej. Ale wraca. Gdzie szukać problemu?
Dodam, że gdy akurat losowy problem nie występuje - pobór prądu po minucie czy dwóch spada do 10mA
Dzięki za pomoc!
Marcin
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Odepnij panel klimy, to zapewne on jest przyczyną.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 776 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 1423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 1027 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lukatrix
-
- 5 Odpowiedzi
- 1515 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: styling79
-
- 5 Odpowiedzi
- 3471 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: LaRRy_LuRRex
-
- 2 Odpowiedzi
- 941 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Fuksiu
-
- 3 Odpowiedzi
- 1865 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KEMN1
-
- 15 Odpowiedzi
- 5337 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Michal93
-
- 6 Odpowiedzi
- 1977 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2751 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS