klekotanie silnika n42b20 po nagrzaniu

danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#11

Post autor: danielo6666 »

u mnie ten klekot był glosny i bylo go słychać w srodku i na zewnątrz jeszcze bardziej
jezeli u ciebie slychać tylko troszke jak podniesiesz maske to wszystko masz ok
u mnie tez tak bylo wcześniej to jest noramlne
oczywiscie mowa o delikatnym klekotaniu slyszalnym po podniesieniu maski
ja bym na twoim miejscu nic nie ruszal
pozdrawiam :friends:
alz
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 4 kwie 10, 11:53
BMW: E46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gocz

#12

Post autor: alz »

Ten silnik nie używa przepustnicy a więc nie ma charakterystycznego szumu znanego z innych silników który tłumi klekot na wolnych obrotach. Poza tym sterowanie zaworami powoduje to że przy wolnych obrotach kiedy zawory otwierają się minimalnie jest duże przełożenie miedzy wałkiem rozrządu a zaworami co też generuje określone dźwięki. Dlatego osłuchując silnik trzeba mieć swiadomość że ma on mimo wszystko inny dźwięk niż silniki sterowane przepustnicą.
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#13

Post autor: danielo6666 »

pewnie tak ale jak silnik przez pare sekund na biegu jałowym chodzi cicho i nagle silnikiem mocno zatelepie a nawet czasem zgasnie, i słychac jakby traktor jechal to napewno jest cos zwalone
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#14

Post autor: mack10koro »

alz pisze:Ten silnik nie używa przepustnicy a więc nie ma charakterystycznego szumu znanego z innych silników który tłumi klekot na wolnych obrotach. Poza tym sterowanie zaworami powoduje to że przy wolnych obrotach kiedy zawory otwierają się minimalnie jest duże przełożenie miedzy wałkiem rozrządu a zaworami co też generuje określone dźwięki. Dlatego osłuchując silnik trzeba mieć swiadomość że ma on mimo wszystko inny dźwięk niż silniki sterowane przepustnicą.
Może troszkę odgrzane ale w tym silniku jest przepustnica i jak pada przepływka to ona przejmuje (jej 2 czujniki położenia) rolę regulatora obciążenia w trybie awaryjnym. A szumu nie ma bo za przepływką założony jest tłumik szmerów ssania.
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#15

Post autor: danielo6666 »

problem roziązany przez ADAMA Z RASZYNA ( AUTO CLASIC )
wszystkiemu winny był zespól regulacyjny wałka ssacego ( są 2 ssacy i wydechowy )
zużywaja sie nawet po rzebiegu 100tyś i to one sa winne za klekotanie , terkotani itp.
dlatego na polecam ADAMA bo nawet servisy nie potrafia dokładnie zdiagnozować usterke i wymieniaja oba zespoły regulacyjne , kompletny rozrzad i uszczelki i kasuja za to ok. 4000zł :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”