Klapki w układze dolotowym
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lis 11, 10:33
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz
Troche już się dowiedziałem na temat tych klapek które inż z Monachium wymyślili do wygaszania silnika żeby łagodniej się wygasił po odcięciu powietrza.
Podobno czasem zdarza sie urwanie jej i uszkodzenie silnika...
Teraz moje pytanie czy je usunąć, czy zostawic? na forum namawiają do usunięcia, natomiast ostatnio gość który naprawia Bmw stanowczo tego zabiegu odradzał bo można sobie większego bigosu naraobić, (urwane łapy, a nawet pęknięty blok) itp.
proszę o mądre odpowiedzi osób które maja jakieś pojęcie:)
pozdro
Podobno czasem zdarza sie urwanie jej i uszkodzenie silnika...
Teraz moje pytanie czy je usunąć, czy zostawic? na forum namawiają do usunięcia, natomiast ostatnio gość który naprawia Bmw stanowczo tego zabiegu odradzał bo można sobie większego bigosu naraobić, (urwane łapy, a nawet pęknięty blok) itp.
proszę o mądre odpowiedzi osób które maja jakieś pojęcie:)
pozdro
-
- Bywalec forum
- Posty: 343
- Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
- BMW: e46 330d sedan
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: poznań
na forum jest mnóstwo informacji na ten temat i chyba forumowiczom nie będzie się chciało wszystkiego powielać
przeważają opinie ,że lepiej ich nie mieć
tak naprawdę to wybór należy do ciebie-zdejmij kolektor,zobacz w jakim są stanie i podejmij decyzję
przeważają opinie ,że lepiej ich nie mieć
tak naprawdę to wybór należy do ciebie-zdejmij kolektor,zobacz w jakim są stanie i podejmij decyzję
bmw...i wszystko jasne
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Dokładnie! Po co pisać skoro już jest napisane np. http://forum.samnaprawiam.com/silnik-diesel-klapki-zawirowan-kolektora-ssacego-e46-320d-vt257.htm
Audiofilem nie jestem i ja żadnej różnicy w gaszeniu nie słyszę a jeżdżę spokojniejszy,nie mam ze dwa lata tych klapek i nic się nie dzieje.
Moja rada to usunąć klapki bez wahania albo wymieniać kolektor tak jak zaleca ASO
Nie słyszałem aby po demontażu owych klapek nastąpiła jakaś awaria silnika z tego powodu!
Natomiast jest wiele przypadków urywania się klapek i robienia masakry z silnika
Audiofilem nie jestem i ja żadnej różnicy w gaszeniu nie słyszę a jeżdżę spokojniejszy,nie mam ze dwa lata tych klapek i nic się nie dzieje.
Moja rada to usunąć klapki bez wahania albo wymieniać kolektor tak jak zaleca ASO
Nie słyszałem aby po demontażu owych klapek nastąpiła jakaś awaria silnika z tego powodu!
Natomiast jest wiele przypadków urywania się klapek i robienia masakry z silnika
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 606
- Rejestracja: 7 sty 11, 12:31
- BMW: 330d touring 190 KM / 447Nm
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Jastrzebie Zdrój
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
masz zaloguj sie poczytaj !! http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225
wszyscy usuwaja nikt nie ma problemu po usunieciu i nie slyszalem jednego przypadku ktory po usunieciu klapek mial problemy... jak chcesz nie usuwaj kup nowy kolektor dolotowy tylko 2,5 tys zł albo co tydzien w niedziele msza w intencji klapek
wszyscy usuwaja nikt nie ma problemu po usunieciu i nie slyszalem jednego przypadku ktory po usunieciu klapek mial problemy... jak chcesz nie usuwaj kup nowy kolektor dolotowy tylko 2,5 tys zł albo co tydzien w niedziele msza w intencji klapek
Bóg stworzył BMW, bo mial gust...a inne samochody? Hmm... Miał także poczucie humoru...
Moje E46... Kliknij Oceń! Zapraszam
Moje E46... Kliknij Oceń! Zapraszam
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lis 11, 10:33
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz
No dzięki. Właśnie chciałem popytać czy komuś po takim zabiegu coś się stało z łapami lub blokiem bo mnie gość nastraszył ze jak usune klapki to może się tak stać.Jeżeli nie słyszeliście przypadku problemów po usunięciu owych klapek to nie wiem skąd on takie informacje miał ze nawet bloki pękają jeżeli sie klapki usunie raczej musze się za te klapki wziąć i je wywalić, mam nadzieje że sobie poradzę pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
- BMW: 320D [M47N]
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska/UK
- Województwo: ---
- Miasto: Leeds
Witam mam pytanie odnosnie tego tematu.
W sobote mechanior ma mi wymieniac swiece zarowe wiec jest to dobry czas by wyczyscic dolot plus pozbyc sie tych klapek pytajnie moje to czy musze kupowac uszczelki gumowe do co przychodza na do tych otworow czy moze te co sa w wiekszosci przypadkw mozna wlozyc spowrotem??
W sobote mechanior ma mi wymieniac swiece zarowe wiec jest to dobry czas by wyczyscic dolot plus pozbyc sie tych klapek pytajnie moje to czy musze kupowac uszczelki gumowe do co przychodza na do tych otworow czy moze te co sa w wiekszosci przypadkw mozna wlozyc spowrotem??
-
- Bywalec forum
- Posty: 343
- Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
- BMW: e46 330d sedan
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: poznań
warto wymienić bo koszt nawet w UK tych uszczelek będzie nieduży
pamiętaj,że potrzebujesz 4 okrągłe i 4 prostokątne
dodatkowo ewentualnie uszczelka przy zaworze egr
pamiętaj,że potrzebujesz 4 okrągłe i 4 prostokątne
dodatkowo ewentualnie uszczelka przy zaworze egr
bmw...i wszystko jasne
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Te uszczelki nie są drogie i jeżeli masz pod nosem ASO BMW to kup i będziesz miał pewność szczelności.Ja swój kolektor sciągałem 2 razy i nie wymieniałem uszczelek a mimo to jest szczelnie Chyba,że któraś się uszkodziameba01 pisze:Witam mam pytanie odnosnie tego tematu.
W sobote mechanior ma mi wymieniac swiece zarowe wiec jest to dobry czas by wyczyscic dolot plus pozbyc sie tych klapek pytajnie moje to czy musze kupowac uszczelki gumowe do co przychodza na do tych otworow czy moze te co sa w wiekszosci przypadkw mozna wlozyc spowrotem??
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
- BMW: 320D [M47N]
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska/UK
- Województwo: ---
- Miasto: Leeds
Jeszcze jedno pytanie. W kazdym miejscu gdzie spotkalem sie z fotorelacja z tego zabiegu kazdy wycina blaszki razem z tym trzpieniem zastepujac go srubka 6 pytanie moje czy nie lepjej zostawic orginalny trzpien i tylko sama blaszke "odnitowac" i zeszlifowac nity?? CZy moze za duzo roboty z tym wycinaniem nitow bo przzeciez nie chdozi o to ze ten trzpien bedzie ograniczal przeplyw powietrza??!!
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1687 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 18 Odpowiedzi
- 2403 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 2283 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maje222
-
- 0 Odpowiedzi
- 2675 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kaśka
-
- 4 Odpowiedzi
- 1284 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ugasso