Klapki w układze dolotowym

pablo1235
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 11, 10:33
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#1

Post autor: pablo1235 »

Troche już się dowiedziałem na temat tych klapek które inż z Monachium wymyślili do wygaszania silnika żeby łagodniej się wygasił po odcięciu powietrza.
Podobno czasem zdarza sie urwanie jej i uszkodzenie silnika...
Teraz moje pytanie czy je usunąć, czy zostawic? na forum namawiają do usunięcia, natomiast ostatnio gość który naprawia Bmw stanowczo tego zabiegu odradzał bo można sobie większego bigosu naraobić, (urwane łapy, a nawet pęknięty blok) itp.
proszę o mądre odpowiedzi osób które maja jakieś pojęcie:)
pozdro
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#2

Post autor: eryk432 »

na forum jest mnóstwo informacji na ten temat i chyba forumowiczom nie będzie się chciało wszystkiego powielać
przeważają opinie ,że lepiej ich nie mieć
tak naprawdę to wybór należy do ciebie-zdejmij kolektor,zobacz w jakim są stanie i podejmij decyzję
bmw...i wszystko jasne
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#3

Post autor: romanikxxl »

Dokładnie! Po co pisać skoro już jest napisane np. http://forum.samnaprawiam.com/silnik-diesel-klapki-zawirowan-kolektora-ssacego-e46-320d-vt257.htm :)
Audiofilem nie jestem i ja żadnej różnicy w gaszeniu nie słyszę a jeżdżę spokojniejszy,nie mam ze dwa lata tych klapek i nic się nie dzieje.
Moja rada to usunąć klapki bez wahania albo wymieniać kolektor tak jak zaleca ASO 8)
Nie słyszałem aby po demontażu owych klapek nastąpiła jakaś awaria silnika z tego powodu!
Natomiast jest wiele przypadków urywania się klapek i robienia masakry z silnika %)
Romanikxxl
PRIMO
Bywalec forum
Posty: 606
Rejestracja: 7 sty 11, 12:31
BMW: 330d touring 190 KM / 447Nm
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jastrzebie Zdrój
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#4

Post autor: PRIMO »

masz zaloguj sie poczytaj !! http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225
wszyscy usuwaja nikt nie ma problemu po usunieciu i nie slyszalem jednego przypadku ktory po usunieciu klapek mial problemy... jak chcesz nie usuwaj kup nowy kolektor dolotowy tylko 2,5 tys zł :) albo co tydzien w niedziele msza w intencji klapek :lol: :lol:
Bóg stworzył BMW, bo mial gust...a inne samochody? Hmm... Miał także poczucie humoru...
Moje E46... Kliknij Oceń! Zapraszam ;)
pablo1235
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 11, 10:33
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#5

Post autor: pablo1235 »

No dzięki. Właśnie chciałem popytać czy komuś po takim zabiegu coś się stało z łapami lub blokiem bo mnie gość nastraszył ze jak usune klapki to może się tak stać.Jeżeli nie słyszeliście przypadku problemów po usunięciu owych klapek to nie wiem skąd on takie informacje miał ze nawet bloki pękają jeżeli sie klapki usunie :shock: raczej musze się za te klapki wziąć i je wywalić, mam nadzieje że sobie poradzę :) pozdrawiam
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#6

Post autor: ameba01 »

Witam mam pytanie odnosnie tego tematu.
W sobote mechanior ma mi wymieniac swiece zarowe wiec jest to dobry czas by wyczyscic dolot plus pozbyc sie tych klapek pytajnie moje to czy musze kupowac uszczelki gumowe do co przychodza na do tych otworow czy moze te co sa w wiekszosci przypadkw mozna wlozyc spowrotem??
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#7

Post autor: eryk432 »

warto wymienić bo koszt nawet w UK tych uszczelek będzie nieduży
pamiętaj,że potrzebujesz 4 okrągłe i 4 prostokątne
dodatkowo ewentualnie uszczelka przy zaworze egr
bmw...i wszystko jasne
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

ameba01 pisze:Witam mam pytanie odnosnie tego tematu.
W sobote mechanior ma mi wymieniac swiece zarowe wiec jest to dobry czas by wyczyscic dolot plus pozbyc sie tych klapek pytajnie moje to czy musze kupowac uszczelki gumowe do co przychodza na do tych otworow czy moze te co sa w wiekszosci przypadkw mozna wlozyc spowrotem??
Te uszczelki nie są drogie i jeżeli masz pod nosem ASO BMW to kup i będziesz miał pewność szczelności.Ja swój kolektor sciągałem 2 razy i nie wymieniałem uszczelek a mimo to jest szczelnie :D Chyba,że któraś się uszkodzi :(
Romanikxxl
tom 3
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 12 wrz 11, 16:33
BMW: 330d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: sulechów

#9

Post autor: tom 3 »

klapki wywaliłem miesiąc temu i nie widzę żadnych zmian uszczelki zostawiłem stare wszystko jest szczelne i chodzi jak powinno
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#10

Post autor: ameba01 »

Jeszcze jedno pytanie. W kazdym miejscu gdzie spotkalem sie z fotorelacja z tego zabiegu kazdy wycina blaszki razem z tym trzpieniem zastepujac go srubka 6 pytanie moje czy nie lepjej zostawic orginalny trzpien i tylko sama blaszke "odnitowac" i zeszlifowac nity?? CZy moze za duzo roboty z tym wycinaniem nitow bo przzeciez nie chdozi o to ze ten trzpien bedzie ograniczal przeplyw powietrza??!! :pardon:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”