Klapki w układze dolotowym

romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#11

Post autor: romanikxxl »

Ja zostawiłem ori trzpienie! Wykręcałem klapki i łamałem na spłaszczeniu trzpienia kombinerkami.Dosyć łatwo się łamie i zostaje tyle trzpienia ile powinno.Reszta pozostawiona bez zmian!
Obrazek
Romanikxxl
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#12

Post autor: ameba01 »

I wlaneie tak zrobie - nie to zeby sztukowane sruby nie dawaly rady ale co orginal to orginal :) Pozdrawiam idzieki za wiedze :beer:
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#13

Post autor: Krzysiek669 »

Ja u siebie usunąłem całkowicie klapki i do zatkania dziur posłużyły mi śruby z castoramy ;) wszystko ładnie poskładane i działa pięknie ;) A człowiek spokojnie śpi ;)
cuany
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 30 sie 10, 22:11
BMW: było 320d 150ps, było 330i 231ps, jest e60 540i
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz
Lokalizacja: Biecz

#14

Post autor: cuany »

Mam nadzieje, że w dobrym dziale zamieszczam mój post. Jeśli nie to z gory przepraszam. Przymierzam się do usunięcia klapek zawirowań. Przy okazji co można jeszcze zrobić aby usprawnić silnik? Chodzi mi o czyszczenie z nagarów itp. Nie jestem mechanikiem, ale myślę że dużo rzeczy można zrobić samemu niż niejeden mechanik:).
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#15

Post autor: xlc »

Mysle ze wszystkie potrzebne dane znajdziesz na forum jak nie bedziesz czegos wiedzial i nie bedziesz mogl znalezc info ...pytaj:
1.Wymiana odmy jak nie byla wymieniana.
2.Czyszczenie filterkow na elektro zaworkach od turbo i EGR
3.Wymiana wezykow podcisnieniowych
4.Zaslepienie EGR lub czyszczenie EGR -ja poczatkowo tylko wyczyscilem pozniej zdecydowalem sie na zaslepienie.
5.Czyszczenie kolektora z nagaru (i dobrze jest wyczyscic delikatnie czujnik cisnienia)-jak uszczelki beda plaskie tez warto wymienic
6.Nasmarowanie ciegna od turbo
Te wszystkie czynnosci mozesz bez problemu wykonac sam wystarczy troszke czasu i checi.Juz nie jeden z nas sie przekonal jak bardzo te zabiegi potrafia ozywic auto
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
spinecki
Administrator
Posty: 607
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#16

Post autor: spinecki »

Drodzy, na forum mozna juz kupic aluminiowe zaslepki kolektora. Cena bardzo atrakcyjna i dla forumowiczow wysylka gratis.
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=29&t=8763 POLECAM
Maksio
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 12, 18:03
BMW: 320d 150PS
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nidzica

#17

Post autor: Maksio »

Również polecam zaślepki.

Pasują idealnie, wyglądają bardzo estetycznie (co prawda mało istotne w tej części silnika ;) ) i co ważne wraz z oringiem nie pozwalają na dostawanie się lewego powietrza. :Bravo:
mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#18

Post autor: mateusz »

Śruba z silikonem też daje radę bez problemu, a to z urwaną łapą i pękniętym blokiem to dobre jest :D
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
gonek77
Bywalec forum
Posty: 255
Rejestracja: 21 mar 11, 14:53
BMW: 320d touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: pleszew

#19

Post autor: gonek77 »

Tak ogólnie same klapki nie są problemem, problem to syf który zbiera się w kolektorze. W polskich warunkach wystarczy co jakieś 50Tkm zdjąć kolektor i wszystko wymyć. Wtedy nic się nie urwie. Klapki się łamią bo nie mają miejsca żeby pracować i siłownik je gnie na siłę. Niemieccy inzynierowie głupi nie są i skoro je zrobili to widocznie są potrzebne:)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”