Klima rozladowywuje akumulator

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#11

Post autor: Jarando »

A został sprawdzony prąd (napięcie) ładowania?
Może alternator już nie domaga i nie daje rady doładowywać akumulatora podczas jazdy.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#12

Post autor: ameba01 »

Ogólnie podczas jazdy wiele razy miałem włączone na zegarami pokazywanie ładowania i nie spadały poniżej 14.2-14.3 czyli ok. Jedyne co to ten elektryk mi powiedział że podczas jazdy spadło mu natężenie???? Ja tam z elektryka jestem na bakier ale wydawało mi się że nie może spaść natężenie na alternatorże- ale jak A pisałem ja się nie znam.
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#13

Post autor: alb3rt »

Jakie napięcie ma aku rano przed odpaleniem.
Możesz jeszcze zmierzyć miernikiem natężenie prądu w stanie uśpienia i spoczynku.
Wiesz jak?
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#14

Post autor: ameba01 »

No właśnie w tym tkwi cały problem i o tym jest post. Większość dni aku ma 11-12v czyli tyle ile powinien mieć a czasami marne 10v i to wystarczy na tyle by zarzezil i tyle. Czasami totalnie padnięty do 6v. W stanie uśpienia przerwanie 0.3amp albo coś koło- chyba w pierwszym poście napisałem. Problem jest z "doskoku" czasami i myślałem że to Klima. Elektryk myślał że to postojowe a zeczywistos pokazuje że to coś innego ale co?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#15

Post autor: GUMMISS »

Wyjmij bezpiecznik od zaworu ogrzewania, albo wtyczke z niego. I mnie caly czas dzialal i tez rozladowywal.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#16

Post autor: Jerrry »

No ale 11V czy nawet 10V to juz wyladowane aku. (naladowane aku to w granicach 12,6V) Jesli aku to zwykly kwasiak to pewnie juz jest zasiarczony.
Wymien aku albo pozycz od kogos na probe inny sprawny.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#17

Post autor: piotrek1474 »

U mnie jak aku pokazywał stan naładowania 10V go był już do wyrzucenia. Poza tym zużycie prądu na postoju wynoszące 0,3A jest bardzo wysokie. Nie powinno przekraczać to 0,05A.
Obrazek
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#18

Post autor: alb3rt »

Naładuj aku porządnie, odłacz od prostownika zmierz napiecie. Po jakimś czasie zmierz ponownie jeżeli spadnie poniżej 11v aku do wymiany.
Oczywiście najlepiej odepnij klemy.
Lub mierząc prąd wyciągaj bezpieczniki.
Pobór prądu 300 mA w czasie uśpienia to faktycznie za dużo.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#19

Post autor: ameba01 »

Panowie. Jak pisałem przeważnie aku w rana ma te 12v był sprawdzany w dwóch różnych miejscach i wynik byl za azdym razem ze aku 100% sprawny minimalnie lepsze parametry niż podawane przez producenta. Co o zużycia prądu podczas uśpienia też było sprawdzane wiele razy i przeze mnie i przez elektryka i było małe czyli tyle ile powinno. Elektryk/ magik od komputera wspomniał że ogrzewanie postojowe jak ie załączalo to zjadają więcej niz powinno więc kompem dołączył i już sobie nie dojrzewa (nie powinien).

Cały szkopuł w tym że rozładowania aku jest czasami a nie za każdym porankIem. Jakby o się non stop działo byłoby o wile łatwiejsze do zdiagnozowania.

Ogólnie komp okazuje mi błędy klatek zawirowań, model świec, AHU (czy jakoś tak -to to ogrzewanie chyba), no i z pompy wody brak uziemienia. Większość myślę wyeliminuje teraz przy serwisie nie I em o co chodzi o tą papa wody (ogrzewanie). To może być to ale nie takim wypadku byłoby problemem za azdym razem gdyż auto mimo wszystko za każdym razem dojrzewa powietrze z nawiewu.
ŁukaszBMW
Posty: 2
Rejestracja: 20 lis 16, 8:05
BMW: e46 318i 143KM n42b20a
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów

#20

Post autor: ŁukaszBMW »

Witam, może ja podpowiem. Miałem podobny przypadek, aku miałem 4 miesięczny a rano przychodząc do samochodu i próbując go odpalić był problem. Kręcił, ale słabo.....i cała historia.... pomogła wymiana rezystora dmuchawy - pospolitego "jeża" . Pozdrawiam i daj znać czy pomogło. ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”